V rámci Mediasport MMČR v Rally se v okolí Klatov, Vimperku a Plzně uskutečnila Mogul Šumava Rally, která je součástí Poháru Pirelli, který je vypsán pro všechny vozy startující v šampionátu.
Oproti původním předpokladům se do této klasifikace přihlásili krátce před soutěží další čtyři posádky.
Původně bylo ve startovní listině osm dvojic bojujících o body v Poháru Pirelli 2009, které před úvodní páteční rychlostní zkouškou doplnila čtveřice Jan Havel s Jaroslavem Jugasem na voze Mitsubishi Lancer EVO X ve třídě N4, Marcel Havlásek a Petr Motz (Subaru Impreza STi), Jiří Vacek s Bohumilem Černochem na voze Subaru Impreza STi a v nejsilnější áčkové třídě je doplnili Miroslav Fišer s Hynkem Středou s vozem Ford Fiesta.
Tímto se dosavadní startovní pole rozrostlo již na dvanáct posádek, což jistě zatraktivní souboje o celkové prvenství v rámci Poháru Pirelli 2009.
Přistupme však k samotné Mogul Šumava Rallye. Druhý podnik MMČR v Rally odstartoval tradičně Čínovský okruh, který naznačil možnosti posádek do zbývající části soutěže. Celkem na posádky čekalo patnáct měřených úseků o celkové délce 150,80 kilometrů.
Ve třídě N4 začal nejlépe favorizovaný Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09), vítěz úvodního Pohárového závodu na Valašské Rally. Pražský jezdec pokračoval ve výborném výkonu i v sobotní části soutěže, když v celkové klasifikaci figuroval na pátém místě a v Poháru Pirelli suverénně na prvním místě. Na osmé RZ však po jednom z horizontů havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Na první místo se tak vyhoupl domácí Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten si svoji bezchybnou jízdou udržel vedení až na cílovou rampu Klatovského náměstí a mohl se tak po zásluze radovat z letošního prvního vítězství.
Na druhém místě dokončil šumavskou soutěž Robert Achs s vozem Subaru Impreza WRX STi a hned za ním skončil nováček Poháru Pirelli JIří Vacek, startující rovněž s vozem Subaru. Další noví účastníci Poháru Jan Havel a Marcel Havlásek soutěž nedokončili.
Se dvěma novými účastníky odstartovala třída A/7. Nejvíce se dařilo Fišerovi s vozem Ford Fiesta, který během pěti rychlostních zkoušek ujel svému soupeři Pavlu Musilovi (Škoda Fabia TDi) téměř o dvě minuty. Na dalším úseku však vypověděla Fišerova Fiesta službu a posádka musela odstoupit. Na zbývajících deseti rychlostních zkouškách tak nenechal Musil nic náhodě a dojel si pro premiérový plný počet bodů.
Mezi nejslabšími áčky zvládl nejlépe úvod soutěže Vlastimil Hodaň s kitovou Škodou Felicia. Na záda mu sice dýchal Vlastimil Bernatík (Škoda Fabia 16V), ale Hodaň se nenechal rozhodit a zakončil první etapu na prvním místě s vice než dvouminutovým náskokem. Navíc hned v úvodu závěrečné etapy musel kvůli technické závadě odstoupit Bernatík, a tak si již pro druhý plný počet bodů dojela posádka Hodaň/ Poláček.
Ve třídě N2 se po prvním měřeném úseku dostal do čela Jan Jakubec s vozem Honda Civic VTi, když druhého Dunovského porazil o vice než jedenáct vteřin. Nejtěsnější souboj v rámci Poháru Pirelli sváděli oba jezdci i v dalším průběhu soutěže. Po šesté rychlostní zkoušce vedl Dunovský, ale pouze tři desetiny před Jakubcem. Do konce sobotní etapy se však podařilo Dunovskému zabrat a odskočit Jakubcovi téměř na čtrnáct vteřin.
Nic na pořadí nezměnila ani nedělní etapa, což znamenalo vítězství a zisk deseti bodů pro posádku ve složení Dunovský/ Šmeidler. Na druhém místě Mogul Šumava Rallye dokončil Jakubec s Kacerovským.Dalším, již třetím závodem Poháru Pirelli 2009 bude květnová Rally Český Krumlov, která je součástí Mediasport MMČR v Rally.
Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Mogul Šumava Rallye
Třída N/4:1.Tuček/ Tesař - Mitsubishi Lancer EVO IX 2.Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 3.Vacek/Černoch – Subaru Impreza STiNedokončili:Stajf/Černoch – Subaru Impreza WRX STi Gr.N 2009Havel/Jugas – Mitsubishi Lancer EVO XHavlásek/Motz – Subaru Impreza STi
Třída A/71.Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi Nedokončili:Fišer/Středa – Ford Fiesta
Třída A/5:1.Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car Nedokončili:Bernatík/Machoň – Škoda Fabia 16V
Třída N/2:1.Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 2.Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Mogul Šumava Rallye
1. Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car 20 bodů2. Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 203. Tuček/ Marušák/Tesař - Mitsubishi Lancer EVO 184. Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi 165. Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 146. Stajf/Černoch - Subaru Impreza WRX STi 107. Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi 10
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?