Posádka Semerád – Ceplecha dokončila Portugalskou Rally na osmém místě v kategorii PWRC.
Portugalská Rally byla první soutěží Martina Semeráda v rámci projektu Pirelli Stars Driver. Společně se svým stálým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou usedl do nového Mitsubishi Lancer EVO X, které připravil tým Ralliart Italy. Druhá šotolinová soutěž, zařazená do Mistrovství světa produkčních vozů PWRC čítající tři etapy zvlněnou Portugalskou krajinou, přinesla mladému českému jezdci první bod do hodnocení šampionátu.Posádka Pirelli Stars Driver Teamu odstartovala do soutěže s cílem sbírat další zkušenosti na náročných rychlostních zkouškách světových rally, ale současně jet rychle a hledat hranice jízdy na šotolině. Na začátku první etapy se Martinu Semerádovi dařilo zajíždět slibné časy v kontaktu se širší špičkou mistrovství světa produkčních vozů, pak ale přišla chyba. "Na 3. rychlostní zkoušce nám začal vypadávat pátý rychlostní stupeň a v jedné rychlejší zatáčce jsem se zřejmě špatně soustředil na rozpis, špatně najel horizont a byl příliš rychlý do následující levé zatáčky. Naše Mitsubishi se sklouzlo ze silnice, dlouho jsme jeli po velkém svahu dál a vypadalo to, že se nakonec na silnici dostaneme zpět. Svah byl velmi prudký a hrozilo, že se auto převrátí. Snažili jsme dostat zpět, pak ale odešla spojka a my zůstali pod silnicí. Na stejném místě po chvíli havaroval maďarský jezdec Mayer, který ale neměl tolik štěstí, co my, a auto poslal přes střechu. Tato jezdecká chyba mě velmi mrzí, protože opět přišla velmi brzo a my nemohli najet v první etapě dost kilometrů," říká k odstoupení v první etapě Martin Semerád.Technici Pirelli Stars Driver Teamu Martinovo Mitsubishi po první etapě opravili a česká posádka mohla nastoupit do druhé etapy soutěže. "Pro druhou etapu jsme měli jasný cíl jet klidně a hlavně se pokusit dojet do cíle. První dvě rychlostní zkoušky se nám povedly a jeli jsme s Bohoušem opravdu v klidu. Z jízdy jsem měl dobrý pocit a přitom jsme zajížděli slušné časy. Na desáté rychlostní zkoušce soutěže jsme projížděli diváckým místem s velkým brodem, za kterým následovala pasáž několika docela rychlých zatáček. V jedné ze zatáček bylo na vnitřní stopě více kamenů, ale nijak velkých. Jelikož je na těchto tratích takových kamenů spousta, a podobných ran auto dostane během rychlostní zkoušky hodně, ani jsem se nesnažil měnit stopu. Bohužel to nevydrželo uchycení pravého předního tlumiče, které ve sváru prasklo a nám se vyvrátilo pravé přední kolo. Dál nešlo pokračovat a my opět zůstali stát na rychlostní zkoušce. Stalo se nám to stejné, co našemu týmovému kolegovi Nikkarovi. Toto odstoupení nás moc mrzelo, protože jsme dostali jasný týmový úkol dojet v klidu do servisu a následně do cíle etapy. To jsme se snažili splnit na 100% a skutečně jsme jeli v pohodě bez jakýchkoliv chyb, či krizových momentů. To, co nás vyřadilo z této etapy, byla v podstatě banalita, ale i takový je sport," popisuje odstoupení v druhé etapě Martin Semerád.I do závěrečné třetí etapy Portugalské Rally tak nastupovala posádka Semerád – Ceplecha díky systému Superrally ovšem s vidinou možnosti získat první mistrovský bod v hodnocení kategorie produkčních vozů PWRC. "Do poslední etapy už jsme šli vyloženě s jistotou dojetí. Časový odstup na soupeře před námi byl velký a stejně tak zezadu nás nikdo neohrožoval. Vše jsme podřídili dojetí do cíle soutěže. Za zisk prvního bodu jsme samozřejmě rádi, ale není to rozhodně bod, na který bychom byli nějak pyšní a doufáme, že příště už budou body o něco více zasloužené. Celý tým během soutěže fungoval skvěle a cítili jsme ze všech stran velkou podporu. Z premiéry v Pirelli Stars Týmu mám tedy dobrý pocit, ale v dalších závodech se už musíme vyvarovat chyb, které nás stojí drahocenné minuty času. Jízda více na jistotu bude na náročných soutěžích na Sardinii a v Řecku jasnou taktikou," dodává Martin Semerád. Tým Pirelli Stars nyní čeká skoro dva měsíce dlouhá přestávka, kdy analyzují data a zkušenosti z Portugalské Rally a připraví znovu pět vozů Mitsubishi Lancer EVO X pro skupinu talentovaných jezdců ve žlutočerných kombinézách. Martin Semerád má nyní před sebou návrat do školní lavice, ale již za měsíc znovu usedne do soutěžního vozu, tentokrát Mitsubishi Lancer deváté evoluce Sherlog Racing Teamu na první soutěži Rallysprintového mistrovství České republiky, Rally Lužické Hory.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.