Do úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2009, kterým je Cetelem Valašská rally(27. - 28. března), se přihlásilo celkem 77 posádek ze šesti států – České republiky, Slovenska, Polska, Finska, Ruska a Austrálie.
Největším diváckým lákadlem v okolí Valašského Meziříčí bude start továrního týmu Škoda Motorsport, když za volanty fabií se objeví Juho Hänninen a Jan Kopecký. K velkým favoritům patří rovněž Roman Kresta (Peugeot 207 S2000). Vozů kategorie Super 2000 najdeme na seznamu přihlášených posádek celkem sedm. Nejpočetněji je obsazena třída N4 nad 2000 ccm, kde figuruje celkem 43 vozů, zatímco nejméně vozů se nachází ve třídě N1 do 1400 ccm, kde se přihlásil pouze jeden vůz.
Celkem přihlášeno: 77 posádek
Počet států: 6 (Česká republika – 68, Slovensko – 4, Polsko – 3, Finsko – 1, Rusko – 1, Austrálie – 1, spolujezdec)Prioritní jezdci:FIA A: 1 (Juho Hänninen - FIN)FIA B: 1 (Jevgenyj Novikov - RUS)ASN:
23 (Roman Kresta, Jan Kopecký, Václav Pech, Pavel Valoušek, Josef Peták, Karel Trojan, Jaroslav Orsák, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Vojtěch Štajf, Václav Arazim, Jan Jelínek, Emil Triner, Daniel Běhálek, Milan Pantálek, Antonín Tlusťák, Jan Šlehofer, Jan Votava, Vladimír Barvík, Karel Trněný, Milan Liška, Marcel Tuček – CZ, Peter Gavlák – SK)Rozdělení podle skupin:
Skupina A: 19 vozů Skupina N: 58 vozůRozdělení podle objemových tříd:
N1 do 1400 ccm: 1N2 1401 – 1600 ccm: 6 N3 1601 – 2000 ccm: 8N4 nad 2000 ccm (včetně S2000): 43A5 do 1400 ccm: 4A6 1401 – 1600 ccm (včetně S1600): 12A7 1601 – 2000 ccm (mimo VK): 3Počert vozů Super 2000: 7
Peugeot 207 S2000 – 3, Škoda Fabia S2000 – 2, Fiat Grande Punto S2000 - 2Počet značek: 12
Mitsubishi – 28, Subaru – 8, Honda – 8, Škoda – 7, Citröen – 7, Renault – 6, Peugeot – 4, FIAT – 4, Suzuki – 2, Opel – 1, Alfa Romeo – 1, Volkswagen - 1 Smíšené posádky: 3
Emil Triner – Kateřina Achsová, Lumír Firla – Marcela Dolečková, Josef Čermák – Anna Maťková.Ve Valašském Meziříčí 18. března 2009
Roman ORDELT tiskový mluvčí Cetelem Valašská rally
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?