Šumava Rallye Klatovy bude druhou soutěží Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.
Pro posádku EuroOil-Čepro teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel jde bez nadsázky o domácí soutěž, protože jak známo oba pochází z Plzně a právě Rallye Šumava již druhým rokem zavítá přímo do západočeské metropole. "Jsem rád, že budu mít šanci se svézt doma v Plzni na rychlostní zkoušce v centru města, i když cítím velkou zodpovědnost za svůj výkon. Dřív jsem vždy záviděl mému tátovi, kterému se v minulosti poštěstilo, doma závodit na již neexistující Rallye Plzeň. Určitě proto zvu všechny Plzeňáky, a nejen je, aby se přišli podívat,“ říká Václav Pech jun.
Ten byl pro letošní rok opět zařazen do reprezentace České republiky v rallye a zúčastní se tak se svým spolujezdcem i několika zahraničních soutěží v regionu Střední Evropy. Pech má šumavské rychlostní zkoušky rád, ale má z nich i respekt. Obzvláště v sobotní etapě na Vimpersku patří tamní rychlostky k těm nejlepším a zároveň nejtěžším u nás. "V minulosti se nám na ,,Šumavě“ podařilo zvítězit, ale poznali jsme také hořkost odstoupení pro technickou závadu. I proto se závodnímu vozu věnovala zvýšená péče, s důrazem na nejvíce problémový díl vozu, kterým je převodovka," říká posádka.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem z EuroOil-Čepro teamu odstartují se svým Mitsubishi Lancer EVO IX z klatovského náměstí v pátek 17. dubna krátce po 15. hodině. Po slavnostním startu soutěžní vozy absolvují populární okruh v Klatovech. V sobotní etapě zamíří na Vimpersko, kde je čeká devět rychlostních zkoušek. Závěrečná druhá etapa Rallye Šumava zavítá i do již zmíněné Plzně, kde bude v neděli v 10:56 odstartována divácká rychlostní zkouška ve Štruncových sadech. Cíl soutěže čeká na posádky po odjetí celkových 650 kilometrů tentýž den ve 14:04 opět v Klatovech na náměstí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?