Novinkou a výrazným obohacením společenské části 3. ročníku Rally Krkonoše, který se uskuteční 7. – 8. srpna jako Mistrovství ČR ve sprintrally, Mistrovství ČR historických automobilů, Pohár ČR v rally, Pohár mládeže, Česká Trofej – Rally pravidelnosti a Enteria a.s. Rally Cup 2009 bude setkání legend – bývalých jezdců továrního týmu Škoda.
"Trať rally Krkonoše vede částečně i po silnících, které byly před lety součástí Rallye Škoda. V okolí Trutnova je mnoho pamětníků, kteří vzpomínají na bývalé jezdce továrního týmu Škoda. A navíc centrum soutěže Trutnov je geograficky jakousi spojnicí mezi jednotlivými závody Škoda Auto a.s.. I proto jsme se rozhodli tuto akci zorganizovat," říká Blanka Hlavatá z organizačního týmu HBV Motorsport.
Patrony této akce jsou Ing. Jaroslav Mansfeld ze Škody Auto a.s. a Ing. Jiří Syrovátko, bývalý úspěšný spolujezdec a manažer. A které legendy zavítají do Trutnova na první setkání?"Každoročně chceme pozvat pět až deset bývalých továrních jezdců. Letos by to měli být Oldřich Horsák, Svatopluk Kvaizar, Jiří Kotek, Ing. Jiří Šedivý, Josef Srnský, Ladislav Křeček, Pavel Sibera a Jindřich Štolfa," uvádí Blanka Hlavatá.Nutno dodat, že z pomyslného Krakonošova klobouku je co losovat. V dalších letech by mohli být pozváni Karel Šimek, Václav Pech, Vladimír Berger, Vlastimil Havel, František Udlínek, Jaroslav Jelínek, Jiří Motal, Otto Landecký, Milan Zapadlo, Václav Blahna nebo Emil Triner. Navíc sportovní osobností Rally Krkonoše se stal po dohodě již v červenci roku 2008 norský závodník John Haugland, který, pokud mu to pracovní povinnosti dovolí, bude rovněž na setkání osobností Rally Krkonoše v srpnu přítomen. Setkání se uskuteční ve dnech 6. – 8. srpna 2009 a konkrétní podoba programu, na němž se již usilovně pracuje, bude známa v červnu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.