Na třetí pozici produkční klasifikace se po náročné druhé etapě Portugalské rally posunuli Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem. Celkově figurují na 14. místě.
Za nádherného slunečného počasí, s koloritem mračen hustého prachu pokračovala Portugalská rally druhou etapou ve stejné oblasti jako předchozí den. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou sekcí po třech testech. Prokop s Tománkem začali velmi brzy naplňovat své předsevzetí postoupit výše výsledkovou listinou. Zvítězili na dvou zkouškách úvodní sekce, ale na medailové pozice jim stále něco chybělo. Příčinou byla půlminutová ztráta v RZ9, kdy česká dvojice musela absolvovat část trati v prachu za Tapperem, který následně odstoupil kvůli technickým problémům. „Dopoledne probíhalo výborně, zajížděli jsme nejrychlejší časy a cítili jsme se výtečně. Bohužel v devátém testu nás zdrželo auto před námi, dojeli jsme ho asi po osmi kilometrech a pokračovali za ním v hustém prachu na dvojku. Nebral na nás ohled, prostě jsme hledali pouze cestu před námi a dostali jsme se před něj až se jim auto úplně zastavilo. Ztrátu odhadujeme kolem půlminuty a doufáme, že se komisaři budou tímto incidentem zabývat a vezmou v potaz naše dnešní časy,“ řekl Martin ProkopV odpolední sekci začala česká dvojice opět zostra, byla nejrychlejší na RZ11 a pořádně „vydráždila“ své soupeře. Flodin i Brynildsen totiž na následujícím testu chybovali, to však netušili, že se lancer jihlavského týmu Jipocar Racing plouží po trati s nefunkčním zadním diferenciálem. Tato závada výrazně poznamenala čas české dvojice i na závěrečné zkoušce dne."Ukázalo se, že jsme schopni bojovat o první místo a chtěli jsme to potvrdit i v odpolední sekci. Tempo bylo opravdu maximální, nicméně asi po pěti kilometrech RZ12 přestal fungovat zadní diferenciál, zbytek zkoušky i tu poslední jsme projeli pouze na přední náhon, což bylo hodně nepříjemné a vlastně jsme byli rádi, že jsme opět dojeli až do večerního servisu,"objasnil ztrátu Martin Prokop. „Enko možná asi takové zacházení těžko snáší a jízda se tomu musí přizpůsobit. Startovali jsme to závodu s novým autem, ale současná stav tomu příliš neodpovídá,“ dodal.Portugalskou rally zakončí čtveřice klasických zkoušek severně od Fara, závěrečný test pak posádky absolvují v nitru Algarve Stadium, kde soutěž ve čtvrtek večer začínala. Cíl je plánován po čtrnácté hodině místního času.
"Zítra nás rovněž nečeká nic příjemného. O tempu rozhodne rozhodnutí sportovní komisařů a naše aktuální ztráta na Brynildsena," naznačil Martin Prokop.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?