Pohár Pirelli 2009 má za sebou první závod

rally valašská
rally valašská, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Marek Felt 31. března 2009 09:57
Sdílej:

O uplynulém víkendu se v okolí Valašského Meziříčí uskutečnil úvodní závod MMČR v rally, kterým byla Cetelem Valašská Rally. Na startu se představila šestice posádek startující v rámci Poháru Pirelli 2009.

Valašská Rally odstartovala v páteční podvečer a měla na programu čtrnáct měřených úseků rozdělených do dvou etap. Největší pozornost se soustředila na Vojtěcha Štajfa, který představil v rámci úvodního klání Poháru Pirelli 2009 zbrusu nový vůz Subaru Impreza WRX STi Gr. N 2009, s kterým absolvuje kompletní český šampionát.

Páteční etapu odstartovala rychlostní zkouška Vysoká, kde nejrychlejší čas v rámci Poháru Pirelli zajel již zmiňovaný Vojtěch Štajf, následovaný Marcelem Tučkem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX a Achsem se Subaru Impreza WRX STi. Ve třídě N2 nejlépe zvládl úvod soutěže Dunovský, před Jakubcem (oba vůz Honda Civic VTi) a mezi nejslabšími áčky vedl Vlastimil Hodaň (Škoda Felicia Kit Car).

Ve zbývajících rychlostních zkouškách první etapy si vypracovali ve třídě N4 více než dvouminutový náskok Štajf s Černochem před Tučkem s Marušákem a udělali tak první krok k premiérovému vítězství v rámci letošního Poháru Pirelli zařazeného do MMČR v rally. Na třetím místě figurovali Achs s Langerem se ztrátou necelých třiceti vteřin na Tučka.

Rovněž ve třídě N2 dokázal ujet Dunovský svému soupeři a připravit si tak nejlepší pozici do druhé etapy soutěže.

Sobotní etapa se probudila do slunečného, jarního počasí. Na posádky čekalo osm závěrečných rychlostních zkoušek, které měly rozhodnout o konečném pořadí jednotlivých tříd Poháru.

Bohužel hned na první sobotní rychlostní zkoušce došlo k nehodě závodního vozu, při které zemřeli tři diváci. Soutěž byla předčasně ukončená. Všem pozůstalým tímto vyjadřujeme hlubokou soustrast.

V průběžném pořadí tříd Poháru Pirelli 2009 tak již nedošlo k žádným změnám. Ve třídě N4 zvítězila posádka Vojtěch Štajf a Jiří Černoch s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr. N 2009, mezi nejslabšími enkovými dvoukolkami Václav Dunovský a David Šmeidler (Honda Civic VTi) a třídu A5 vyhrála dvojice ve složení Vlastimil Hodaň/ František Poláček s vozem Škoda Felicia Kit Car.

Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Cetelem Valašská Rally

 Třída N41. Štajf/ Černoch  Subaru Impreza WRX STi Gr. N 20092. Tuček/ Marušák  Mitsubishi Lancer EVO IX3. Achs/ Langer  Subaru Impreza WRX STi

Třída N21. Dunovský/ Šmeidler Honda Civic VTi2. Jakubec/ Kacerovský Honda Civic VTi

Třída A51. Hodaň/ Polaček  Škoda Felicia Kit Car

Dalším závodem Poháru Pirelli bude Mogul Šumava Rallye Klatovy s centrem v Klatovech.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.