Šumava Rallye Klatovy bude druhou soutěží Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.
Pro posádku EuroOil-Čepro teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel jde bez nadsázky o domácí soutěž, protože jak známo oba pochází z Plzně a právě Rallye Šumava již druhým rokem zavítá přímo do západočeské metropole. "Jsem rád, že budu mít šanci se svézt doma v Plzni na rychlostní zkoušce v centru města, i když cítím velkou zodpovědnost za svůj výkon. Dřív jsem vždy záviděl mému tátovi, kterému se v minulosti poštěstilo, doma závodit na již neexistující Rallye Plzeň. Určitě proto zvu všechny Plzeňáky, a nejen je, aby se přišli podívat,“ říká Václav Pech jun.
Ten byl pro letošní rok opět zařazen do reprezentace České republiky v rallye a zúčastní se tak se svým spolujezdcem i několika zahraničních soutěží v regionu Střední Evropy. Pech má šumavské rychlostní zkoušky rád, ale má z nich i respekt. Obzvláště v sobotní etapě na Vimpersku patří tamní rychlostky k těm nejlepším a zároveň nejtěžším u nás. "V minulosti se nám na ,,Šumavě“ podařilo zvítězit, ale poznali jsme také hořkost odstoupení pro technickou závadu. I proto se závodnímu vozu věnovala zvýšená péče, s důrazem na nejvíce problémový díl vozu, kterým je převodovka," říká posádka.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem z EuroOil-Čepro teamu odstartují se svým Mitsubishi Lancer EVO IX z klatovského náměstí v pátek 17. dubna krátce po 15. hodině. Po slavnostním startu soutěžní vozy absolvují populární okruh v Klatovech. V sobotní etapě zamíří na Vimpersko, kde je čeká devět rychlostních zkoušek. Závěrečná druhá etapa Rallye Šumava zavítá i do již zmíněné Plzně, kde bude v neděli v 10:56 odstartována divácká rychlostní zkouška ve Štruncových sadech. Cíl soutěže čeká na posádky po odjetí celkových 650 kilometrů tentýž den ve 14:04 opět v Klatovech na náměstí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.