S velikou netrpělivostí je očekávaný první podnik mezinárodního mistrovství ČR Valašská rally. Po dlouhé zimní přestávce se ukáže, jak se kdo připravoval a zda nezahálel. Přípravy finišují i ve Valašských Kloboukách, v sídle Orsák rally sport týmu.
Píše se rok 2008 a Jaroslav Orsák startuje na soutěži ve Valašském Meziříčí poprvé. Během závodu na sebe svým výkonem strhává pozornost odborníků i fanoušků. V cíli je klasifikovaný na skvělém 5.místě. Do své sbírky si vedle vítězství mezi juniory připisuje i jednu vyhranou rychlostní zkoušku a 2. místo v rámci samostatného hodnocení druhé etapy. Po zásluze je oceněn nezávislým internetovým serverem ewrc.cz jako „Hvězda rally“. "Byl to úžasný závod. Rád na něj vzpomínám. Až na drobné problémy s nastavením tlumičů v úvodu jsme jeli bez technických problémů. Hlavně druhý den jsem si závod náramně užíval," vzpomíná na úspěšný start Jarek Orsák. Za pár dnů startuje Valašská rally znovu. I v letošním ročníku bude stát na startu dvojice Jaroslav Orsák a Karel Vajík. Tým okolo klobůckého jezdce se na novou sezonu pečlivě připravil. "Přes zimní přestávku se samozřejmě mechanici pustili do kontroly závodního Mitsubishi. Některé díly jsme preventivně vyměnily, jiné dokonce přibyly. Třeba oproti loňsku pojedeme s velkými brzdami i vzadu. Věřím, že naše auto bude lepší a rychlejší oproti loňsku," prozradil před prvním domácím startem Jarek Orsák. Ale aby vše nezůstalo jen na brumlajícím parťákovi z trojlístku Orsák – Vajík – Mitsubishi, zapracovala na sobě i samotná posádka. Jarin pravidelně zlepšoval fyzickou kondici běháním a pozadu nezůstal ani Karel. Danou situaci nejlépe vystihla Jarkova přítelkyně Andrea. „Jarek chodí do posilovny a běhá před každou sezonou. Ale tak, jak se do toho obul letos, to jsem opravdu zůstala hledět.“ Za zmínku stojí jistě i přístup mechaniků Jarkova týmu. Doma simulovali podmínky servisních zón a trénovali na čas výměny důležitých náhradních dílů. "Spoléhám na důkladnou přípravu celého týmu. Proto jsme zapracovali společně s mechaniky i na mnohých detailech, které jsme doposud nedělali. Všichni věříme, že se příprava před sezonou pozitivně promítne ve výsledcích," vysvětlil Jarek usilovnou zimní činnost v týmu.
Největší díl práce ovšem na posádku teprve čeká. Je jenom na ní, jak se s tratí a se soupeři v průběhu sezony vyrovná. Valašská rally bude první ostrou prověrkou připravenosti. "Do Valašského Meziříčí se sjede opravdu hodně silná konkurence. Bude zde startovat tovární tým Škoda, který má velký náskok v technice. Přijedou jezdci se zkušenostmi z Mistrovství světa. My se samozřejmě nechceme nechat zahanbit a budeme se jim snažit sekundovat. Bude to ale hodně těžké. Na vítězství při Valašce může pomýšlet zhruba pět jezdců. Pohled do startovní listiny hovoří za vše: sedm vozů specifikace Super 2000 a k tomu dalších pětadvacet devítkových mišáků,"hodnotí konkurenci Karel Vajík.Orsák rally sport team postaví na start dva soutěžní vozy. Jeden Lancer je připraven pro Jarka, s druhým pojede Tomáš Kurka. Pořadatel připravil pro posádky 14 rychlostních zkoušek v délce téměř 163 kilometrů. Náročná trať bude ztížena zbytky posypového materiálu a dalšími nečistotami. Dalším faktorem, který jistě ovlivní soutěž, bude v poslední době hodně nevyzpytatelné počasí. "Na Valašce chceme odvést co nejlepší práci. V přípravě jsme nic nepodcenili. Nemůže nás zaskočit ani počasí, máme připravené pneumatiky na sucho na vodu i na sníh. Do sezony jsme si stanovili hodně vysoký cíl. Chtěli bychom dojíždět na jednotlivých rally do pátého místa. Třeba při Valašské rally to bude hodně těžký úkol, ale dávat si malé cíle nechceme. Celý tým musí pracovat na 110%. Věřím sobě, Karlovi, všem mechanikům i všem ostatním členům týmu. Spoléhám, že ve zvýšeném úsilí nás podpoří i naši sponzoři," říká optimisticky Jarek Orsák. "V nejbližších dnech proběhne poslední testování obou vozů Mitsubishi před Valašskou rally. Tým se schová před zvědavými zraky fanoušků a na testovacím úseku, který je srovnatelný s rychlostkami Valašské rally, doladí nastavení podvozků." uzavřel Jarek Orsák.Tým je připravený, Jarek s Karlem zdravě nabuzení a zbývá tedy už jen odpočítat poslední minuty do startu. Na Valašsku poveze Jarek startovní číslo 9. Tisková zprávaOrsák rally sport teamuVebr Miroslav
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?