Na třetí pozici produkční klasifikace se po náročné druhé etapě Portugalské rally posunuli Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem. Celkově figurují na 14. místě.
Za nádherného slunečného počasí, s koloritem mračen hustého prachu pokračovala Portugalská rally druhou etapou ve stejné oblasti jako předchozí den. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou sekcí po třech testech. Prokop s Tománkem začali velmi brzy naplňovat své předsevzetí postoupit výše výsledkovou listinou. Zvítězili na dvou zkouškách úvodní sekce, ale na medailové pozice jim stále něco chybělo. Příčinou byla půlminutová ztráta v RZ9, kdy česká dvojice musela absolvovat část trati v prachu za Tapperem, který následně odstoupil kvůli technickým problémům. „Dopoledne probíhalo výborně, zajížděli jsme nejrychlejší časy a cítili jsme se výtečně. Bohužel v devátém testu nás zdrželo auto před námi, dojeli jsme ho asi po osmi kilometrech a pokračovali za ním v hustém prachu na dvojku. Nebral na nás ohled, prostě jsme hledali pouze cestu před námi a dostali jsme se před něj až se jim auto úplně zastavilo. Ztrátu odhadujeme kolem půlminuty a doufáme, že se komisaři budou tímto incidentem zabývat a vezmou v potaz naše dnešní časy,“ řekl Martin ProkopV odpolední sekci začala česká dvojice opět zostra, byla nejrychlejší na RZ11 a pořádně „vydráždila“ své soupeře. Flodin i Brynildsen totiž na následujícím testu chybovali, to však netušili, že se lancer jihlavského týmu Jipocar Racing plouží po trati s nefunkčním zadním diferenciálem. Tato závada výrazně poznamenala čas české dvojice i na závěrečné zkoušce dne."Ukázalo se, že jsme schopni bojovat o první místo a chtěli jsme to potvrdit i v odpolední sekci. Tempo bylo opravdu maximální, nicméně asi po pěti kilometrech RZ12 přestal fungovat zadní diferenciál, zbytek zkoušky i tu poslední jsme projeli pouze na přední náhon, což bylo hodně nepříjemné a vlastně jsme byli rádi, že jsme opět dojeli až do večerního servisu,"objasnil ztrátu Martin Prokop. „Enko možná asi takové zacházení těžko snáší a jízda se tomu musí přizpůsobit. Startovali jsme to závodu s novým autem, ale současná stav tomu příliš neodpovídá,“ dodal.Portugalskou rally zakončí čtveřice klasických zkoušek severně od Fara, závěrečný test pak posádky absolvují v nitru Algarve Stadium, kde soutěž ve čtvrtek večer začínala. Cíl je plánován po čtrnácté hodině místního času.
"Zítra nás rovněž nečeká nic příjemného. O tempu rozhodne rozhodnutí sportovní komisařů a naše aktuální ztráta na Brynildsena," naznačil Martin Prokop.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.