O uplynulém víkendu se v okolí Valašského Meziříčí uskutečnil úvodní závod MMČR v rally, kterým byla Cetelem Valašská Rally. Na startu se představila šestice posádek startující v rámci Poháru Pirelli 2009.
Valašská Rally odstartovala v páteční podvečer a měla na programu čtrnáct měřených úseků rozdělených do dvou etap. Největší pozornost se soustředila na Vojtěcha Štajfa, který představil v rámci úvodního klání Poháru Pirelli 2009 zbrusu nový vůz Subaru Impreza WRX STi Gr. N 2009, s kterým absolvuje kompletní český šampionát.
Páteční etapu odstartovala rychlostní zkouška Vysoká, kde nejrychlejší čas v rámci Poháru Pirelli zajel již zmiňovaný Vojtěch Štajf, následovaný Marcelem Tučkem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX a Achsem se Subaru Impreza WRX STi. Ve třídě N2 nejlépe zvládl úvod soutěže Dunovský, před Jakubcem (oba vůz Honda Civic VTi) a mezi nejslabšími áčky vedl Vlastimil Hodaň (Škoda Felicia Kit Car).
Ve zbývajících rychlostních zkouškách první etapy si vypracovali ve třídě N4 více než dvouminutový náskok Štajf s Černochem před Tučkem s Marušákem a udělali tak první krok k premiérovému vítězství v rámci letošního Poháru Pirelli zařazeného do MMČR v rally. Na třetím místě figurovali Achs s Langerem se ztrátou necelých třiceti vteřin na Tučka.
Rovněž ve třídě N2 dokázal ujet Dunovský svému soupeři a připravit si tak nejlepší pozici do druhé etapy soutěže.
Sobotní etapa se probudila do slunečného, jarního počasí. Na posádky čekalo osm závěrečných rychlostních zkoušek, které měly rozhodnout o konečném pořadí jednotlivých tříd Poháru.
Bohužel hned na první sobotní rychlostní zkoušce došlo k nehodě závodního vozu, při které zemřeli tři diváci. Soutěž byla předčasně ukončená. Všem pozůstalým tímto vyjadřujeme hlubokou soustrast.
V průběžném pořadí tříd Poháru Pirelli 2009 tak již nedošlo k žádným změnám. Ve třídě N4 zvítězila posádka Vojtěch Štajf a Jiří Černoch s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr. N 2009, mezi nejslabšími enkovými dvoukolkami Václav Dunovský a David Šmeidler (Honda Civic VTi) a třídu A5 vyhrála dvojice ve složení Vlastimil Hodaň/ František Poláček s vozem Škoda Felicia Kit Car.
Výsledky Poháru Pirelli 2009 – Cetelem Valašská Rally
Třída N41. Štajf/ Černoch Subaru Impreza WRX STi Gr. N 20092. Tuček/ Marušák Mitsubishi Lancer EVO IX3. Achs/ Langer Subaru Impreza WRX STi
Třída N21. Dunovský/ Šmeidler Honda Civic VTi2. Jakubec/ Kacerovský Honda Civic VTi
Třída A51. Hodaň/ Polaček Škoda Felicia Kit Car
Dalším závodem Poháru Pirelli bude Mogul Šumava Rallye Klatovy s centrem v Klatovech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.