Pro Martina Semeráda se otevírá nová kapitola jeho kariéry jezdce rally.
Portugalská Rally zařazená do kalendáře Mistrovství světa napíše další kapitolu v kariéře mladého soutěžního jezdce z České republiky, Martina Semeráda. Společně se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou dnes odstartovali do jejich třetí společné soutěže Mistrovství světa, ale poprvé v novém týmu Pirelli Stars Driver (PSD). Tým pěti talentovaných mladíků z různých konců světa čeká premiérová soutěž projektu PSD a rovněž premiéra za volantem nového Mitsubishi Lancer EVO X. V portugalském přímořském letovisku Faro je již vše připraveno, jezdci absolvovali dva dny seznamovacích jízd, testovací rychlostní zkoušku-shakedown, a ve čtvrtek večer i diváckou rychlostní zkoušku na ploše stadionu v Algarve. Přibližně sedmnáct tisíc diváků sledovalo show na paralelní rychlostní zkoušce, kdy proti sobě bojují dva vozy současně. Martin Semerád odstartoval do první rychlostní zkoušky proti svému týmovému kolegovi Marku Tapperovi z Nového Zélandu a v tomto mini souboji byl úspěšnější. Skvělá divácká kulisa pak ocenila každou soutěžící dvojici hlasitými ovacemi. "Ve čtvrtek jsem si čtyřikrát projeli trať shakedownu, kde jsem si zkoušeli ovládání nového Mitsubishi Lancer EVO X. Auto se na šotolinovém povrchu ovládalo velmi dobře a po dvou průjezdech shakedownem jsme provedli ještě mírnou změnu nastavení. Bohužel trať testovací zkoušky příliš neodpovídala charakteru tratí, které nás čekají dnes, protože na rychlostních zkouškách je povrch tvořen více pevnější hlínou, oproti množství štěrku na shakedownu,"popisuje trať soutěže Martin Semerád. Pro mladého jezdce a studenta pražského Gymnázia Jana Keplera je Portugalská Rally již třetím podnikem Mistrovství světa. V novém mezinárodním týmu Pirelli Stars Driver je ale mnoho věcí jinak, než byl Martin zvyklý. "Jsme s Bohoušem ve velkém, profesionálním týmu, který má mnoho zkušeností v soutěžích Mistrovství světa. Každý tady má přesně určeno, za co zodpovídá. K dispozici tak je vždy někdo, kdo nám může pomoci, či poradit. Na celý průběh soutěže dohlíží delegát Mezinárodní automobilové federace FIA, naopak máme poměrně malé možnosti měnit nastavení auta, čímž by měly být zaručeny stejné podmínky pro všechny účastníky PSD," komentuje zázemí a náladu v týmu před startem Martin Semerád.Bohužel třetí rychlostní zkouška znamenala konec snažení posádky Semerád – Ceplecha, alespoň pro první etapu Portugalské Rally. Po slibném začátku se jejich Mitsubishi svezlo ze silnice, a zůstalo uvězněno v příkopu, ze kterého se nemohlo dostat ani s pomocí diváků. "Moc mě to mrzí. Chvíli před tím nás začala zlobit převodovka a přišli jsme o pátý rychlostní stupeň. Pak jsem možná na chvíli ztratil koncentraci, když jsem řešil co z převodovkou, a byl v jedné zatáčce trochu rychlejší. Bohužel, auto sklouzlo tak hluboko, že jsme vlastními silami nemohli vyjet. Při pokusech o vyproštění navíc odešla spojka. Teď se mechanici pokusí auto opravit, abychom mohli zítra pokračovat," líčí smutný Martin Semerád.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.