Semerád s Ceplechou odstoupili z Kyperské Rally.Posádka Sherlog Racing teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha nedokončila soutěž Mistrovství světa, Rally of Cyprus, když jejich Mitsubishi Lancer EVO IX zůstalo stát s poškozeným diferenciálem ve dvanácté rychlostní zkoušce.
Posádka modrobílého Mitsubishi odstartovala do závěrečné etapy Kyperské rally v rámci systému Superrally s cílem sbírat další zkušenosti na šotolinovém povrchu. V první části rychlostní zkoušky zvolili ideální tempo, a průběžné mezičasy ukazovaly, že by se mohla posunovat pořadím kategorie produkčních vozů výše. Po průjezdu velmi náročnou částí rychlostní zkoušky, která spíše připomínala trať pro závody off-roadů, se jejich Mitsubishi zastavilo s poškozeným mezinápravovým diferenciálem. Bohužel se tak již záhy rozplynula další příležitost, jak poznávat neznámé tratě, a jak sbírat zkušenosti na šotolině, která v soutěžích Mistrovství světa převládá. "Do závěrečné etapy soutěže jsme šli s odhodláním jet rychle, ale čistě a bez chyb. Mezičasy ukazovaly, že je to správná cesta a měl jsem z jízdy dobrý pocit. Bohužel asi na jedenáctém kilometru rychlostní zkoušky jsme při průjezdu velkou bahnitou kaluží narazili spodní částí auta do skály, která při seznamovacích jízdách nebyla vidět. Poškodil se tím mezinápravový diferenciál, a po několika kilometrech se zadokolkou jsme byli nuceni auto odstavit. Velmi mě to mrzí, protože z Kyperské rally jsme vlastně odjeli jen třetinu, a to proč jsme sem přijeli, tedy sbírat zkušenosti, jsme nesplnili. Musíme se ale soustředit na to dobré, co se nám povedlo a těšit se z dílčích úspěchů. Viděli jsme, že výsledky v takto těžké soutěži Mistrovství světa přináší spíš jízda na jistotu. Chceme si z toho do dalšího závodu vzít ponaučení a už se pokusit dojíždět a získat první body. Před další soutěží v Portugalsku se cítím zase o něco lépe připravený na šotolinové soutěže," říká k Rally Kypr Martin Semerád. Tým Sherlog Racing teď čekají krátké soutěžní prázdniny. Před Martinem jsou dva týdny, které bude věnovat zejména dohánění zameškaného studia ve škole, a již za tři týdny se přesune do Portugalska na další soutěž Mistrovství světa, kterou už společně s Bohuslavem Ceplechou absolvují v barvách italského výrobce pneumatik Pirelli s Mitsubishi Lancer EVO X.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.