T&T na Šumavě. Úvod špatný, výsledek dobrý

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Archiv jezdce
Josef Janoušek 21. dubna 2009 15:48
Sdílej:

Nevydařený páteční začátek a sobotní ráno, následné propracování se na pátou příčku a její uhájení před dotírajícími soupeři v závěrečné nedělní etapě. Stejně jako dramatické momenty i mimo kokpit soutěžního speciálu. To jsou hlavní atributy letošní Rallye Šumava pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta.

Do Klatov na Rallye Šumava odjížděla posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát opět v obvyklém složení, když si pilot mezitím zkrátil čas mezi Valašskou rally a Šumavou havárií na shakedownu Portugalské rally s Filipem Schovánkem. Časy ze závěru loňského roku i z úvodu nešťastné Valašské rally naznačovaly, že by se Grande Punto S2000 zlínsko-brněnské dvojice mohlo pohybovat v absolutním pořadí značně vysoko.   

Tradiční páteční okruhovou zkoušku, stejně jako první ranní sobotní testy, však zajela posádka až za hranicí první desítky, na což jsme u ní nebyli v minulých závodech zvyklí. "Na klatovský okruh jsme zvolili nevhodné pneu, takže auto vůbec nefungovalo a museli jsme jet velice opatrně, což se odrazilo i na dosaženém čase. Bohužel v nastoleném trendu jsme pokračovali i v sobotu ráno, když jsme snad jako jediní ze špičky obuli mokré gumy, zatímco trať byla oproti našim předpokladům již i v lesích zcela suchá," vysvětluje Daniel Trunkát a pilot dodává: "Na okruhu jsme obuli mokré gumy, ale dobře se na nich nejelo, nevěřil jsem jim, a čas nebyl nic moc. Klouzali jsme se i v sobotu ráno, když jsme nechali nařezané mokré pneu kvůli domnělému mokru v lesích, což se ukázalo jako hodně špatný tah."

V dalším průběhu sobotního dne už se Jaromír s Danielem vrátili jak zajížděnými časy, tak celkovým umístěním do obvyklé první desítky, a jejich pouť vzhůru se stabilizovala na pátém místě po osmé rychlostní zkoušce. Jaromír Tarabus se pak dívá na sobotní etapu následujícími pocity: "V dalším průběhu dne už to bylo lepší, už jsme měli alespoň dobrý pocit z jízdy, i když časy nebyly takové, jaké bychom si představovali." Závod byl však poznamenán zrušením dvou rychlostních zkoušek po incidentech Vojtěcha Štajfa, za kterým startovala právě zlínko-brněnská dvojice. "Po první sekci už jsme gumy volili správně a úměrně tomu začal zlepšovat i náš výkon. Nicméně průběh etapy byl narušen dvěma zrušenými erzetami, ve kterých jsme shodou okolností dojížděli vždy jako první auto za Vojtou Štajfem. Zejména u jeho havárie to bylo značně dramatické, vypomáhali jsme i svými hasícími přístroji. Velice dobře zde zafungoval pořadatelský záchranný systém, neboť sanitka i záchranáři byli na místě velice rychle od chvíle, kdy jsem nahlásil nehodu na dispečink," chválí bezpečnostní zajištění Daniel Trunkát.

Ze závěrečné nedělní etapy na Kdyňsku a Klatovsku pak už mají závodníci vesměs kladné pocity: "Snad nejvíce se nám líbila závěrečná runda druhého dne, kdy se na nás začal tlačit Jan Jelínek a především Karel Trojan, takže jsme museli závodit a s tím přišlo i další zlepšení časů," což v praxi znamenalo stabilní časy kolem pátého místa v absolutním pořadí. K často diskutované městské RZ v Plzni ve Štruncových sadech a k aktuálnímu tématu bezpečnosti diváků na rally spolujezdec poznamenává: "Líbila se mi vcelku Plzeň, kde byla hojná divácká kulisa. Při té příležitosti bychom fanouškům poděkovali, že byli ukáznění, nemusely se kvůli nim rušit rychlostní zkoušky a především, že soutěž probíhala i skončila pro všechny dobře a bez problémů."

"Celkový pocit ze soutěže je dobrý spíše jen z hlediska výsledku, jinak máme před Krumlovem co zlepšovat, jelikož odstup od špičky byl velký. Musíme hodně zapracovat i na autě, abychom byli konkurenceschopní," ohlíží se za letošním účinkováním na Šumavě na závěr Dan Trunkát.

Příští soutěží bude pro posádku již zmíněná jihočeská Rallye Český Krumlov.  

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.