V rámci Mediasport MMČR v Rally se v okolí Klatov, Vimperku a Plzně uskutečnila Mogul Šumava Rally, která je součástí Poháru Pirelli, který je vypsán pro všechny vozy startující v šampionátu.
Oproti původním předpokladům se do této klasifikace přihlásili krátce před soutěží další čtyři posádky.
Původně bylo ve startovní listině osm dvojic bojujících o body v Poháru Pirelli 2009, které před úvodní páteční rychlostní zkouškou doplnila čtveřice Jan Havel s Jaroslavem Jugasem na voze Mitsubishi Lancer EVO X ve třídě N4, Marcel Havlásek a Petr Motz (Subaru Impreza STi), Jiří Vacek s Bohumilem Černochem na voze Subaru Impreza STi a v nejsilnější áčkové třídě je doplnili Miroslav Fišer s Hynkem Středou s vozem Ford Fiesta.
Tímto se dosavadní startovní pole rozrostlo již na dvanáct posádek, což jistě zatraktivní souboje o celkové prvenství v rámci Poháru Pirelli 2009.
Přistupme však k samotné Mogul Šumava Rallye. Druhý podnik MMČR v Rally odstartoval tradičně Čínovský okruh, který naznačil možnosti posádek do zbývající části soutěže. Celkem na posádky čekalo patnáct měřených úseků o celkové délce 150,80 kilometrů.
Ve třídě N4 začal nejlépe favorizovaný Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09), vítěz úvodního Pohárového závodu na Valašské Rally. Pražský jezdec pokračoval ve výborném výkonu i v sobotní části soutěže, když v celkové klasifikaci figuroval na pátém místě a v Poháru Pirelli suverénně na prvním místě. Na osmé RZ však po jednom z horizontů havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Na první místo se tak vyhoupl domácí Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten si svoji bezchybnou jízdou udržel vedení až na cílovou rampu Klatovského náměstí a mohl se tak po zásluze radovat z letošního prvního vítězství.
Na druhém místě dokončil šumavskou soutěž Robert Achs s vozem Subaru Impreza WRX STi a hned za ním skončil nováček Poháru Pirelli JIří Vacek, startující rovněž s vozem Subaru. Další noví účastníci Poháru Jan Havel a Marcel Havlásek soutěž nedokončili.
Se dvěma novými účastníky odstartovala třída A/7. Nejvíce se dařilo Fišerovi s vozem Ford Fiesta, který během pěti rychlostních zkoušek ujel svému soupeři Pavlu Musilovi (Škoda Fabia TDi) téměř o dvě minuty. Na dalším úseku však vypověděla Fišerova Fiesta službu a posádka musela odstoupit. Na zbývajících deseti rychlostních zkouškách tak nenechal Musil nic náhodě a dojel si pro premiérový plný počet bodů.
Mezi nejslabšími áčky zvládl nejlépe úvod soutěže Vlastimil Hodaň s kitovou Škodou Felicia. Na záda mu sice dýchal Vlastimil Bernatík (Škoda Fabia 16V), ale Hodaň se nenechal rozhodit a zakončil první etapu na prvním místě s vice než dvouminutovým náskokem. Navíc hned v úvodu závěrečné etapy musel kvůli technické závadě odstoupit Bernatík, a tak si již pro druhý plný počet bodů dojela posádka Hodaň/ Poláček.
Ve třídě N2 se po prvním měřeném úseku dostal do čela Jan Jakubec s vozem Honda Civic VTi, když druhého Dunovského porazil o vice než jedenáct vteřin. Nejtěsnější souboj v rámci Poháru Pirelli sváděli oba jezdci i v dalším průběhu soutěže. Po šesté rychlostní zkoušce vedl Dunovský, ale pouze tři desetiny před Jakubcem. Do konce sobotní etapy se však podařilo Dunovskému zabrat a odskočit Jakubcovi téměř na čtrnáct vteřin.
Nic na pořadí nezměnila ani nedělní etapa, což znamenalo vítězství a zisk deseti bodů pro posádku ve složení Dunovský/ Šmeidler. Na druhém místě Mogul Šumava Rallye dokončil Jakubec s Kacerovským.Dalším, již třetím závodem Poháru Pirelli 2009 bude květnová Rally Český Krumlov, která je součástí Mediasport MMČR v Rally.
Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Mogul Šumava Rallye
Třída N/4:1.Tuček/ Tesař - Mitsubishi Lancer EVO IX 2.Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 3.Vacek/Černoch – Subaru Impreza STiNedokončili:Stajf/Černoch – Subaru Impreza WRX STi Gr.N 2009Havel/Jugas – Mitsubishi Lancer EVO XHavlásek/Motz – Subaru Impreza STi
Třída A/71.Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi Nedokončili:Fišer/Středa – Ford Fiesta
Třída A/5:1.Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car Nedokončili:Bernatík/Machoň – Škoda Fabia 16V
Třída N/2:1.Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 2.Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Mogul Šumava Rallye
1. Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car 20 bodů2. Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 203. Tuček/ Marušák/Tesař - Mitsubishi Lancer EVO 184. Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi 165. Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 146. Stajf/Černoch - Subaru Impreza WRX STi 107. Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi 10
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?