S velikou netrpělivostí je očekávaný první podnik mezinárodního mistrovství ČR Valašská rally. Po dlouhé zimní přestávce se ukáže, jak se kdo připravoval a zda nezahálel. Přípravy finišují i ve Valašských Kloboukách, v sídle Orsák rally sport týmu.
Píše se rok 2008 a Jaroslav Orsák startuje na soutěži ve Valašském Meziříčí poprvé. Během závodu na sebe svým výkonem strhává pozornost odborníků i fanoušků. V cíli je klasifikovaný na skvělém 5.místě. Do své sbírky si vedle vítězství mezi juniory připisuje i jednu vyhranou rychlostní zkoušku a 2. místo v rámci samostatného hodnocení druhé etapy. Po zásluze je oceněn nezávislým internetovým serverem ewrc.cz jako „Hvězda rally“. "Byl to úžasný závod. Rád na něj vzpomínám. Až na drobné problémy s nastavením tlumičů v úvodu jsme jeli bez technických problémů. Hlavně druhý den jsem si závod náramně užíval," vzpomíná na úspěšný start Jarek Orsák. Za pár dnů startuje Valašská rally znovu. I v letošním ročníku bude stát na startu dvojice Jaroslav Orsák a Karel Vajík. Tým okolo klobůckého jezdce se na novou sezonu pečlivě připravil. "Přes zimní přestávku se samozřejmě mechanici pustili do kontroly závodního Mitsubishi. Některé díly jsme preventivně vyměnily, jiné dokonce přibyly. Třeba oproti loňsku pojedeme s velkými brzdami i vzadu. Věřím, že naše auto bude lepší a rychlejší oproti loňsku," prozradil před prvním domácím startem Jarek Orsák. Ale aby vše nezůstalo jen na brumlajícím parťákovi z trojlístku Orsák – Vajík – Mitsubishi, zapracovala na sobě i samotná posádka. Jarin pravidelně zlepšoval fyzickou kondici běháním a pozadu nezůstal ani Karel. Danou situaci nejlépe vystihla Jarkova přítelkyně Andrea. „Jarek chodí do posilovny a běhá před každou sezonou. Ale tak, jak se do toho obul letos, to jsem opravdu zůstala hledět.“ Za zmínku stojí jistě i přístup mechaniků Jarkova týmu. Doma simulovali podmínky servisních zón a trénovali na čas výměny důležitých náhradních dílů. "Spoléhám na důkladnou přípravu celého týmu. Proto jsme zapracovali společně s mechaniky i na mnohých detailech, které jsme doposud nedělali. Všichni věříme, že se příprava před sezonou pozitivně promítne ve výsledcích," vysvětlil Jarek usilovnou zimní činnost v týmu.
Největší díl práce ovšem na posádku teprve čeká. Je jenom na ní, jak se s tratí a se soupeři v průběhu sezony vyrovná. Valašská rally bude první ostrou prověrkou připravenosti. "Do Valašského Meziříčí se sjede opravdu hodně silná konkurence. Bude zde startovat tovární tým Škoda, který má velký náskok v technice. Přijedou jezdci se zkušenostmi z Mistrovství světa. My se samozřejmě nechceme nechat zahanbit a budeme se jim snažit sekundovat. Bude to ale hodně těžké. Na vítězství při Valašce může pomýšlet zhruba pět jezdců. Pohled do startovní listiny hovoří za vše: sedm vozů specifikace Super 2000 a k tomu dalších pětadvacet devítkových mišáků,"hodnotí konkurenci Karel Vajík.Orsák rally sport team postaví na start dva soutěžní vozy. Jeden Lancer je připraven pro Jarka, s druhým pojede Tomáš Kurka. Pořadatel připravil pro posádky 14 rychlostních zkoušek v délce téměř 163 kilometrů. Náročná trať bude ztížena zbytky posypového materiálu a dalšími nečistotami. Dalším faktorem, který jistě ovlivní soutěž, bude v poslední době hodně nevyzpytatelné počasí. "Na Valašce chceme odvést co nejlepší práci. V přípravě jsme nic nepodcenili. Nemůže nás zaskočit ani počasí, máme připravené pneumatiky na sucho na vodu i na sníh. Do sezony jsme si stanovili hodně vysoký cíl. Chtěli bychom dojíždět na jednotlivých rally do pátého místa. Třeba při Valašské rally to bude hodně těžký úkol, ale dávat si malé cíle nechceme. Celý tým musí pracovat na 110%. Věřím sobě, Karlovi, všem mechanikům i všem ostatním členům týmu. Spoléhám, že ve zvýšeném úsilí nás podpoří i naši sponzoři," říká optimisticky Jarek Orsák. "V nejbližších dnech proběhne poslední testování obou vozů Mitsubishi před Valašskou rally. Tým se schová před zvědavými zraky fanoušků a na testovacím úseku, který je srovnatelný s rychlostkami Valašské rally, doladí nastavení podvozků." uzavřel Jarek Orsák.Tým je připravený, Jarek s Karlem zdravě nabuzení a zbývá tedy už jen odpočítat poslední minuty do startu. Na Valašsku poveze Jarek startovní číslo 9. Tisková zprávaOrsák rally sport teamuVebr Miroslav
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.