Semerád s Ceplechou odstoupili z Kyperské Rally.Posádka Sherlog Racing teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha nedokončila soutěž Mistrovství světa, Rally of Cyprus, když jejich Mitsubishi Lancer EVO IX zůstalo stát s poškozeným diferenciálem ve dvanácté rychlostní zkoušce.
Posádka modrobílého Mitsubishi odstartovala do závěrečné etapy Kyperské rally v rámci systému Superrally s cílem sbírat další zkušenosti na šotolinovém povrchu. V první části rychlostní zkoušky zvolili ideální tempo, a průběžné mezičasy ukazovaly, že by se mohla posunovat pořadím kategorie produkčních vozů výše. Po průjezdu velmi náročnou částí rychlostní zkoušky, která spíše připomínala trať pro závody off-roadů, se jejich Mitsubishi zastavilo s poškozeným mezinápravovým diferenciálem. Bohužel se tak již záhy rozplynula další příležitost, jak poznávat neznámé tratě, a jak sbírat zkušenosti na šotolině, která v soutěžích Mistrovství světa převládá. "Do závěrečné etapy soutěže jsme šli s odhodláním jet rychle, ale čistě a bez chyb. Mezičasy ukazovaly, že je to správná cesta a měl jsem z jízdy dobrý pocit. Bohužel asi na jedenáctém kilometru rychlostní zkoušky jsme při průjezdu velkou bahnitou kaluží narazili spodní částí auta do skály, která při seznamovacích jízdách nebyla vidět. Poškodil se tím mezinápravový diferenciál, a po několika kilometrech se zadokolkou jsme byli nuceni auto odstavit. Velmi mě to mrzí, protože z Kyperské rally jsme vlastně odjeli jen třetinu, a to proč jsme sem přijeli, tedy sbírat zkušenosti, jsme nesplnili. Musíme se ale soustředit na to dobré, co se nám povedlo a těšit se z dílčích úspěchů. Viděli jsme, že výsledky v takto těžké soutěži Mistrovství světa přináší spíš jízda na jistotu. Chceme si z toho do dalšího závodu vzít ponaučení a už se pokusit dojíždět a získat první body. Před další soutěží v Portugalsku se cítím zase o něco lépe připravený na šotolinové soutěže," říká k Rally Kypr Martin Semerád. Tým Sherlog Racing teď čekají krátké soutěžní prázdniny. Před Martinem jsou dva týdny, které bude věnovat zejména dohánění zameškaného studia ve škole, a již za tři týdny se přesune do Portugalska na další soutěž Mistrovství světa, kterou už společně s Bohuslavem Ceplechou absolvují v barvách italského výrobce pneumatik Pirelli s Mitsubishi Lancer EVO X.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?