Krásné závodní speciály pokročilejšího data výroby budete moci spatřit na Agrotec Rally Hustopeče 2009.
Nedávné změny v kalendáři mistrovství republiky ve sprintrally (zrušení Böttcher rally Vyškov) nečekaně zatraktivní i průběh V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (12. - 13. června 2009). Součástí motoristického víkendu se totiž stane I. AGROTEC HISTORIC rally Hustopeče 2009 (koef. 2).
Termínová blízkost závodů kalendáře MČR historiků - Rally Český Krumlov a náhradníka za zrušenou Bötcher Rally Vyškov (kde měli historici rovněž startovat) Rally Vysočina Telč - přiměla Svaz historických automobilů FAS AČR poohlédnout se po náhradním řešení. Pořadatelé V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče nabídli možnost využít tratě své rally a uspořádat soutěž MČR historiků, kteří se tak na jihomoravských tratích objeví opět po roční pauze. Můžeme konstatovat, že toto rozhodnutí s určitostí navýší celkový počet startujících a nabídne fanouškům zajímavou konfrontaci techniky současnosti i nedávné minulosti.
„Jednání byla rychlá a vstřícná. Od prvního kontaktu s předsedou Svazu historických automobilů přes zaslání žádosti až po rozhodnutí uplynul necelý týden. Trať MMČR a MČR historiků určitě nebude totožná, musíme zajistit úpravy tak, aby byla vhodná i pro historické automobily. Závod se pojede na trati sobotních zkoušek, kde na dvou vynecháme šotolinové pasáže a vozidla pojedou jejich kratší verze, pouze na asfaltu. To sebou přinese drobné komplikace po organizační stránce, ale zase divákům nabídneme bohatší startovní pole. Protože jsme se dohodli na jednodenní podobě závodu historiků, hledáme způsob, jak představit tato vozidla i na brněnské speciálce v areálu BVV, která je na programu v pátek večer,“ komentoval žhavou novinku ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?