Spolupráce Subaru Czech rally teamu jezdce Vojtěcha Štajfa s oficiálním importérem značky Subaru se díky nepřerušenému pět let trvajícímu kontraktu stává v českých podmínkách rekordní.
Od roku 2005 dokázal tým vybojovat dvě čtvrtá (2006,2008) a dvě třetí (2005,2007) místa v hodnocení FIA Evropského poháru v rallye – central a titul mezinárodního vicemistra České republiky v rallye (2006). Během čtyř let startů s vozem Subaru zaznamenal Vojtěch Štajf dvě celková absolutní vítězství (Rallye Bohemia 2005 a Rallye Vysočina 2008). S vozy Subaru Impreza WRX STI se Vojtěch Štajf v rámci domácích soutěží pravidelně umisťoval v první pětici.
V jubilejní páté sezoně pak přichází pro tým velká změna. Po čtyřech letech postupného používání třech evolucí vozu Impreza WRX STI (modely 2005,2006 a 2007) s dosud tradiční karoserií sedan přezbrojují Vojtěch Štajf se střídajícími se spolujezdci Jiřím Černochem a Michalem Ernstem na zbrusu novou verzi vozu. Je jím zcela nové provedení Imprezy WRX STI s karoserií hatchback. Ta v sobě skrývá proti minulým generacím řadu technických vylepšení, v prvé řadě je to delší rozvor, naprosto odlišná konstrukce zadní nápravy, o variabilní časování výfukových ventilů vylepšený motor (závodní verze používá provedení 2,0 Turbo) a celkově lepší vyvážení vozu a rozložení hmotnosti. Na stavbě vozu, dodaného prostřednictvím Subaru ČR, se kromě importérské společnosti podílely dodavatelé AMD, AMS, Brzdy CZ, Castrol, Custom Cages, EVO Corse, Exedy Racing, OMP, Pectel, Pirelli, Prodrive, Reiger, Skacel, STI a další renomované společnosti. Koordinaci stavby vozu a technická řešení měl na starosti Jan Kubíček, samotnou stavbu vozu pak šéfmechanik Pavel Janoušek se spolupracovníky.
I když byla novinka s číslem homologace FIA N5714 vylepšena o všechny nově homologované díly k 1.3.2009 a Subaru Czech rally team tak má k dispozici tu nejlepší techniku, která je u produkční verze Subaru k mání, skutečný potenciál vozu ukáží až časy na rychlostních zkouškách. Konkurence v MMČR v automobilových soutěžích je letos navzdory hospodářské recesi velmi početná, kromě tradičních soupeřů s plejádou produkčních vozů se již na Valašské rallye objeví sedm vozů specifikace S2000. Jak již celosvětová porovnání v rámci světového nebo IRC šampionátu napovídají, obě tyto koncepce patřící do společné třídy N4 spolu za normálních okolností soupeřit nemohou. První dva testy Subaru Czech rally týmu uskutečněné před Valašskou rallye ale ukazují, že v rámci klasických produkčních vozů disponuje tým naprosto špičkovou technikou a má na to, poprat se o co nejvyšší umístění. Strategie do letošního sedmidílného šampionátu je jednoznačně zaměřena na spolehlivost a pravidelné bodování, jelikož se počítá pět nejlepších výsledků. V rámci reprezentace, kde Vojtěch Štajf opět figuruje v návrhu podaném Autoklubem ČR na MŠMT, by se měl Czech National Subaru team opět zúčastnit FIA Evropského poháru v rallye Central. Prvním plánovaným zahraničním závodem tak je květnová Saturnus Rallye ve Slovinsku.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?