Nadcházející ročník AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (12. - 13. června 2009) opět dokonale prověří souhru posádek na nočních rychlostních zkouškách. Loňský experiment, s kterým organizátoři zaskočili posádky i fanoušky bude mít v letošním roce pokračování.
Ředitel hustopečské soutěže a zkušený spolujezdec Rudolf Kouřil se netají svou láskou k nočním rychlostním zkouškách, kde se ukáže dovednost posádek správně napsat rozpis a následně ho díky optimální souhře obou členů posádky v rychlé jízdě využít. Tato skutečnost a také předchozí ústup závodění za světel přídavných ramp se loni promítl do harmonogramu jihomoravské soutěže. Ohlas jezdeckého pole i větší části fanoušků byl příznivý, odmítavou reakci pak pořadatelé slyšeli většinou jen z řad fotografů. Proto ani v letošním ročníku AGROTEC MOGUL rally Hustopeče pořadatelé neopustí tuto "vymoženost" a budou pokračovat v započaté tradici. Na diváckou RZ na brněnském výstavišti, která odstartuje přesně ve 20 hodin, budou navazovat tři úseky u Hustopečí. Nejdelší zkouška Boleradická bude měřit 13,32 km a pojede se dvakrát, nejkratší Kurdějovská má pouze 5,82 km ale pojede se třikrát. Poslední noční úsek, který se pojede rovněž dvakrát, má název Křepická a jeho délka je 10,31 km. V souvislosti s nutnými úpravami jednoho úseku došlo k drobným úpravám pátečního časového harmonogramu. Posuny jsou minimální, ale řetězově se promítly i do úseků dalších.
"Jako spolujezdce mě noc vždy přitahovala. Pro posádku je těžká, jezdec má menší šanci vychytat ´na oči´ případnou spolujezdcovu chybu. Takže se projeví důvěra jezdce v rozpis a bezchybnost spolujezdce. A podle toho jak posádka umí zajet v noci se dá říct, zda je dobrá nebo špatnáPevně věříme, že se brněnskou zkouškou tentokrát zavděčíme fotografům, naopak skalní fanoušci si přijdou na své v nočních průjezdech. V těch však proti loňsku nezůstal kámen na kameni, totožných je minimum kilometrů," naznačil ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
"S nočním harmonogramem úvodní etapy však souvisí větší náročnost organizačního zajištění. I když bude u trati méně diváků, nesmíme v přípravě diváckých míst nic podcenit. Pořadatelé v noci nedohlédnou tak daleko, což bývá voda na mlýn´ skupinám diváků, kteří nepatří k těm disciplinovaným a nerada jejich pokyny dodržuje. Ale věřím tomu, že rozum u těchto diváků zvítězí a nebudeme muset do průběhu soutěže razantně zasahovat. Třeba zrušením průjezdu rychlostní zkouškou," dodal Kouřil.
Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?