Do úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2009, kterým je Cetelem Valašská rally(27. - 28. března), se přihlásilo celkem 77 posádek ze šesti států – České republiky, Slovenska, Polska, Finska, Ruska a Austrálie.
Největším diváckým lákadlem v okolí Valašského Meziříčí bude start továrního týmu Škoda Motorsport, když za volanty fabií se objeví Juho Hänninen a Jan Kopecký. K velkým favoritům patří rovněž Roman Kresta (Peugeot 207 S2000). Vozů kategorie Super 2000 najdeme na seznamu přihlášených posádek celkem sedm. Nejpočetněji je obsazena třída N4 nad 2000 ccm, kde figuruje celkem 43 vozů, zatímco nejméně vozů se nachází ve třídě N1 do 1400 ccm, kde se přihlásil pouze jeden vůz.
Celkem přihlášeno: 77 posádek
Počet států: 6 (Česká republika – 68, Slovensko – 4, Polsko – 3, Finsko – 1, Rusko – 1, Austrálie – 1, spolujezdec)Prioritní jezdci:FIA A: 1 (Juho Hänninen - FIN)FIA B: 1 (Jevgenyj Novikov - RUS)ASN:
23 (Roman Kresta, Jan Kopecký, Václav Pech, Pavel Valoušek, Josef Peták, Karel Trojan, Jaroslav Orsák, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Vojtěch Štajf, Václav Arazim, Jan Jelínek, Emil Triner, Daniel Běhálek, Milan Pantálek, Antonín Tlusťák, Jan Šlehofer, Jan Votava, Vladimír Barvík, Karel Trněný, Milan Liška, Marcel Tuček – CZ, Peter Gavlák – SK)Rozdělení podle skupin:
Skupina A: 19 vozů Skupina N: 58 vozůRozdělení podle objemových tříd:
N1 do 1400 ccm: 1N2 1401 – 1600 ccm: 6 N3 1601 – 2000 ccm: 8N4 nad 2000 ccm (včetně S2000): 43A5 do 1400 ccm: 4A6 1401 – 1600 ccm (včetně S1600): 12A7 1601 – 2000 ccm (mimo VK): 3Počert vozů Super 2000: 7
Peugeot 207 S2000 – 3, Škoda Fabia S2000 – 2, Fiat Grande Punto S2000 - 2Počet značek: 12
Mitsubishi – 28, Subaru – 8, Honda – 8, Škoda – 7, Citröen – 7, Renault – 6, Peugeot – 4, FIAT – 4, Suzuki – 2, Opel – 1, Alfa Romeo – 1, Volkswagen - 1 Smíšené posádky: 3
Emil Triner – Kateřina Achsová, Lumír Firla – Marcela Dolečková, Josef Čermák – Anna Maťková.Ve Valašském Meziříčí 18. března 2009
Roman ORDELT tiskový mluvčí Cetelem Valašská rally
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.