O uplynulém víkendu se v okolí Valašského Meziříčí uskutečnil úvodní závod MMČR v rally, kterým byla Cetelem Valašská Rally. Na startu se představila šestice posádek startující v rámci Poháru Pirelli 2009.
Valašská Rally odstartovala v páteční podvečer a měla na programu čtrnáct měřených úseků rozdělených do dvou etap. Největší pozornost se soustředila na Vojtěcha Štajfa, který představil v rámci úvodního klání Poháru Pirelli 2009 zbrusu nový vůz Subaru Impreza WRX STi Gr. N 2009, s kterým absolvuje kompletní český šampionát.
Páteční etapu odstartovala rychlostní zkouška Vysoká, kde nejrychlejší čas v rámci Poháru Pirelli zajel již zmiňovaný Vojtěch Štajf, následovaný Marcelem Tučkem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX a Achsem se Subaru Impreza WRX STi. Ve třídě N2 nejlépe zvládl úvod soutěže Dunovský, před Jakubcem (oba vůz Honda Civic VTi) a mezi nejslabšími áčky vedl Vlastimil Hodaň (Škoda Felicia Kit Car).
Ve zbývajících rychlostních zkouškách první etapy si vypracovali ve třídě N4 více než dvouminutový náskok Štajf s Černochem před Tučkem s Marušákem a udělali tak první krok k premiérovému vítězství v rámci letošního Poháru Pirelli zařazeného do MMČR v rally. Na třetím místě figurovali Achs s Langerem se ztrátou necelých třiceti vteřin na Tučka.
Rovněž ve třídě N2 dokázal ujet Dunovský svému soupeři a připravit si tak nejlepší pozici do druhé etapy soutěže.
Sobotní etapa se probudila do slunečného, jarního počasí. Na posádky čekalo osm závěrečných rychlostních zkoušek, které měly rozhodnout o konečném pořadí jednotlivých tříd Poháru.
Bohužel hned na první sobotní rychlostní zkoušce došlo k nehodě závodního vozu, při které zemřeli tři diváci. Soutěž byla předčasně ukončená. Všem pozůstalým tímto vyjadřujeme hlubokou soustrast.
V průběžném pořadí tříd Poháru Pirelli 2009 tak již nedošlo k žádným změnám. Ve třídě N4 zvítězila posádka Vojtěch Štajf a Jiří Černoch s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr. N 2009, mezi nejslabšími enkovými dvoukolkami Václav Dunovský a David Šmeidler (Honda Civic VTi) a třídu A5 vyhrála dvojice ve složení Vlastimil Hodaň/ František Poláček s vozem Škoda Felicia Kit Car.
Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Cetelem Valašská Rally
Třída N41. Štajf/ Černoch Subaru Impreza WRX STi Gr. N 20092. Tuček/ Marušák Mitsubishi Lancer EVO IX3. Achs/ Langer Subaru Impreza WRX STi
Třída N21. Dunovský/ Šmeidler Honda Civic VTi2. Jakubec/ Kacerovský Honda Civic VTi
Třída A51. Hodaň/ Polaček Škoda Felicia Kit Car
Dalším závodem Poháru Pirelli bude Mogul Šumava Rallye Klatovy s centrem v Klatovech.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?