Naplno běží přípravy soutěžních týmů na novou sezonu a nejinak tomu je i v Orsák rally sportu . Ve Valašských Kloboukách se pracuje na dvou závodních vozech. Fyzičku před sezonou nahání také samotná posádka.
V průběhu roku 2008 se dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík postavila na start dvaceti soutěží. Dva kompletní seriály byly pro tým velmi důležité. V domácím mezinárodním mistrovství obsadila valašská posádka 6.místo. U našich východních sousedů na Slovensku bodovali kluci konečným 5. místem. Tři sprinty a z toho dvě stříbra v cíli: taková je bilance z jednodenních soutěží a v celkovém hodnocení z toho bylo 11. místo. Ve výčtu chybí již pouze Evropský pohár FIA – zóna střed, kde Jarek s Karlem obsadili 6. místo. Do výčtu úspěchů patří i obhajoba juniorského titulu a zařazení posádky do užšího kádru reprezentace.
Nyní jsme ale na startu nové domácí sezony a proto se pojďme podívat co má Jarin z Poteča v plánu a čím nás v průběhu roku může překvapit. Již z prvních slov klobůckého mladíka je jasné, že letošní rok bude hodně složitý. „Upřímně, sám jsem zvědavý, jak tato sezona dopadne. Celosvětová krize se samozřejmě podepisuje i na našem sportu. Firmy přitahují opasky a rozpočty jednotlivých týmů u nás budou podle mne minimálně v druhé polovině roku dost omezené. Naši stálí obchodní partneři nám však přislíbili, že i v tomto roce se budou snažit podporovat náš tým. Přesto musím konstatovat, že jsme zredukovali kalendář závodů pro rok 2009,“ poukázal na reálnou situaci v současném dění rallysportu Jarek Orsák.
Fanoušci a příznivci čtyřiadvacetiletého valašského jezdce o svého miláčka a jeho dravý styl nepřijdou. Hlavní prioritou týmu bude i letos mezinárodní mistrovství ČR. „Přesně tak, zaměříme se na hlavně na velký mistrák. Letos se pojede celkem sedm závodů, což je o dvě rally méně než v loňském roce. Snížení počtu závodů v této chvíli vítám. Na druhou stranu se bude v každém závodě bojovat opravdu o hodně. Oproti loňské sezoně zcela vypouštíme Slovenské mistrovství. Podle předběžných plánů budeme na Slovensku startovat pouze jednou. Rally Tatry je zařazena do kalendáře Evropského poháru FIA – zóna střed, a my tuto soutěž absolvujeme v rámci reprezentačních startů. Pokud jsem již nakousl reprezentaci, vyrazíme opět do Slovinska. Uvažujeme také o startu v Chorvatsku. Ostatní naše aktivity se budou odvíjet od finančního zajištění týmu. Rádi bychom startovali na sprintech v Lužických horách, v Jeseníkách a ve Vsetíně. Nad těmito starty ovšem v této chvíli visí otazník,“ nastínil program týmu klobůcký mladík.
Domácí sezona odstartuje na konci března ve Valašském Meziříčí. Orsák rally sport team se na takřka domácí soutěž pilně připravuje. Přes zimní pauzu prošel závodní Lancer nezbytnou kontrolou a repasemi. Auto doznalo několika změn, avizovaný je i nový design vozu. Na fyzické přípravě zapracovala i samotná posádka. „Do Valašského Meziříčí přivezeme ještě lepší vůz, než s jakým jsme startovali v loňské sezoně. Samozřejmostí je repasovaný motor a převodovka. Celý tým ovšem zapracoval i na dalších slabinkách vozu. Mišák je oproti loňsku lehčí o třicet kilogramů. A to by se mělo odrazit i na dosahovaných časech. Další novinkou oproti loňsku pak jsou velké brzdy vzadu. Výkonnostně by nás mělo posunout použití nejlepšího dostupného benzínu a častější nasazování nových pneumatik. A aby vše nezáleželo jen na japonském stroji, šli jsme já i Karel do sebe a oba naháníme fyzičku,“ poukazuje na drobné, ale velmi důležité změny Jarek.
Nezbývá, než se zeptat na cíl do sezony. A podle toho, co si Jarek s Karlem předsevzali, chtějí jít po dobrých výsledcích opravdu velmi tvrdě. „Chtěli bychom se umísťovat do pátého místa. Je nám ovšem zcela jasné, že to nebude snadné. Pokud nepočítám fabrické zastoupení na vybraných soutěžích, tak zde bude vždy asi dvanáct jezdců, kteří se budou prát o místa v TOP 5. Vysoko podle mne budou vozy Super 2000 s Krestou, Petákem, Odložilíkem a Tarabusem. Pozadu nebudou ani Pech, Valoušek, Trojan, Štajf, Jelínek a Arazim. No a s kartami chceme míchat samozřejmě i my. Uvidíme, co nám naznačí Valašská rally,“ uvedl Jarek Orsák.
Tým z Valašských Klobouk to je hlavně Jarek Orsák, ale v průběhu sezony se tady bude připravovat i druhý vůz. „Máme na dílně dva vozy a nechat jeden zahálet by byl v současné době velký přepych. Nyní mohu prozradit, že ve velkém mistráku pojede s druhým Lancerem Tomáš Kůrka. Obsazení našich vozů na sprintech ještě není v současné chvíli dořešeno,“ řekl Jaroslav Orsák.
Tisková zprávaOrsák rally sport team
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.