Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích začíná v letošní sezóně nezvykle pozdě, až koncem března na tradiční Valašské rally. Na konec dlouhé závodní pauzy se těší i loni bronzový muž MMČR Pavel Valoušek.
"Přestávka od konce loňské sezóny byla skutečně dlouhá. My jsme si ji se Zdeňkem zpestřili startem na Jänner Rallye, hojně jsme využívali i bohaté sněhové nadílky v minulých týdnech. Závod jako takový jsme nejeli už hodně dlouho a startu na Valašské rally se nemůžeme dočkat,"řekl otrokovický pilot. Cetelem Valašská Rally se pojede na konci příštího týdne na tradičních rychlostních zkouškách kolem Valašského Meziříčí. Pavel Valoušek v loňském ročníku dlouhou dobu držet suverénně druhou příčku za Romanem Krestou, defekt na jedné ze závěrečných zkoušek jej sesadil na konečnou bronzovou příčku. "Zopakovat loňské umístění nebude vůbec jednoduché. Na Valašce se sejde kromě Martina Prokopa kompletní česká špička, pojedou dvě tovární Fabie Škody Motorsport, někteří piloti přestoupili na speciály S2000. Pokusíme se jet jak nejlépe umíme a uvidíme, na jaké příčky to bude stačit. Každopádně je jedině dobře, že se Škodovka vrátila do českého šampionátu," ohodnotil své ambice Valoušek. Ten se představí se svým tradičním spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou i obvyklým náčiním Mitsubishi Lancer Evo IX. "Přes zimu bylo dostatek času na zrepasování auta. Kluci z týmu Racing Activities Mládek v čele s Alešem Homolkou jej kompletně rozebrali a seskládali, takže si troufám tvrdit, že jsme dobře připravení. V průběhu příštího týdne ještě uděláme jeden krátký test a poté vzhůru na rychlostní zkoušky," prozradil bývalý účastník JWRC ke svému vozu, na které se vrací v lehce obměněné formě původní černo-zelené zbarvení.
Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer EVO IX Rally Bohemia 2008
Valašskou Rally započne letošní soutěžní program, který bude pro posádku Pavel Valoušek-Zdeněk Hrůza. V plánu jsou starty v kompletním seriálu MMČR, těsně před koncem jsou jednání ohledně startů v rallysprintovém šampionátu. Již dříve byly avizovány starty v rámci reprezentace na vybraných soutěžích Evropského poháru. "Program je tu vskutku bohatý, navíc do něj mohou přibýt i některé další závody. Jednáme například o startech na několika soutěžích v rámci nižších italských šampionátů. Již teď je jasné, že se týden po Valašské Rally vracíme to Itálie na místo činu, stejně jako v loňském roce se zúčastníme Rally Bellunese. Opět to bude s vozem italského týmu ReT Racing, tentokráte to však nebude s Cliem S1600, ale zbrusu nově dovezeným Mitsubishi Lancer Evo X z dílen Ralliart Italy," naznačil nejbližší budoucnost Pavel Valoušek. Pro své fanoušky si Pavel Valoušek připravil na začátek letošní české soutěžácké sezóny jedno překvapení. Po několikaměsíční pauze se totiž znovu rozjely oficiální webové stránky, www.pavel-valousek.com tentokráte v novém černozeleném hávu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?