Martin Prokop s Janem Tománkem se na jihoamerickém kontinentu pokusí rozšířit svůj bodový účet v produkčním šampionátu, který jim prozatím zaručuje průběžnou třetí příčku.
Poprvé v letošním kalendáři se světový šampionát přesouvá mimo evropský kontinent. O víkendu se v provincii Cordoba uskuteční 29. ročník Rally Argentina. Soutěž se čtvrtým závodem PCWRC. Ze startovní rampy sjede dvanáct jezdců s cílem získat produkční body. Největšími favority budou kromě domácích jezdců Gabriela Pozza a Marcose Ligata (hosté) zejména Eyvind Brynildsen, Nasser Al Attiyah a Toshi Arai. Pevně věříme, že do jejich soupeření zdárně zasáhne i dvojice Martin Prokop – Jan Tománek. Český tandem se do Argentiny vrací vylepšit loňský výsledek, kdy obsadil sedmé místo produkční klasifikace.
"Díky loňskému startu víme, jak je soutěž náročná. Je podobně těžká jako Portugalsko, bude hodně záležet, zda naše mitsubishi vydrží všechny nástrahy trati. Díky loňským zkušenostem vím, jak se vypořádat s nastavením vozu, neboť nás loni trápily problémy s tlumiči. Letos jsme ale doufám na vše lépe připraveni," řekl Martin Prokop."Hodně bude záležet i na počasí, zda se soutěž odjede na suché šotolině nebo za podzimních dešťů na blátě. V druhém případě je trať neskutečně zrádná," dodal český jezdec, jenž v pondělí absolvoval v Argentině oficiální test.
"Při neúčasti Arauja a Sandella chceme bodovat, čímž bychom se jim přiblížili v průběžné klasifikaci. Od toho se bude odvíjet naše strategie. Přece jen se za oceánem nejezdí tak zostra jako v Evropě. Vlastní tempo přizpůsobíme podle průběhu závodu," přiznal Martin Prokop.
Pořadatelé provedli v letošním ročníku výrazný zásah do podoby soutěže s cílem zvýšit její kompaktnost. Soutěž odstartuje diváckou speciálkou na fotbalovém stadiónu v Cordobě, kde se v roce 1978 odehrály o některé zápasy mistrovství světa ve fotbale. Soutěžní posádky se do těchto míst následně vrátí ještě dvakrát, na závěr druhé a závěrečné etapy. Klasické zkoušky zavedou posádky do údolí provincie Cordoba. Páteční trať v údolí Punilla je virtuálně identická s rokem 2008, její nedělní část v totožném prostoru nabídne zkoušky, které se naposledy jely v roce 2007. Opravdovou lahůdku čekají posádky v sobotní etapě. Trať je zavede do pohoří Traslasierra, v harmonogramu zde nechybí ani dvojice kultovních rychlostních zkoušek El Condor a Mina Clavero-Giulio Césare, které zavedou posádky až do nadmořské výšky 2195 metrů. Celkem je připraveno 23 testů (na třinácti úsecích) o délce 331,80 km. Trať soutěže měří 1533,65 km.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?