Martin Semerád smolně zahájil Portugalskou Rally.

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Josef Janoušek 4. dubna 2009 9:15
Sdílej:

Pro Martina Semeráda se otevírá nová kapitola jeho kariéry jezdce rally.

Portugalská Rally zařazená do kalendáře Mistrovství světa napíše další kapitolu v kariéře mladého soutěžního jezdce z České republiky, Martina Semeráda. Společně se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou dnes odstartovali do jejich třetí společné soutěže Mistrovství světa, ale poprvé v novém týmu Pirelli Stars Driver (PSD). Tým pěti talentovaných mladíků z různých konců světa čeká premiérová soutěž projektu PSD a rovněž premiéra za volantem nového Mitsubishi Lancer EVO X. V portugalském přímořském letovisku Faro je již vše připraveno, jezdci absolvovali dva dny seznamovacích jízd, testovací rychlostní zkoušku-shakedown, a ve čtvrtek večer i diváckou rychlostní zkoušku na ploše stadionu v Algarve. Přibližně sedmnáct tisíc diváků sledovalo show na paralelní rychlostní zkoušce, kdy proti sobě bojují dva vozy současně. Martin Semerád odstartoval do první rychlostní zkoušky proti svému týmovému kolegovi Marku Tapperovi z Nového Zélandu a v tomto mini souboji byl úspěšnější. Skvělá divácká kulisa pak ocenila každou soutěžící dvojici hlasitými ovacemi. "Ve čtvrtek  jsem si čtyřikrát projeli trať shakedownu, kde jsem si zkoušeli ovládání nového Mitsubishi Lancer EVO X. Auto se na šotolinovém povrchu ovládalo velmi dobře a po dvou průjezdech shakedownem jsme provedli ještě mírnou změnu nastavení. Bohužel trať testovací zkoušky příliš neodpovídala charakteru tratí, které nás čekají dnes, protože na rychlostních zkouškách je povrch tvořen více pevnější hlínou, oproti množství štěrku na shakedownu,"popisuje trať soutěže Martin Semerád. Pro mladého jezdce a studenta pražského Gymnázia Jana Keplera je Portugalská Rally již třetím podnikem Mistrovství světa. V novém mezinárodním týmu Pirelli Stars Driver je ale mnoho věcí jinak, než byl Martin zvyklý. "Jsme s Bohoušem ve velkém, profesionálním týmu, který má mnoho zkušeností v soutěžích Mistrovství světa. Každý tady má přesně určeno, za co zodpovídá. K dispozici tak je vždy někdo, kdo nám může pomoci, či poradit. Na celý průběh soutěže dohlíží delegát Mezinárodní automobilové federace FIA, naopak máme poměrně malé možnosti měnit nastavení auta, čímž by měly být zaručeny stejné podmínky pro všechny účastníky PSD," komentuje zázemí a náladu v týmu před startem Martin Semerád.Bohužel třetí rychlostní zkouška znamenala konec snažení posádky Semerád – Ceplecha, alespoň pro první etapu Portugalské Rally. Po slibném začátku se jejich Mitsubishi svezlo ze silnice, a zůstalo uvězněno v příkopu, ze kterého se nemohlo dostat ani s pomocí diváků. "Moc mě to mrzí. Chvíli před tím nás začala zlobit převodovka a přišli jsme o pátý rychlostní stupeň. Pak jsem možná na chvíli ztratil koncentraci, když jsem řešil co z převodovkou, a byl v jedné zatáčce trochu rychlejší. Bohužel, auto sklouzlo tak hluboko, že jsme vlastními silami nemohli vyjet. Při pokusech o vyproštění navíc odešla spojka. Teď se mechanici pokusí auto opravit, abychom mohli zítra pokračovat," líčí smutný Martin Semerád.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.