Semerád s Ceplechou odstoupili z Kyperské Rally.Posádka Sherlog Racing teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha nedokončila soutěž Mistrovství světa, Rally of Cyprus, když jejich Mitsubishi Lancer EVO IX zůstalo stát s poškozeným diferenciálem ve dvanácté rychlostní zkoušce.
Posádka modrobílého Mitsubishi odstartovala do závěrečné etapy Kyperské rally v rámci systému Superrally s cílem sbírat další zkušenosti na šotolinovém povrchu. V první části rychlostní zkoušky zvolili ideální tempo, a průběžné mezičasy ukazovaly, že by se mohla posunovat pořadím kategorie produkčních vozů výše. Po průjezdu velmi náročnou částí rychlostní zkoušky, která spíše připomínala trať pro závody off-roadů, se jejich Mitsubishi zastavilo s poškozeným mezinápravovým diferenciálem. Bohužel se tak již záhy rozplynula další příležitost, jak poznávat neznámé tratě, a jak sbírat zkušenosti na šotolině, která v soutěžích Mistrovství světa převládá. "Do závěrečné etapy soutěže jsme šli s odhodláním jet rychle, ale čistě a bez chyb. Mezičasy ukazovaly, že je to správná cesta a měl jsem z jízdy dobrý pocit. Bohužel asi na jedenáctém kilometru rychlostní zkoušky jsme při průjezdu velkou bahnitou kaluží narazili spodní částí auta do skály, která při seznamovacích jízdách nebyla vidět. Poškodil se tím mezinápravový diferenciál, a po několika kilometrech se zadokolkou jsme byli nuceni auto odstavit. Velmi mě to mrzí, protože z Kyperské rally jsme vlastně odjeli jen třetinu, a to proč jsme sem přijeli, tedy sbírat zkušenosti, jsme nesplnili. Musíme se ale soustředit na to dobré, co se nám povedlo a těšit se z dílčích úspěchů. Viděli jsme, že výsledky v takto těžké soutěži Mistrovství světa přináší spíš jízda na jistotu. Chceme si z toho do dalšího závodu vzít ponaučení a už se pokusit dojíždět a získat první body. Před další soutěží v Portugalsku se cítím zase o něco lépe připravený na šotolinové soutěže," říká k Rally Kypr Martin Semerád. Tým Sherlog Racing teď čekají krátké soutěžní prázdniny. Před Martinem jsou dva týdny, které bude věnovat zejména dohánění zameškaného studia ve škole, a již za tři týdny se přesune do Portugalska na další soutěž Mistrovství světa, kterou už společně s Bohuslavem Ceplechou absolvují v barvách italského výrobce pneumatik Pirelli s Mitsubishi Lancer EVO X.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.