Nevydařený páteční začátek a sobotní ráno, následné propracování se na pátou příčku a její uhájení před dotírajícími soupeři v závěrečné nedělní etapě. Stejně jako dramatické momenty i mimo kokpit soutěžního speciálu. To jsou hlavní atributy letošní Rallye Šumava pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta.
Do Klatov na Rallye Šumava odjížděla posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát opět v obvyklém složení, když si pilot mezitím zkrátil čas mezi Valašskou rally a Šumavou havárií na shakedownu Portugalské rally s Filipem Schovánkem. Časy ze závěru loňského roku i z úvodu nešťastné Valašské rally naznačovaly, že by se Grande Punto S2000 zlínsko-brněnské dvojice mohlo pohybovat v absolutním pořadí značně vysoko.
Tradiční páteční okruhovou zkoušku, stejně jako první ranní sobotní testy, však zajela posádka až za hranicí první desítky, na což jsme u ní nebyli v minulých závodech zvyklí. "Na klatovský okruh jsme zvolili nevhodné pneu, takže auto vůbec nefungovalo a museli jsme jet velice opatrně, což se odrazilo i na dosaženém čase. Bohužel v nastoleném trendu jsme pokračovali i v sobotu ráno, když jsme snad jako jediní ze špičky obuli mokré gumy, zatímco trať byla oproti našim předpokladům již i v lesích zcela suchá," vysvětluje Daniel Trunkát a pilot dodává: "Na okruhu jsme obuli mokré gumy, ale dobře se na nich nejelo, nevěřil jsem jim, a čas nebyl nic moc. Klouzali jsme se i v sobotu ráno, když jsme nechali nařezané mokré pneu kvůli domnělému mokru v lesích, což se ukázalo jako hodně špatný tah."
V dalším průběhu sobotního dne už se Jaromír s Danielem vrátili jak zajížděnými časy, tak celkovým umístěním do obvyklé první desítky, a jejich pouť vzhůru se stabilizovala na pátém místě po osmé rychlostní zkoušce. Jaromír Tarabus se pak dívá na sobotní etapu následujícími pocity: "V dalším průběhu dne už to bylo lepší, už jsme měli alespoň dobrý pocit z jízdy, i když časy nebyly takové, jaké bychom si představovali." Závod byl však poznamenán zrušením dvou rychlostních zkoušek po incidentech Vojtěcha Štajfa, za kterým startovala právě zlínko-brněnská dvojice. "Po první sekci už jsme gumy volili správně a úměrně tomu začal zlepšovat i náš výkon. Nicméně průběh etapy byl narušen dvěma zrušenými erzetami, ve kterých jsme shodou okolností dojížděli vždy jako první auto za Vojtou Štajfem. Zejména u jeho havárie to bylo značně dramatické, vypomáhali jsme i svými hasícími přístroji. Velice dobře zde zafungoval pořadatelský záchranný systém, neboť sanitka i záchranáři byli na místě velice rychle od chvíle, kdy jsem nahlásil nehodu na dispečink," chválí bezpečnostní zajištění Daniel Trunkát.
Ze závěrečné nedělní etapy na Kdyňsku a Klatovsku pak už mají závodníci vesměs kladné pocity: "Snad nejvíce se nám líbila závěrečná runda druhého dne, kdy se na nás začal tlačit Jan Jelínek a především Karel Trojan, takže jsme museli závodit a s tím přišlo i další zlepšení časů," což v praxi znamenalo stabilní časy kolem pátého místa v absolutním pořadí. K často diskutované městské RZ v Plzni ve Štruncových sadech a k aktuálnímu tématu bezpečnosti diváků na rally spolujezdec poznamenává: "Líbila se mi vcelku Plzeň, kde byla hojná divácká kulisa. Při té příležitosti bychom fanouškům poděkovali, že byli ukáznění, nemusely se kvůli nim rušit rychlostní zkoušky a především, že soutěž probíhala i skončila pro všechny dobře a bez problémů."
"Celkový pocit ze soutěže je dobrý spíše jen z hlediska výsledku, jinak máme před Krumlovem co zlepšovat, jelikož odstup od špičky byl velký. Musíme hodně zapracovat i na autě, abychom byli konkurenceschopní," ohlíží se za letošním účinkováním na Šumavě na závěr Dan Trunkát.
Příští soutěží bude pro posádku již zmíněná jihočeská Rallye Český Krumlov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?