Úvodní podnik sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2009, kterým bude Cetelem Valašská rally nabídne skvělou podívanou. Během středečního dopoledne se prezentovalo celkem 73 posádek ze šesti států – České republiky, Slovenska, Polska, Finska, Ruska a Austrálie. Pořadatelům se z původně přihlášených 77 soutěžících omluvily pouhé čtyři posádky!
Všechny prezentované posádky si vezvedly itinerář soutěže a zahájily dvoudenní seznamovací jízdy na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek. "Jako první se nám hlásili před osmou hodinou ranní spolujezdci Petr Gross a Miloš Hůlka. Jako poslední třiasedmdesátá posádka se nám hlásili Jan Sýkora a Víť Houšť, kteří se zdrželi při cestě do Valašského Meziříčí," uvedla Eva Zavadilová, vedoucí sekretariátu Cetelem Valašská rally. Nezvykle nízký počet omluvenek je pro přadatele příjemným překvapením. "Před týdnem jsem uvedl, že pokud se objeví na startu kolem sedmdesáti posádek, budu velmi spokojen. A nyní je zřejmé, že tuto cifru ještě překonáme,"řekl Miroslav Hošák, ředitel rally. Největší nápor byl v sekretariátu rally při výdeji itinerářů po jedenácté hodině dopoledne. "V tuto dobu se zaregistrovalo nejvíce soutěžících," vysvětlila Zavadilová. Cetelem Valašská rally startuje v pátek 27. března v 17 hodin na náměstí ve Valašském Meziříčí. K největším favoritům patří tovární tým Škoda Motorsport, když za volanty fabií se objeví Fin Juho Hänninen, Jan Kopecký. Úřadující český šampion a obhájce loňského prvenství Roman Kresta pojede s vozem Peugeot 207 S2000. Celkem letošní valaška měří 489 km a obsahuje 14 rychlostních zkoušek na šesti úsecích v celkové délce 163 km. Vítězná posádka přijede na cílovou rampu v sobotu 28. března krátce před sedmnáctou hodinou.Omluvené posádky:startovní číslo 53 Roman Pešek (Subaru Impreza - N4, JT ŘÍHA GROUP RALLY TEAM)65 Martin Kašík (Renault Clio Sport - N3, AutoMotoKlub Rallye Sport-Vsetín)66 Marcel Havlásek, Petr Motz (Subaru Impreza N12 – N4, KRIMISTOP)77 Jakub Koudela, Ondřej Vichrora (Honda Civic – N3, AK Rally Sport Příluky v AČR)Ve Valašském Meziříčí 25. března 2009 Roman ORDELT tiskový mluvčí Cetelem Valašská rally
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.