Naplno běží přípravy soutěžních týmů na novou sezonu a nejinak tomu je i v Orsák rally sportu . Ve Valašských Kloboukách se pracuje na dvou závodních vozech. Fyzičku před sezonou nahání také samotná posádka.
V průběhu roku 2008 se dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík postavila na start dvaceti soutěží. Dva kompletní seriály byly pro tým velmi důležité. V domácím mezinárodním mistrovství obsadila valašská posádka 6.místo. U našich východních sousedů na Slovensku bodovali kluci konečným 5. místem. Tři sprinty a z toho dvě stříbra v cíli: taková je bilance z jednodenních soutěží a v celkovém hodnocení z toho bylo 11. místo. Ve výčtu chybí již pouze Evropský pohár FIA – zóna střed, kde Jarek s Karlem obsadili 6. místo. Do výčtu úspěchů patří i obhajoba juniorského titulu a zařazení posádky do užšího kádru reprezentace.
Nyní jsme ale na startu nové domácí sezony a proto se pojďme podívat co má Jarin z Poteča v plánu a čím nás v průběhu roku může překvapit. Již z prvních slov klobůckého mladíka je jasné, že letošní rok bude hodně složitý. „Upřímně, sám jsem zvědavý, jak tato sezona dopadne. Celosvětová krize se samozřejmě podepisuje i na našem sportu. Firmy přitahují opasky a rozpočty jednotlivých týmů u nás budou podle mne minimálně v druhé polovině roku dost omezené. Naši stálí obchodní partneři nám však přislíbili, že i v tomto roce se budou snažit podporovat náš tým. Přesto musím konstatovat, že jsme zredukovali kalendář závodů pro rok 2009,“ poukázal na reálnou situaci v současném dění rallysportu Jarek Orsák.
Fanoušci a příznivci čtyřiadvacetiletého valašského jezdce o svého miláčka a jeho dravý styl nepřijdou. Hlavní prioritou týmu bude i letos mezinárodní mistrovství ČR. „Přesně tak, zaměříme se na hlavně na velký mistrák. Letos se pojede celkem sedm závodů, což je o dvě rally méně než v loňském roce. Snížení počtu závodů v této chvíli vítám. Na druhou stranu se bude v každém závodě bojovat opravdu o hodně. Oproti loňské sezoně zcela vypouštíme Slovenské mistrovství. Podle předběžných plánů budeme na Slovensku startovat pouze jednou. Rally Tatry je zařazena do kalendáře Evropského poháru FIA – zóna střed, a my tuto soutěž absolvujeme v rámci reprezentačních startů. Pokud jsem již nakousl reprezentaci, vyrazíme opět do Slovinska. Uvažujeme také o startu v Chorvatsku. Ostatní naše aktivity se budou odvíjet od finančního zajištění týmu. Rádi bychom startovali na sprintech v Lužických horách, v Jeseníkách a ve Vsetíně. Nad těmito starty ovšem v této chvíli visí otazník,“ nastínil program týmu klobůcký mladík.
Domácí sezona odstartuje na konci března ve Valašském Meziříčí. Orsák rally sport team se na takřka domácí soutěž pilně připravuje. Přes zimní pauzu prošel závodní Lancer nezbytnou kontrolou a repasemi. Auto doznalo několika změn, avizovaný je i nový design vozu. Na fyzické přípravě zapracovala i samotná posádka. „Do Valašského Meziříčí přivezeme ještě lepší vůz, než s jakým jsme startovali v loňské sezoně. Samozřejmostí je repasovaný motor a převodovka. Celý tým ovšem zapracoval i na dalších slabinkách vozu. Mišák je oproti loňsku lehčí o třicet kilogramů. A to by se mělo odrazit i na dosahovaných časech. Další novinkou oproti loňsku pak jsou velké brzdy vzadu. Výkonnostně by nás mělo posunout použití nejlepšího dostupného benzínu a častější nasazování nových pneumatik. A aby vše nezáleželo jen na japonském stroji, šli jsme já i Karel do sebe a oba naháníme fyzičku,“ poukazuje na drobné, ale velmi důležité změny Jarek.
Nezbývá, než se zeptat na cíl do sezony. A podle toho, co si Jarek s Karlem předsevzali, chtějí jít po dobrých výsledcích opravdu velmi tvrdě. „Chtěli bychom se umísťovat do pátého místa. Je nám ovšem zcela jasné, že to nebude snadné. Pokud nepočítám fabrické zastoupení na vybraných soutěžích, tak zde bude vždy asi dvanáct jezdců, kteří se budou prát o místa v TOP 5. Vysoko podle mne budou vozy Super 2000 s Krestou, Petákem, Odložilíkem a Tarabusem. Pozadu nebudou ani Pech, Valoušek, Trojan, Štajf, Jelínek a Arazim. No a s kartami chceme míchat samozřejmě i my. Uvidíme, co nám naznačí Valašská rally,“ uvedl Jarek Orsák.
Tým z Valašských Klobouk to je hlavně Jarek Orsák, ale v průběhu sezony se tady bude připravovat i druhý vůz. „Máme na dílně dva vozy a nechat jeden zahálet by byl v současné době velký přepych. Nyní mohu prozradit, že ve velkém mistráku pojede s druhým Lancerem Tomáš Kůrka. Obsazení našich vozů na sprintech ještě není v současné chvíli dořešeno,“ řekl Jaroslav Orsák.
Tisková zprávaOrsák rally sport team
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?