Naplno běží přípravy soutěžních týmů na novou sezonu a nejinak tomu je i v Orsák rally sportu . Ve Valašských Kloboukách se pracuje na dvou závodních vozech. Fyzičku před sezonou nahání také samotná posádka.
V průběhu roku 2008 se dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík postavila na start dvaceti soutěží. Dva kompletní seriály byly pro tým velmi důležité. V domácím mezinárodním mistrovství obsadila valašská posádka 6.místo. U našich východních sousedů na Slovensku bodovali kluci konečným 5. místem. Tři sprinty a z toho dvě stříbra v cíli: taková je bilance z jednodenních soutěží a v celkovém hodnocení z toho bylo 11. místo. Ve výčtu chybí již pouze Evropský pohár FIA – zóna střed, kde Jarek s Karlem obsadili 6. místo. Do výčtu úspěchů patří i obhajoba juniorského titulu a zařazení posádky do užšího kádru reprezentace.
Nyní jsme ale na startu nové domácí sezony a proto se pojďme podívat co má Jarin z Poteča v plánu a čím nás v průběhu roku může překvapit. Již z prvních slov klobůckého mladíka je jasné, že letošní rok bude hodně složitý. „Upřímně, sám jsem zvědavý, jak tato sezona dopadne. Celosvětová krize se samozřejmě podepisuje i na našem sportu. Firmy přitahují opasky a rozpočty jednotlivých týmů u nás budou podle mne minimálně v druhé polovině roku dost omezené. Naši stálí obchodní partneři nám však přislíbili, že i v tomto roce se budou snažit podporovat náš tým. Přesto musím konstatovat, že jsme zredukovali kalendář závodů pro rok 2009,“ poukázal na reálnou situaci v současném dění rallysportu Jarek Orsák.
Fanoušci a příznivci čtyřiadvacetiletého valašského jezdce o svého miláčka a jeho dravý styl nepřijdou. Hlavní prioritou týmu bude i letos mezinárodní mistrovství ČR. „Přesně tak, zaměříme se na hlavně na velký mistrák. Letos se pojede celkem sedm závodů, což je o dvě rally méně než v loňském roce. Snížení počtu závodů v této chvíli vítám. Na druhou stranu se bude v každém závodě bojovat opravdu o hodně. Oproti loňské sezoně zcela vypouštíme Slovenské mistrovství. Podle předběžných plánů budeme na Slovensku startovat pouze jednou. Rally Tatry je zařazena do kalendáře Evropského poháru FIA – zóna střed, a my tuto soutěž absolvujeme v rámci reprezentačních startů. Pokud jsem již nakousl reprezentaci, vyrazíme opět do Slovinska. Uvažujeme také o startu v Chorvatsku. Ostatní naše aktivity se budou odvíjet od finančního zajištění týmu. Rádi bychom startovali na sprintech v Lužických horách, v Jeseníkách a ve Vsetíně. Nad těmito starty ovšem v této chvíli visí otazník,“ nastínil program týmu klobůcký mladík.
Domácí sezona odstartuje na konci března ve Valašském Meziříčí. Orsák rally sport team se na takřka domácí soutěž pilně připravuje. Přes zimní pauzu prošel závodní Lancer nezbytnou kontrolou a repasemi. Auto doznalo několika změn, avizovaný je i nový design vozu. Na fyzické přípravě zapracovala i samotná posádka. „Do Valašského Meziříčí přivezeme ještě lepší vůz, než s jakým jsme startovali v loňské sezoně. Samozřejmostí je repasovaný motor a převodovka. Celý tým ovšem zapracoval i na dalších slabinkách vozu. Mišák je oproti loňsku lehčí o třicet kilogramů. A to by se mělo odrazit i na dosahovaných časech. Další novinkou oproti loňsku pak jsou velké brzdy vzadu. Výkonnostně by nás mělo posunout použití nejlepšího dostupného benzínu a častější nasazování nových pneumatik. A aby vše nezáleželo jen na japonském stroji, šli jsme já i Karel do sebe a oba naháníme fyzičku,“ poukazuje na drobné, ale velmi důležité změny Jarek.
Nezbývá, než se zeptat na cíl do sezony. A podle toho, co si Jarek s Karlem předsevzali, chtějí jít po dobrých výsledcích opravdu velmi tvrdě. „Chtěli bychom se umísťovat do pátého místa. Je nám ovšem zcela jasné, že to nebude snadné. Pokud nepočítám fabrické zastoupení na vybraných soutěžích, tak zde bude vždy asi dvanáct jezdců, kteří se budou prát o místa v TOP 5. Vysoko podle mne budou vozy Super 2000 s Krestou, Petákem, Odložilíkem a Tarabusem. Pozadu nebudou ani Pech, Valoušek, Trojan, Štajf, Jelínek a Arazim. No a s kartami chceme míchat samozřejmě i my. Uvidíme, co nám naznačí Valašská rally,“ uvedl Jarek Orsák.
Tým z Valašských Klobouk to je hlavně Jarek Orsák, ale v průběhu sezony se tady bude připravovat i druhý vůz. „Máme na dílně dva vozy a nechat jeden zahálet by byl v současné době velký přepych. Nyní mohu prozradit, že ve velkém mistráku pojede s druhým Lancerem Tomáš Kůrka. Obsazení našich vozů na sprintech ještě není v současné chvíli dořešeno,“ řekl Jaroslav Orsák.
Tisková zprávaOrsák rally sport team
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.