V rámci Mediasport MMČR v Rally se v okolí Klatov, Vimperku a Plzně uskutečnila Mogul Šumava Rally, která je součástí Poháru Pirelli, který je vypsán pro všechny vozy startující v šampionátu.
Oproti původním předpokladům se do této klasifikace přihlásili krátce před soutěží další čtyři posádky.
Původně bylo ve startovní listině osm dvojic bojujících o body v Poháru Pirelli 2009, které před úvodní páteční rychlostní zkouškou doplnila čtveřice Jan Havel s Jaroslavem Jugasem na voze Mitsubishi Lancer EVO X ve třídě N4, Marcel Havlásek a Petr Motz (Subaru Impreza STi), Jiří Vacek s Bohumilem Černochem na voze Subaru Impreza STi a v nejsilnější áčkové třídě je doplnili Miroslav Fišer s Hynkem Středou s vozem Ford Fiesta.
Tímto se dosavadní startovní pole rozrostlo již na dvanáct posádek, což jistě zatraktivní souboje o celkové prvenství v rámci Poháru Pirelli 2009.
Přistupme však k samotné Mogul Šumava Rallye. Druhý podnik MMČR v Rally odstartoval tradičně Čínovský okruh, který naznačil možnosti posádek do zbývající části soutěže. Celkem na posádky čekalo patnáct měřených úseků o celkové délce 150,80 kilometrů.
Ve třídě N4 začal nejlépe favorizovaný Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09), vítěz úvodního Pohárového závodu na Valašské Rally. Pražský jezdec pokračoval ve výborném výkonu i v sobotní části soutěže, když v celkové klasifikaci figuroval na pátém místě a v Poháru Pirelli suverénně na prvním místě. Na osmé RZ však po jednom z horizontů havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Na první místo se tak vyhoupl domácí Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten si svoji bezchybnou jízdou udržel vedení až na cílovou rampu Klatovského náměstí a mohl se tak po zásluze radovat z letošního prvního vítězství.
Na druhém místě dokončil šumavskou soutěž Robert Achs s vozem Subaru Impreza WRX STi a hned za ním skončil nováček Poháru Pirelli JIří Vacek, startující rovněž s vozem Subaru. Další noví účastníci Poháru Jan Havel a Marcel Havlásek soutěž nedokončili.
Se dvěma novými účastníky odstartovala třída A/7. Nejvíce se dařilo Fišerovi s vozem Ford Fiesta, který během pěti rychlostních zkoušek ujel svému soupeři Pavlu Musilovi (Škoda Fabia TDi) téměř o dvě minuty. Na dalším úseku však vypověděla Fišerova Fiesta službu a posádka musela odstoupit. Na zbývajících deseti rychlostních zkouškách tak nenechal Musil nic náhodě a dojel si pro premiérový plný počet bodů.
Mezi nejslabšími áčky zvládl nejlépe úvod soutěže Vlastimil Hodaň s kitovou Škodou Felicia. Na záda mu sice dýchal Vlastimil Bernatík (Škoda Fabia 16V), ale Hodaň se nenechal rozhodit a zakončil první etapu na prvním místě s vice než dvouminutovým náskokem. Navíc hned v úvodu závěrečné etapy musel kvůli technické závadě odstoupit Bernatík, a tak si již pro druhý plný počet bodů dojela posádka Hodaň/ Poláček.
Ve třídě N2 se po prvním měřeném úseku dostal do čela Jan Jakubec s vozem Honda Civic VTi, když druhého Dunovského porazil o vice než jedenáct vteřin. Nejtěsnější souboj v rámci Poháru Pirelli sváděli oba jezdci i v dalším průběhu soutěže. Po šesté rychlostní zkoušce vedl Dunovský, ale pouze tři desetiny před Jakubcem. Do konce sobotní etapy se však podařilo Dunovskému zabrat a odskočit Jakubcovi téměř na čtrnáct vteřin.
Nic na pořadí nezměnila ani nedělní etapa, což znamenalo vítězství a zisk deseti bodů pro posádku ve složení Dunovský/ Šmeidler. Na druhém místě Mogul Šumava Rallye dokončil Jakubec s Kacerovským.Dalším, již třetím závodem Poháru Pirelli 2009 bude květnová Rally Český Krumlov, která je součástí Mediasport MMČR v Rally.
Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Mogul Šumava Rallye
Třída N/4:1.Tuček/ Tesař - Mitsubishi Lancer EVO IX 2.Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 3.Vacek/Černoch – Subaru Impreza STiNedokončili:Stajf/Černoch – Subaru Impreza WRX STi Gr.N 2009Havel/Jugas – Mitsubishi Lancer EVO XHavlásek/Motz – Subaru Impreza STi
Třída A/71.Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi Nedokončili:Fišer/Středa – Ford Fiesta
Třída A/5:1.Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car Nedokončili:Bernatík/Machoň – Škoda Fabia 16V
Třída N/2:1.Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 2.Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Mogul Šumava Rallye
1. Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car 20 bodů2. Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 203. Tuček/ Marušák/Tesař - Mitsubishi Lancer EVO 184. Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi 165. Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 146. Stajf/Černoch - Subaru Impreza WRX STi 107. Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi 10
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.