Mezi čtyřiatřiceti posádkami, které se postaví na start Kyperské rally, figuruje pouze trojice jezdců, která se bude ucházet o juniorské body. Vítěz z Irska Aaron Burkart, Martin Prokop a poprvé v sezoně Polák Michal Kosciuszko.
„Určitě tam jedeme bojovat o první příčku, ale uvidíme jak budou vypadat měřené testy. Jak moc se na nich bude dát závodit nebo muset i trochu taktizovat. Nechci si toto slovo stále brát do úst, ale popravdě už se nemohu dočkat juniorského závodu, kde se konečně začne závodit v tom pravém slova smyslu. Ale to asi bude až na Sardinii,“ přiznává Martin Prokop.Trať Kyperské rally doznala od svého posledního zařazení do světového šampionátu podstatných změn. Centrum soutěže sice zůstává v Limasolu, ale nový je servisní areál na pobřeží moře v místní části Germasogeia.
V pátek se posádky vydají na asfaltové rychlostní zkoušky v západní části pohoří Troodos, severně od města Paphos, kde je čeká největší porce kilometrů ze všech třech etap. Specifikem bude pro posádky nutnost použít šotolinové gumy, což však neplatí pro juniorské posádky.
„Jsme rádi, že jsme si dokázali prosadit použití asfaltových pneumatik, což může, ale také nemusí, být naše výhoda. Podle videa asfaltové tratě lemuje šotolina, kterou mohou jezdci WRC postupně vytahat na silnici. Pak by to spíše mohl být náš handicap, riziko defektu či smyku by bylo obrovské. To se uvidí až při vlastní soutěži,“ objasňuje Martin Prokop. V sobotu čekají na posádky již šotolinové zkoušky ve střední části, závěr se opět odehraje v západní části Troodosu. Ačkoliv neděle obsahuje pouze tři rychlostní zkoušky, jejich délka naznačuje, že nikoho nečeká procházka růžovou zahradou. Více než 30 a 40 km dlouhé zkoušky, které se shodně jely v roce 2006 budou velkou výzvou.
„Všichni doufali, že trať bude o trochu lepší než v minulosti, ale tak tomu nebude. Auto určitě dostane pořádně zabrat, raději si to ani nepředstavuji. Snad to nebude jen o tom, to s dvoukolkou vůbec nějak projet,“ obává se člen Jipocar Racingu.Trať Kyperské rally měří celkem 1198 km, čtrnáct rychlostních zkoušek tvoří porci 332.07 km. Časový harmonogram Kyperské rally3. soutěž WRC, 2. soutěž JWRC a PCWRC12. – 15. března 2009 Čtvrtek 12. březnaSlavnostní start Palais des Sports, Limasol 20:00 Pátek 13. března – I. etapaStart Limasol 8:00RZ1 Panagia 1 (30,33 km) 9:23RZ2 Mylikouri 1 (7,37 km) 10:21RZ3 Gerakies 1 (29,40 km) 10:46Servis A Limasol (30 min) 12:41RZ4 Panagia 2 (30,33 km) 14:34RZ5 Mylikouri 2 (7,37 km) 15:32RZ6 Gerakies 2 (29,40 km) 15:57Servis B Limasol (45 min) 17:35Cíl I. etapy Limasol 18:20Sobota 14. března – II. etapaRZ7 Anadiou Dam 1 (11,70 km) 8:43RZ8 Pano Panagia (28,17 km) 9:11RZ9 Orkontas (18,54 km) 11:19Servis D Limasol (30 min) 13:09RZ10 Xyliatos (30,94 km) 15:17RZ11 Kourdali (26,25 km) 16:20Servis E Limasol (45 min) 18:18Cíl II. etapy Limasol 19:03Neděle 15. března – III. etapaRZ12 Foini (30,03 km) 9:18RSZ G Anadiou Dam (15 min) 10:18RZ13 Anadiou (40,54 km) 10:49RZ14 Anadiou Dam 2 (11,70 km) 12:02Servis H Limassol (10 min) 14:00Cíl Limasol 14:20
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?