V rámci Mediasport MMČR v Rally se v okolí Klatov, Vimperku a Plzně uskutečnila Mogul Šumava Rally, která je součástí Poháru Pirelli, který je vypsán pro všechny vozy startující v šampionátu.
Oproti původním předpokladům se do této klasifikace přihlásili krátce před soutěží další čtyři posádky.
Původně bylo ve startovní listině osm dvojic bojujících o body v Poháru Pirelli 2009, které před úvodní páteční rychlostní zkouškou doplnila čtveřice Jan Havel s Jaroslavem Jugasem na voze Mitsubishi Lancer EVO X ve třídě N4, Marcel Havlásek a Petr Motz (Subaru Impreza STi), Jiří Vacek s Bohumilem Černochem na voze Subaru Impreza STi a v nejsilnější áčkové třídě je doplnili Miroslav Fišer s Hynkem Středou s vozem Ford Fiesta.
Tímto se dosavadní startovní pole rozrostlo již na dvanáct posádek, což jistě zatraktivní souboje o celkové prvenství v rámci Poháru Pirelli 2009.
Přistupme však k samotné Mogul Šumava Rallye. Druhý podnik MMČR v Rally odstartoval tradičně Čínovský okruh, který naznačil možnosti posádek do zbývající části soutěže. Celkem na posádky čekalo patnáct měřených úseků o celkové délce 150,80 kilometrů.
Ve třídě N4 začal nejlépe favorizovaný Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09), vítěz úvodního Pohárového závodu na Valašské Rally. Pražský jezdec pokračoval ve výborném výkonu i v sobotní části soutěže, když v celkové klasifikaci figuroval na pátém místě a v Poháru Pirelli suverénně na prvním místě. Na osmé RZ však po jednom z horizontů havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Na první místo se tak vyhoupl domácí Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten si svoji bezchybnou jízdou udržel vedení až na cílovou rampu Klatovského náměstí a mohl se tak po zásluze radovat z letošního prvního vítězství.
Na druhém místě dokončil šumavskou soutěž Robert Achs s vozem Subaru Impreza WRX STi a hned za ním skončil nováček Poháru Pirelli JIří Vacek, startující rovněž s vozem Subaru. Další noví účastníci Poháru Jan Havel a Marcel Havlásek soutěž nedokončili.
Se dvěma novými účastníky odstartovala třída A/7. Nejvíce se dařilo Fišerovi s vozem Ford Fiesta, který během pěti rychlostních zkoušek ujel svému soupeři Pavlu Musilovi (Škoda Fabia TDi) téměř o dvě minuty. Na dalším úseku však vypověděla Fišerova Fiesta službu a posádka musela odstoupit. Na zbývajících deseti rychlostních zkouškách tak nenechal Musil nic náhodě a dojel si pro premiérový plný počet bodů.
Mezi nejslabšími áčky zvládl nejlépe úvod soutěže Vlastimil Hodaň s kitovou Škodou Felicia. Na záda mu sice dýchal Vlastimil Bernatík (Škoda Fabia 16V), ale Hodaň se nenechal rozhodit a zakončil první etapu na prvním místě s vice než dvouminutovým náskokem. Navíc hned v úvodu závěrečné etapy musel kvůli technické závadě odstoupit Bernatík, a tak si již pro druhý plný počet bodů dojela posádka Hodaň/ Poláček.
Ve třídě N2 se po prvním měřeném úseku dostal do čela Jan Jakubec s vozem Honda Civic VTi, když druhého Dunovského porazil o vice než jedenáct vteřin. Nejtěsnější souboj v rámci Poháru Pirelli sváděli oba jezdci i v dalším průběhu soutěže. Po šesté rychlostní zkoušce vedl Dunovský, ale pouze tři desetiny před Jakubcem. Do konce sobotní etapy se však podařilo Dunovskému zabrat a odskočit Jakubcovi téměř na čtrnáct vteřin.
Nic na pořadí nezměnila ani nedělní etapa, což znamenalo vítězství a zisk deseti bodů pro posádku ve složení Dunovský/ Šmeidler. Na druhém místě Mogul Šumava Rallye dokončil Jakubec s Kacerovským.Dalším, již třetím závodem Poháru Pirelli 2009 bude květnová Rally Český Krumlov, která je součástí Mediasport MMČR v Rally.
Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Mogul Šumava Rallye
Třída N/4:1.Tuček/ Tesař - Mitsubishi Lancer EVO IX 2.Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 3.Vacek/Černoch – Subaru Impreza STiNedokončili:Stajf/Černoch – Subaru Impreza WRX STi Gr.N 2009Havel/Jugas – Mitsubishi Lancer EVO XHavlásek/Motz – Subaru Impreza STi
Třída A/71.Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi Nedokončili:Fišer/Středa – Ford Fiesta
Třída A/5:1.Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car Nedokončili:Bernatík/Machoň – Škoda Fabia 16V
Třída N/2:1.Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 2.Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Mogul Šumava Rallye
1. Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car 20 bodů2. Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 203. Tuček/ Marušák/Tesař - Mitsubishi Lancer EVO 184. Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi 165. Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 146. Stajf/Černoch - Subaru Impreza WRX STi 107. Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi 10
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?