Osmadvacátý ročník Cetelem Valašské rally bude pro řadu regionálních jezdců příležitostí vstoupit do bojů v českém šampionátu doslova na domácích tratích. Souboje na cestách kolem Valašského Meziříčí se po roce zúčastní i trojice Jaroslav Orsák, Jaromír Tarabus a Jan Jelínek. Všichni tři jezdci jsou držiteli národní licence ASN a v silné konkurenci se hodlají prosadit. Orsák a Jelínek se poperou o první letošní body do národního šampionátu s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, Tarabus bude bojovat v kategorii Super 2000 s Fiatem Grande Punto.
Valašskokloboucký Jaroslav Orsák má na Cetelem Valašské rally na co navazovat. V loňském roce obsadil v celkové klasifikaci páté místo a rád by na tento výsledek navázal i letos. "Pátá příčka nás před rokem příjemně překvapila," vracel se pilot k loňské rally. "Rádi bychom toto umístění zopakovali, ale v konkurenci, která se na startu sejde, to nebude jednoduché." Se spolujezdcem Karlem Vajíkem se nebojí ani náhlého ochlazení a případného sněhu na rychlostních zkouškách. "Počítáme se vším. Zimní gumy budeme mít připraveny."
Mezi produkčními vozy se bude rvát o dobrý výsledek také zlínská posádka Jan Jelínek, Miroslav Kotěna. "Přes zimu jsme hodně zapracovali na autě. Myslím, že jsme skvěle připraveni. Netroufnu si odhadovat, na jakou pozici bychom mohli dosáhnout, ale pokud bychom skončili do desátého místa, byl by to úspěch. Případný návrat zimy na tratě by nám ani moc nevadil. Jestli má ale ještě napadnout sníh, tak ať je po celé trati," přál si Jan Jelínek. Po stejném umístění jako na Valašsku touží také v absolutní klasifikaci v národním šampionátu. "Letos bude mít mistrovství republiky vynikající úroveň. Věřím, že budeme s těmi nejlepšími držet krok. Být celkově do desátého místa snad není nereálný cíl."
Ještě vyšší cíle v nastávající domácí sezoně má Jaromír Tarabus. S vozem Fiat Grande Punto S 2000 hodlá útočit na nejlepší pětku v absolutním pořadí. Kromě českého šampionátu se se spolujezdcem Danielem Trunkátem vydá také do zahraničí. Letos už odjeli Norskou rally a během roku je čekají ještě dvě soutěže mistrovství světa – v Portugalsku a ve Walesu. "Rally v Norsku byl pro nás nezapomenutelný zážitek," podotkl na adresu závodu, který se jel na zasněžených cestách na severu Evropy Jaromír Tarabus. "Teď to může vypadat, že jsme oproti jiným posádkám ve výhodě, protože jsme už letos absolvovali jeden závod, ale není to tak. V Norsku se jelo na sněhu, případně na šotolině, na valašce pojedeme na asfaltu. Bude to úplně něco jiného a musíme se s tím vyrovnat. Jen doufám, že nebude sněžit. Na zimní podmínky nejsme připraveni. Byl by to pro nás boj o přežití."Ve Zlíně 20. března 2009 Drahomír KVASNIČKA tiskové středisko Cetelem Valašská rally
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?