První podnik sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2009 Cetelem Valašská rally byl poznamenán tragickou událostí, která se stala na sedmé rychlostní zkoušce s názvem Trúba a vedla z obce Rybí do Štramberka.
V sobotu 28. března v 10:49 hodin došlo na tomto úseku k vážné nehodě soutěžního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX s číslem 55. Při havárii došlo ke kontaktu se třemi diváky, bohužel jejich těžká zranění nebyla slučitelná se životem. Po této tragické události byly následující rychlostní zkoušky zrušeny a podnik byl zrušen.
Organizátor AutoMotoKlub Rallye Sport - Vsetín vyjadřuje hlubokou a upřímnou soustrast pozůstalým rodinám obětí a je zdrcen tím, že vyhasly tři mladé životy, z toho ve dvou případech ve značně mladém věku. Zahynuli osmatřicetiletý muž se svým třináctiletým synem a další čtrnáctiletý chlapec, všichni pocházeli z Kopřivnice. Jedná se o další tragickou událost v automobilovém sportu v krátké době za sebou a došlo ke zbytečnému vyhasnutí tří lidských životů. Celou tragédii nyní šetří Policie České republiky, která již provedla první výslechy a přímo na místě zajistila důležité výpovědi svědků. Z pořadatelského a bezpečnostního hlediska se v případě RZ Trúba jednalo o zcela zabezpečnou rychlostní zkoušku dle předpisů. Z prvních výpovědí svědků a dostupných materiálů uvedení diváci stáli pod úrovní vozovky v krajně nebezpečném místě, odkud byli upozorněni pořadatelem na opuštění tohoto místa, což bohužel nerespektovali. Před prvním soutěžním vozem trať kontrolovali činovníci v inspekčním vozidle rally a bezpečnostní delegát ASN, kteří neshledali v inkriminovaném místě žádné pochybení ze strany pořadatele či zakázaný výskyt diváků. V opačném případě by byla rychlostní zkouška zrušena a soutěžícím nařízen volný průjezd. Havarovaný vůz Mitsubishi Lancer EVO IX bude podroben v příštích dnech zkoumání soudního znalce, policie rovněž hodlá vyslechnout jedenadvacetiletého pilota havarovaného vozidla ze Slovenska a další zúčastněné osoby.
Vsetínští organizátoři vyzývají všechny příznivce automobilového sportu, aby na dalších rally v České republice důsledně dbali všech pokynů pořadatelů a respektovali bezpečnostní pravidla. V žádném případě nestůjte v zakázaných prostorách, únikových zónách, nebezpečných místech a před pevnou překážkou na tratích rychlostních zkoušek! Podobná tragédie, jaká se stala v sobotu ve Štramberku, se již nikdy nesmí opakovat! Neradi bychom přišli o tak krásný sport, jakým rally bezesporu je.
Společnost Mediasport společně s Autoklubem České republiky v nejbližších dnech zintenzivní nový bezpečnostní projekt s názvem 4P Prosíme, poslouchejte pokyny pořadatele tak, aby se zcela předešlo tragickým událostem při automobilovém soutěžním sportu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.