Semerád s Ceplechou odstoupili z Kyperské Rally.Posádka Sherlog Racing teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha nedokončila soutěž Mistrovství světa, Rally of Cyprus, když jejich Mitsubishi Lancer EVO IX zůstalo stát s poškozeným diferenciálem ve dvanácté rychlostní zkoušce.
Posádka modrobílého Mitsubishi odstartovala do závěrečné etapy Kyperské rally v rámci systému Superrally s cílem sbírat další zkušenosti na šotolinovém povrchu. V první části rychlostní zkoušky zvolili ideální tempo, a průběžné mezičasy ukazovaly, že by se mohla posunovat pořadím kategorie produkčních vozů výše. Po průjezdu velmi náročnou částí rychlostní zkoušky, která spíše připomínala trať pro závody off-roadů, se jejich Mitsubishi zastavilo s poškozeným mezinápravovým diferenciálem. Bohužel se tak již záhy rozplynula další příležitost, jak poznávat neznámé tratě, a jak sbírat zkušenosti na šotolině, která v soutěžích Mistrovství světa převládá. "Do závěrečné etapy soutěže jsme šli s odhodláním jet rychle, ale čistě a bez chyb. Mezičasy ukazovaly, že je to správná cesta a měl jsem z jízdy dobrý pocit. Bohužel asi na jedenáctém kilometru rychlostní zkoušky jsme při průjezdu velkou bahnitou kaluží narazili spodní částí auta do skály, která při seznamovacích jízdách nebyla vidět. Poškodil se tím mezinápravový diferenciál, a po několika kilometrech se zadokolkou jsme byli nuceni auto odstavit. Velmi mě to mrzí, protože z Kyperské rally jsme vlastně odjeli jen třetinu, a to proč jsme sem přijeli, tedy sbírat zkušenosti, jsme nesplnili. Musíme se ale soustředit na to dobré, co se nám povedlo a těšit se z dílčích úspěchů. Viděli jsme, že výsledky v takto těžké soutěži Mistrovství světa přináší spíš jízda na jistotu. Chceme si z toho do dalšího závodu vzít ponaučení a už se pokusit dojíždět a získat první body. Před další soutěží v Portugalsku se cítím zase o něco lépe připravený na šotolinové soutěže," říká k Rally Kypr Martin Semerád. Tým Sherlog Racing teď čekají krátké soutěžní prázdniny. Před Martinem jsou dva týdny, které bude věnovat zejména dohánění zameškaného studia ve škole, a již za tři týdny se přesune do Portugalska na další soutěž Mistrovství světa, kterou už společně s Bohuslavem Ceplechou absolvují v barvách italského výrobce pneumatik Pirelli s Mitsubishi Lancer EVO X.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?