Po úspěšné premiéře továrního týmu na lednové Rallye Monte Carlo, pokračuje program továrního týmu Škoda Motorsport účastí na Valašské rally.
Na úspěšné vystoupení na Rallye Monte Carlo, podpořené vítězstvím první privátní Fabie Super 2000 řízené Patrikem Sandellem na Norské rally, navazuje program továrního týmu Škoda Motorsport účastí v úvodním podniku Mezinárodního mistrovství České republiky, populární Valašské rally. Na startovní rampu se 27. března postaví obě tovární posádky, Jan Kopecký s Petrem Starým a Juho Hänninen s Mikko Markkulou.Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek nasazení na Valašce komentuje: "Po Rallye Monte Carlo vítáme další možnost prověřit nasbírané poznatky a otestovat vůz v reálných podmínkách závodu. Chceme se opět posunout o kus dopředu ve vývoji vozu a přestože účast na Valašské rally věnujeme spíše testování vozu, budeme samozřejmě usilovat o co nejlepší výsledek. Zároveň naši účast považujeme za skvělou příležitost představit se českým fanouškům rally a poděkovat jim za dlouhodobou přízeň, kterou naposledy ukázali v Monte Carlu. Pro jezdce je závod zároveň tou nejlepší přípravou pro příští soutěže IRC".
Jan Kopecký - Petr Starý Škoda Fábia S2000 Rally Monte Carlo 2009
Co se dalšího závodního programu týmu Škoda Motorsport týká, upřesňuje Michal Hrabánek nejbližší budoucnost: "V roce 2009 je naším cílem účast na přibližně šesti soutěžích šampionátu IRC a v rámci možností i vybraných závodů českého mistrovství. Po Valašce se budeme pilně připravovat na rally na Azorských ostrovech a po ní se velmi pravděpodobně objevíme v Rusku a na Barum rally ve Zlíně".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.