Kypr - M. Prokop: Jsem upřímně zvědavý, co nás čeká

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Roman Hanák, RallyZone.cz
iM2 8. března 2009 20:43
Sdílej:

Mezi čtyřiatřiceti posádkami, které se postaví na start Kyperské rally, figuruje pouze trojice jezdců, která se bude ucházet o juniorské body. Vítěz z Irska Aaron Burkart, Martin Prokop a poprvé v sezoně Polák Michal Kosciuszko.

„Určitě tam jedeme bojovat o první příčku, ale uvidíme jak budou vypadat měřené testy. Jak moc se na nich bude dát závodit nebo muset i trochu taktizovat. Nechci si toto slovo stále brát do úst, ale popravdě už se nemohu dočkat juniorského závodu, kde se konečně začne závodit v tom pravém slova smyslu. Ale to asi bude až na Sardinii,“ přiznává Martin Prokop.Trať Kyperské rally doznala od svého posledního zařazení do světového šampionátu podstatných změn. Centrum soutěže sice zůstává v Limasolu, ale nový je servisní areál na pobřeží moře v místní části Germasogeia.

V pátek se posádky vydají na asfaltové rychlostní zkoušky v západní části pohoří Troodos, severně od města Paphos, kde je čeká největší porce kilometrů ze všech třech etap. Specifikem bude pro posádky nutnost použít šotolinové gumy, což však neplatí pro juniorské posádky.

„Jsme rádi, že jsme si dokázali prosadit použití asfaltových pneumatik, což může, ale také nemusí, být naše výhoda. Podle videa asfaltové tratě lemuje šotolina, kterou mohou jezdci WRC postupně vytahat na silnici. Pak by to spíše mohl být náš handicap, riziko defektu či smyku by bylo obrovské. To se uvidí až při vlastní soutěži,“ objasňuje Martin Prokop. V sobotu čekají na posádky již šotolinové zkoušky ve střední části, závěr se opět odehraje v západní části Troodosu. Ačkoliv neděle obsahuje pouze tři rychlostní zkoušky, jejich délka naznačuje, že nikoho nečeká procházka růžovou zahradou. Více než 30 a 40 km dlouhé zkoušky, které se shodně jely v roce 2006 budou velkou výzvou.

„Všichni doufali, že trať bude o trochu lepší než v minulosti, ale tak tomu nebude. Auto určitě dostane pořádně zabrat, raději si to ani nepředstavuji. Snad to nebude jen o tom, to s dvoukolkou vůbec nějak projet,“ obává se člen Jipocar Racingu.Trať Kyperské rally měří celkem 1198 km, čtrnáct rychlostních zkoušek tvoří porci 332.07 km. Časový harmonogram Kyperské rally3. soutěž WRC, 2. soutěž JWRC a PCWRC12. – 15. března 2009 Čtvrtek 12. březnaSlavnostní start Palais des Sports, Limasol  20:00        Pátek 13. března – I. etapaStart Limasol  8:00RZ1 Panagia 1 (30,33 km)  9:23RZ2 Mylikouri 1 (7,37 km)  10:21RZ3 Gerakies 1 (29,40 km)  10:46Servis A Limasol (30 min)  12:41RZ4 Panagia 2 (30,33 km)  14:34RZ5 Mylikouri 2 (7,37 km)  15:32RZ6 Gerakies 2 (29,40 km)  15:57Servis B Limasol (45 min)  17:35Cíl I. etapy Limasol  18:20Sobota 14. března – II. etapaRZ7 Anadiou Dam 1 (11,70 km)  8:43RZ8 Pano Panagia (28,17 km)  9:11RZ9 Orkontas (18,54 km)  11:19Servis D  Limasol (30 min)  13:09RZ10 Xyliatos (30,94 km)  15:17RZ11 Kourdali (26,25 km)  16:20Servis E  Limasol (45 min)  18:18Cíl II. etapy Limasol  19:03Neděle 15. března – III. etapaRZ12 Foini (30,03 km)  9:18RSZ G   Anadiou Dam (15 min)  10:18RZ13 Anadiou (40,54 km)  10:49RZ14 Anadiou Dam 2 (11,70 km)  12:02Servis H Limassol (10 min)  14:00Cíl Limasol  14:20

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.