Posádka Semerád – Ceplecha dokončila Portugalskou Rally na osmém místě v kategorii PWRC.
Portugalská Rally byla první soutěží Martina Semeráda v rámci projektu Pirelli Stars Driver. Společně se svým stálým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou usedl do nového Mitsubishi Lancer EVO X, které připravil tým Ralliart Italy. Druhá šotolinová soutěž, zařazená do Mistrovství světa produkčních vozů PWRC čítající tři etapy zvlněnou Portugalskou krajinou, přinesla mladému českému jezdci první bod do hodnocení šampionátu.Posádka Pirelli Stars Driver Teamu odstartovala do soutěže s cílem sbírat další zkušenosti na náročných rychlostních zkouškách světových rally, ale současně jet rychle a hledat hranice jízdy na šotolině. Na začátku první etapy se Martinu Semerádovi dařilo zajíždět slibné časy v kontaktu se širší špičkou mistrovství světa produkčních vozů, pak ale přišla chyba. "Na 3. rychlostní zkoušce nám začal vypadávat pátý rychlostní stupeň a v jedné rychlejší zatáčce jsem se zřejmě špatně soustředil na rozpis, špatně najel horizont a byl příliš rychlý do následující levé zatáčky. Naše Mitsubishi se sklouzlo ze silnice, dlouho jsme jeli po velkém svahu dál a vypadalo to, že se nakonec na silnici dostaneme zpět. Svah byl velmi prudký a hrozilo, že se auto převrátí. Snažili jsme dostat zpět, pak ale odešla spojka a my zůstali pod silnicí. Na stejném místě po chvíli havaroval maďarský jezdec Mayer, který ale neměl tolik štěstí, co my, a auto poslal přes střechu. Tato jezdecká chyba mě velmi mrzí, protože opět přišla velmi brzo a my nemohli najet v první etapě dost kilometrů," říká k odstoupení v první etapě Martin Semerád.Technici Pirelli Stars Driver Teamu Martinovo Mitsubishi po první etapě opravili a česká posádka mohla nastoupit do druhé etapy soutěže. "Pro druhou etapu jsme měli jasný cíl jet klidně a hlavně se pokusit dojet do cíle. První dvě rychlostní zkoušky se nám povedly a jeli jsme s Bohoušem opravdu v klidu. Z jízdy jsem měl dobrý pocit a přitom jsme zajížděli slušné časy. Na desáté rychlostní zkoušce soutěže jsme projížděli diváckým místem s velkým brodem, za kterým následovala pasáž několika docela rychlých zatáček. V jedné ze zatáček bylo na vnitřní stopě více kamenů, ale nijak velkých. Jelikož je na těchto tratích takových kamenů spousta, a podobných ran auto dostane během rychlostní zkoušky hodně, ani jsem se nesnažil měnit stopu. Bohužel to nevydrželo uchycení pravého předního tlumiče, které ve sváru prasklo a nám se vyvrátilo pravé přední kolo. Dál nešlo pokračovat a my opět zůstali stát na rychlostní zkoušce. Stalo se nám to stejné, co našemu týmovému kolegovi Nikkarovi. Toto odstoupení nás moc mrzelo, protože jsme dostali jasný týmový úkol dojet v klidu do servisu a následně do cíle etapy. To jsme se snažili splnit na 100% a skutečně jsme jeli v pohodě bez jakýchkoliv chyb, či krizových momentů. To, co nás vyřadilo z této etapy, byla v podstatě banalita, ale i takový je sport," popisuje odstoupení v druhé etapě Martin Semerád.I do závěrečné třetí etapy Portugalské Rally tak nastupovala posádka Semerád – Ceplecha díky systému Superrally ovšem s vidinou možnosti získat první mistrovský bod v hodnocení kategorie produkčních vozů PWRC. "Do poslední etapy už jsme šli vyloženě s jistotou dojetí. Časový odstup na soupeře před námi byl velký a stejně tak zezadu nás nikdo neohrožoval. Vše jsme podřídili dojetí do cíle soutěže. Za zisk prvního bodu jsme samozřejmě rádi, ale není to rozhodně bod, na který bychom byli nějak pyšní a doufáme, že příště už budou body o něco více zasloužené. Celý tým během soutěže fungoval skvěle a cítili jsme ze všech stran velkou podporu. Z premiéry v Pirelli Stars Týmu mám tedy dobrý pocit, ale v dalších závodech se už musíme vyvarovat chyb, které nás stojí drahocenné minuty času. Jízda více na jistotu bude na náročných soutěžích na Sardinii a v Řecku jasnou taktikou," dodává Martin Semerád. Tým Pirelli Stars nyní čeká skoro dva měsíce dlouhá přestávka, kdy analyzují data a zkušenosti z Portugalské Rally a připraví znovu pět vozů Mitsubishi Lancer EVO X pro skupinu talentovaných jezdců ve žlutočerných kombinézách. Martin Semerád má nyní před sebou návrat do školní lavice, ale již za měsíc znovu usedne do soutěžního vozu, tentokrát Mitsubishi Lancer deváté evoluce Sherlog Racing Teamu na první soutěži Rallysprintového mistrovství České republiky, Rally Lužické Hory.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.