V rámci Mediasport MMČR v Rally se v okolí Klatov, Vimperku a Plzně uskutečnila Mogul Šumava Rally, která je součástí Poháru Pirelli, který je vypsán pro všechny vozy startující v šampionátu.
Oproti původním předpokladům se do této klasifikace přihlásili krátce před soutěží další čtyři posádky.
Původně bylo ve startovní listině osm dvojic bojujících o body v Poháru Pirelli 2009, které před úvodní páteční rychlostní zkouškou doplnila čtveřice Jan Havel s Jaroslavem Jugasem na voze Mitsubishi Lancer EVO X ve třídě N4, Marcel Havlásek a Petr Motz (Subaru Impreza STi), Jiří Vacek s Bohumilem Černochem na voze Subaru Impreza STi a v nejsilnější áčkové třídě je doplnili Miroslav Fišer s Hynkem Středou s vozem Ford Fiesta.
Tímto se dosavadní startovní pole rozrostlo již na dvanáct posádek, což jistě zatraktivní souboje o celkové prvenství v rámci Poháru Pirelli 2009.
Přistupme však k samotné Mogul Šumava Rallye. Druhý podnik MMČR v Rally odstartoval tradičně Čínovský okruh, který naznačil možnosti posádek do zbývající části soutěže. Celkem na posádky čekalo patnáct měřených úseků o celkové délce 150,80 kilometrů.
Ve třídě N4 začal nejlépe favorizovaný Vojtěch Štajf (Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09), vítěz úvodního Pohárového závodu na Valašské Rally. Pražský jezdec pokračoval ve výborném výkonu i v sobotní části soutěže, když v celkové klasifikaci figuroval na pátém místě a v Poháru Pirelli suverénně na prvním místě. Na osmé RZ však po jednom z horizontů havaroval a musel ze soutěže odstoupit.
Na první místo se tak vyhoupl domácí Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten si svoji bezchybnou jízdou udržel vedení až na cílovou rampu Klatovského náměstí a mohl se tak po zásluze radovat z letošního prvního vítězství.
Na druhém místě dokončil šumavskou soutěž Robert Achs s vozem Subaru Impreza WRX STi a hned za ním skončil nováček Poháru Pirelli JIří Vacek, startující rovněž s vozem Subaru. Další noví účastníci Poháru Jan Havel a Marcel Havlásek soutěž nedokončili.
Se dvěma novými účastníky odstartovala třída A/7. Nejvíce se dařilo Fišerovi s vozem Ford Fiesta, který během pěti rychlostních zkoušek ujel svému soupeři Pavlu Musilovi (Škoda Fabia TDi) téměř o dvě minuty. Na dalším úseku však vypověděla Fišerova Fiesta službu a posádka musela odstoupit. Na zbývajících deseti rychlostních zkouškách tak nenechal Musil nic náhodě a dojel si pro premiérový plný počet bodů.
Mezi nejslabšími áčky zvládl nejlépe úvod soutěže Vlastimil Hodaň s kitovou Škodou Felicia. Na záda mu sice dýchal Vlastimil Bernatík (Škoda Fabia 16V), ale Hodaň se nenechal rozhodit a zakončil první etapu na prvním místě s vice než dvouminutovým náskokem. Navíc hned v úvodu závěrečné etapy musel kvůli technické závadě odstoupit Bernatík, a tak si již pro druhý plný počet bodů dojela posádka Hodaň/ Poláček.
Ve třídě N2 se po prvním měřeném úseku dostal do čela Jan Jakubec s vozem Honda Civic VTi, když druhého Dunovského porazil o vice než jedenáct vteřin. Nejtěsnější souboj v rámci Poháru Pirelli sváděli oba jezdci i v dalším průběhu soutěže. Po šesté rychlostní zkoušce vedl Dunovský, ale pouze tři desetiny před Jakubcem. Do konce sobotní etapy se však podařilo Dunovskému zabrat a odskočit Jakubcovi téměř na čtrnáct vteřin.
Nic na pořadí nezměnila ani nedělní etapa, což znamenalo vítězství a zisk deseti bodů pro posádku ve složení Dunovský/ Šmeidler. Na druhém místě Mogul Šumava Rallye dokončil Jakubec s Kacerovským.Dalším, již třetím závodem Poháru Pirelli 2009 bude květnová Rally Český Krumlov, která je součástí Mediasport MMČR v Rally.
Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Mogul Šumava Rallye
Třída N/4:1.Tuček/ Tesař - Mitsubishi Lancer EVO IX 2.Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 3.Vacek/Černoch – Subaru Impreza STiNedokončili:Stajf/Černoch – Subaru Impreza WRX STi Gr.N 2009Havel/Jugas – Mitsubishi Lancer EVO XHavlásek/Motz – Subaru Impreza STi
Třída A/71.Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi Nedokončili:Fišer/Středa – Ford Fiesta
Třída A/5:1.Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car Nedokončili:Bernatík/Machoň – Škoda Fabia 16V
Třída N/2:1.Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 2.Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Mogul Šumava Rallye
1. Hodaň/ Polaček - Škoda Felicia Kit Car 20 bodů2. Dunovský/ Šmeidler - Honda Civic VTi 203. Tuček/ Marušák/Tesař - Mitsubishi Lancer EVO 184. Jakubec/ Kacerovský - Honda Civic VTi 165. Achs/ Langer - Subaru Impreza WRX STi 146. Stajf/Černoch - Subaru Impreza WRX STi 107. Musil/Skořepa – Škoda Fabia TDi 10
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?