Na 7. rychlostní zkoušce Cetelem Valašská rally s názvem Trúba, která vedla z Rybí do Štramberka, došlo k tragické události, neboť z dosud nezjištěných důvodů neočekávaně opustila trať posádka se startovním číslem 55 na voze Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na 7. rychlostní zkoušce Cetelem Valašská rally s názvem Trúba, která vedla z Rybí do Štramberka, došlo k tragické události, neboť z dosud nezjištěných důvodů neočekávaně opustila trať posádka se startovním číslem 55 na voze Mitsubishi Lancer EVOIX. Došlo zde ke kontaktu s třemi diváky, kteří utrpěli na místě těžká zranění neslučitelná se životem. Pilot byl převezen do nemocnice v Novém Jičíně s lehkými zraněními, zatímco spolujezdec vyvázl z nehody bez újmy na zdraví. Příčiny nehody jsou předmětem šetření. Třetí sekce druhé etapy byla zrušena a soutěžní posádky jsou směřovány do uzavřeného parkoviště.ilustrační foto: Tomáš Urban
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.