Novinkou a výrazným obohacením společenské části 3. ročníku Rally Krkonoše, který se uskuteční 7. – 8. srpna jako Mistrovství ČR ve sprintrally, Mistrovství ČR historických automobilů, Pohár ČR v rally, Pohár mládeže, Česká Trofej – Rally pravidelnosti a Enteria a.s. Rally Cup 2009 bude setkání legend – bývalých jezdců továrního týmu Škoda.
"Trať rally Krkonoše vede částečně i po silnících, které byly před lety součástí Rallye Škoda. V okolí Trutnova je mnoho pamětníků, kteří vzpomínají na bývalé jezdce továrního týmu Škoda. A navíc centrum soutěže Trutnov je geograficky jakousi spojnicí mezi jednotlivými závody Škoda Auto a.s.. I proto jsme se rozhodli tuto akci zorganizovat," říká Blanka Hlavatá z organizačního týmu HBV Motorsport.
Patrony této akce jsou Ing. Jaroslav Mansfeld ze Škody Auto a.s. a Ing. Jiří Syrovátko, bývalý úspěšný spolujezdec a manažer. A které legendy zavítají do Trutnova na první setkání?"Každoročně chceme pozvat pět až deset bývalých továrních jezdců. Letos by to měli být Oldřich Horsák, Svatopluk Kvaizar, Jiří Kotek, Ing. Jiří Šedivý, Josef Srnský, Ladislav Křeček, Pavel Sibera a Jindřich Štolfa," uvádí Blanka Hlavatá.Nutno dodat, že z pomyslného Krakonošova klobouku je co losovat. V dalších letech by mohli být pozváni Karel Šimek, Václav Pech, Vladimír Berger, Vlastimil Havel, František Udlínek, Jaroslav Jelínek, Jiří Motal, Otto Landecký, Milan Zapadlo, Václav Blahna nebo Emil Triner. Navíc sportovní osobností Rally Krkonoše se stal po dohodě již v červenci roku 2008 norský závodník John Haugland, který, pokud mu to pracovní povinnosti dovolí, bude rovněž na setkání osobností Rally Krkonoše v srpnu přítomen. Setkání se uskuteční ve dnech 6. – 8. srpna 2009 a konkrétní podoba programu, na němž se již usilovně pracuje, bude známa v červnu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?