Na třetí pozici produkční klasifikace se po náročné druhé etapě Portugalské rally posunuli Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem. Celkově figurují na 14. místě.
Za nádherného slunečného počasí, s koloritem mračen hustého prachu pokračovala Portugalská rally druhou etapou ve stejné oblasti jako předchozí den. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou sekcí po třech testech. Prokop s Tománkem začali velmi brzy naplňovat své předsevzetí postoupit výše výsledkovou listinou. Zvítězili na dvou zkouškách úvodní sekce, ale na medailové pozice jim stále něco chybělo. Příčinou byla půlminutová ztráta v RZ9, kdy česká dvojice musela absolvovat část trati v prachu za Tapperem, který následně odstoupil kvůli technickým problémům. „Dopoledne probíhalo výborně, zajížděli jsme nejrychlejší časy a cítili jsme se výtečně. Bohužel v devátém testu nás zdrželo auto před námi, dojeli jsme ho asi po osmi kilometrech a pokračovali za ním v hustém prachu na dvojku. Nebral na nás ohled, prostě jsme hledali pouze cestu před námi a dostali jsme se před něj až se jim auto úplně zastavilo. Ztrátu odhadujeme kolem půlminuty a doufáme, že se komisaři budou tímto incidentem zabývat a vezmou v potaz naše dnešní časy,“ řekl Martin ProkopV odpolední sekci začala česká dvojice opět zostra, byla nejrychlejší na RZ11 a pořádně „vydráždila“ své soupeře. Flodin i Brynildsen totiž na následujícím testu chybovali, to však netušili, že se lancer jihlavského týmu Jipocar Racing plouží po trati s nefunkčním zadním diferenciálem. Tato závada výrazně poznamenala čas české dvojice i na závěrečné zkoušce dne."Ukázalo se, že jsme schopni bojovat o první místo a chtěli jsme to potvrdit i v odpolední sekci. Tempo bylo opravdu maximální, nicméně asi po pěti kilometrech RZ12 přestal fungovat zadní diferenciál, zbytek zkoušky i tu poslední jsme projeli pouze na přední náhon, což bylo hodně nepříjemné a vlastně jsme byli rádi, že jsme opět dojeli až do večerního servisu,"objasnil ztrátu Martin Prokop. „Enko možná asi takové zacházení těžko snáší a jízda se tomu musí přizpůsobit. Startovali jsme to závodu s novým autem, ale současná stav tomu příliš neodpovídá,“ dodal.Portugalskou rally zakončí čtveřice klasických zkoušek severně od Fara, závěrečný test pak posádky absolvují v nitru Algarve Stadium, kde soutěž ve čtvrtek večer začínala. Cíl je plánován po čtrnácté hodině místního času.
"Zítra nás rovněž nečeká nic příjemného. O tempu rozhodne rozhodnutí sportovní komisařů a naše aktuální ztráta na Brynildsena," naznačil Martin Prokop.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?