Vojtěch Štajf do rekordní páté sezóny s novým Subaru

Štajf, Vojtěch
Štajf, Vojtěch, foto: Subaru Czech Rally Team
ar1 23. března 2009 20:15
Sdílej:

Spolupráce Subaru Czech rally teamu jezdce Vojtěcha Štajfa s oficiálním importérem značky Subaru se díky nepřerušenému pět let trvajícímu kontraktu stává v českých podmínkách rekordní.

Od roku 2005 dokázal tým vybojovat dvě čtvrtá (2006,2008) a dvě třetí (2005,2007) místa v hodnocení FIA Evropského poháru v rallye – central a titul mezinárodního vicemistra České republiky v rallye (2006). Během čtyř let startů s vozem Subaru zaznamenal Vojtěch Štajf dvě celková absolutní vítězství (Rallye Bohemia 2005 a Rallye Vysočina 2008). S vozy Subaru Impreza WRX STI se Vojtěch Štajf v rámci domácích soutěží pravidelně umisťoval v první pětici.

V jubilejní páté sezoně pak přichází pro tým velká změna. Po čtyřech letech postupného používání třech evolucí vozu Impreza WRX STI (modely 2005,2006 a 2007) s dosud tradiční karoserií sedan přezbrojují Vojtěch Štajf se střídajícími se spolujezdci Jiřím Černochem a Michalem Ernstem na zbrusu novou verzi vozu. Je jím zcela nové provedení Imprezy WRX STI s karoserií hatchback. Ta v sobě skrývá proti minulým generacím řadu technických vylepšení, v prvé řadě je to delší rozvor, naprosto odlišná konstrukce zadní nápravy, o variabilní časování výfukových ventilů vylepšený motor (závodní verze používá provedení 2,0 Turbo) a celkově lepší vyvážení vozu a rozložení hmotnosti. Na stavbě vozu, dodaného prostřednictvím Subaru ČR, se kromě importérské společnosti podílely dodavatelé AMD, AMS, Brzdy CZ, Castrol, Custom Cages, EVO Corse, Exedy Racing, OMP, Pectel, Pirelli, Prodrive, Reiger, Skacel, STI a další renomované společnosti. Koordinaci stavby vozu a technická řešení měl na starosti Jan Kubíček, samotnou stavbu vozu pak šéfmechanik Pavel Janoušek se spolupracovníky.

I když byla novinka s číslem homologace FIA N5714 vylepšena o všechny nově homologované díly k 1.3.2009 a Subaru Czech rally team tak má k dispozici tu nejlepší techniku, která je u produkční verze Subaru k mání, skutečný potenciál vozu ukáží až časy na rychlostních zkouškách. Konkurence v MMČR v automobilových soutěžích je letos navzdory hospodářské recesi velmi početná, kromě tradičních soupeřů s plejádou produkčních vozů se již na Valašské rallye objeví sedm vozů specifikace S2000. Jak již celosvětová porovnání v rámci světového nebo IRC šampionátu napovídají, obě tyto koncepce patřící do společné třídy N4 spolu za normálních okolností soupeřit nemohou. První dva testy Subaru Czech rally týmu uskutečněné před Valašskou rallye ale ukazují, že v rámci klasických produkčních vozů disponuje tým naprosto špičkovou technikou a má na to, poprat se o co nejvyšší umístění. Strategie do letošního sedmidílného šampionátu je jednoznačně zaměřena na spolehlivost a pravidelné bodování, jelikož se počítá pět nejlepších výsledků. V rámci reprezentace, kde Vojtěch Štajf opět figuruje v návrhu podaném Autoklubem ČR na MŠMT, by se měl Czech National Subaru team opět zúčastnit FIA Evropského poháru v rallye Central. Prvním plánovaným zahraničním závodem tak je květnová Saturnus Rallye ve Slovinsku.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.