Český soutěžní jezdec Martin Semerád odstartuje do třetí soutěže Mistrovství světa, Vodafone Rally of Portugal.
Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou na podzim roku 2008 uspěli v jedinečné akci Mezinárodní automobilové federace FIA a společnosti Pirelli. Akce s názvem Pirelli Stars Driver má za cíl pomoci vybraným, mladým a talentovaným jezdcům rally prosadit se v soutěžích Mistrovství světa. Teprve osmnáctiletý Martin Semerád z České republiky se zařadil po bok dalších čtyř kolegů z různých konců světa a společně o následujícím víkendu odstartují do první soutěže v rámci projektu Pirelli Stars Driver.
Portugalská Rally je do kalendáře světových soutěží zařazena po roční pauze. Tamní šotolinové tratě nedaleko přímořského letoviska Faro patří k těm rychlejším s hladším povrchem ve světovém šampionátu. Jedná se tedy opět o zcela rozdílný charakter rychlostních zkoušek, které dosud ve světě Martin Semerád poznal. Po únorové sněhové Norské Rally Martina brzy čekala šotolinová světová premiéra na pomalém a rozbitém Kypru.
Portugalská rychlá šotolina tak otevře další kapitolu v soutěžáckém životě Martina Semeráda. Jako vůbec první český jezdec usedne na soutěži Mistrovství světa do zbrusu nového soutěžního Mitsubishi Lancer EVO X, které připravuje tým Ralliart Italy, a ve žlutočerveném designu vyrazí s tímto vozem do první soutěže v rámci projektu Pirelli Stars Driver.
„Portugalsko pro nás bude něco úplně nového. Pojedeme s Bohoušem poprvé s EVO desítkou a poprvé v úplně novém týmu. Vše od seznamovacích jízd až po samotnou rally je jen a jen na nás. Budeme se samozřejmě snažit uspět a k celé soutěži přistupujeme co nejzodpovědněji. V Norsku i na Kypru jsme si vyzkoušeli, že dovedeme být dostatečně rychlí, ale chyběla nám spolehlivost. Z malých chyb se rázem staly velké ztráty a tomu se chceme v Portugalsku vyhnout. Soutěže Mistrovství světa jsou mnohem víc o taktice, a proto se v první soutěži v novém týmu a s novým vozem budeme snažit jet rychle, ale hlavně dojet do cíle. Na novou „desítku“ se už moc těším a první testovací kilometry s Mitsubishi vypadaly nadějně. Věřím, že auto provozované špičkovým týmem Ralliart Italy nebudou provázet dětské nemoci a my se budeme moci plně věnovat samotnému závodu. Rád bych také poděkoval všem, kteří nám pomohli až k tomuto startu ve špičkovém týmu v Mistrovství světa a hlavně mému tátovi, který je s námi na každé soutěži a celou rally s námi hodně prožívá,“ říká před startem Martin Semerád.
Do Portugalska Martin Semerád odletěl v neděli se svým zkušeným spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou, pro kterého je to pátá světová soutěž. „Samozřejmě je to velká zodpovědnost a velký nápor na soustředění. Všechny světové soutěže jsou pro nás s Martinem nové a už třeba jen znalost prostředí by nám dost pomohla. Ve dvou průjezdech rychlostní zkoušky musíte zaznamenat do rozpisu vše podstatné, a předpokládat, jak se auto zachová na nerovnosti, kterou pak v soutěži jedete třeba dvakrát tak rychle. Je to všechno o velkých zkušenostech a ty my s Martinem teď právě sbíráme. Je pro mě splněným snem startovat na soutěžích Mistrovství světa. Mezi jezdci v Pirelli Stars Drivers panuje skvělá atmosféra a starší a zkušenější kolegové nám s Martinem hodně pomáhají, což je určitě příjemné,“ komentuje atmosféru světové soutěže spolujezdec Bohuslav Ceplecha.
Martinův táta a současně úspěšný automobilový závodník Josef Semerád se v Portugalsku poprvé octne v pro něj trochu netradiční roli. „Právě pro mě skončila role managera týmu a v Portugalsku ze mě bude divák, který bude z dálky pozorovat, jak to klukům jde. Teď už záleží jen na nich a mají moji plnou důvěru. Ve dvou předchozích soutěžích Mistrovství světa jsme se všichni hodně naučili a považuji je za hodně důležitý krok v růstu Martina s Bohoušem. Martin viděl, že MS není jen o rychlosti, ale také o spolehlivosti a i celkovém přístupu k soutěži. Sám šel do sebe, a začal se například víc věnovat fyzické přípravě a výživě před soutěží. Kluci dobře poznali rozdíl mezi závoděním v České republice a ve světě už od napjatých seznamovacích jízd až po soutěž samotnou. Náročnost rychlostních zkoušek je neporovnatelná. Ze dvou předchozích závodů si bohužel nevezeme body, ale radujeme se i z dílčích výsledků, například z pěkných mezičasů, které jsem během soutěže vždy sledoval. Byly to velké nervy pozorovat blikající bod na monitoru počítače, který měnil barvu podle toho, zda-li auto jede, nebo jestli někde stojí. Některé mezičasy byly opravdu skvělé, ale ta spolehlivost nám zatím chyběla. V Portugalsku chci jen z povzdálí sledovat dění v týmu, a přiučit se, jak se to ve velkém světě dělá. Klukům nechci nijak zasahovat do soutěže samotné, protože jim věřím, že už soutěžácky vyzráli, a že sami nejlíp ví, co je pro ně dobré,“ sděluje svoje pocity před soutěží Josef Semerád.
Vodafone Rally of Portugal odstartuje ve čtvrtek 2. dubna superspeciálkou ve městě Algarve. Na účastníky čeká 361 kilometrů rychlých šotolinových rychlostních zkoušek a do cíle přijede první vozidlo v neděli 5. dubna po patnácté hodině místního času.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.