Novinkou a výrazným obohacením společenské části 3. ročníku Rally Krkonoše, který se uskuteční 7. – 8. srpna jako Mistrovství ČR ve sprintrally, Mistrovství ČR historických automobilů, Pohár ČR v rally, Pohár mládeže, Česká Trofej – Rally pravidelnosti a Enteria a.s. Rally Cup 2009 bude setkání legend – bývalých jezdců továrního týmu Škoda.
"Trať rally Krkonoše vede částečně i po silnících, které byly před lety součástí Rallye Škoda. V okolí Trutnova je mnoho pamětníků, kteří vzpomínají na bývalé jezdce továrního týmu Škoda. A navíc centrum soutěže Trutnov je geograficky jakousi spojnicí mezi jednotlivými závody Škoda Auto a.s.. I proto jsme se rozhodli tuto akci zorganizovat," říká Blanka Hlavatá z organizačního týmu HBV Motorsport.
Patrony této akce jsou Ing. Jaroslav Mansfeld ze Škody Auto a.s. a Ing. Jiří Syrovátko, bývalý úspěšný spolujezdec a manažer. A které legendy zavítají do Trutnova na první setkání?"Každoročně chceme pozvat pět až deset bývalých továrních jezdců. Letos by to měli být Oldřich Horsák, Svatopluk Kvaizar, Jiří Kotek, Ing. Jiří Šedivý, Josef Srnský, Ladislav Křeček, Pavel Sibera a Jindřich Štolfa," uvádí Blanka Hlavatá.Nutno dodat, že z pomyslného Krakonošova klobouku je co losovat. V dalších letech by mohli být pozváni Karel Šimek, Václav Pech, Vladimír Berger, Vlastimil Havel, František Udlínek, Jaroslav Jelínek, Jiří Motal, Otto Landecký, Milan Zapadlo, Václav Blahna nebo Emil Triner. Navíc sportovní osobností Rally Krkonoše se stal po dohodě již v červenci roku 2008 norský závodník John Haugland, který, pokud mu to pracovní povinnosti dovolí, bude rovněž na setkání osobností Rally Krkonoše v srpnu přítomen. Setkání se uskuteční ve dnech 6. – 8. srpna 2009 a konkrétní podoba programu, na němž se již usilovně pracuje, bude známa v červnu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?