Rallye Český Krumlov sice odstartuje až předposlední květnový víkend, ale už teď je jasné, že letos bude mít trochu jinou podobu. Musí se přizpůsobit požadavkům FIA, protože soutěže se stala součástí zónového evropského mistrovství.
Podle regulí se všechno musí odehrát během dvou dnů. Proto odpadne obvyklý čtvrteční shakedown a tradiční večerní defilé posádek v pivovaru Eggenberg. Také přejímky se posouvají – nejen časem, ale i místem. Čtvrteční technickou i administrativní kontrolu v STK Komat v Dolním Třeboníně vystřídá páteční procedura na výstavišti v Českých Budějovicích. V pavilonu Z bude přístupná i divákům.Přesunula se proto, že hned v pátek tu odstartuje prolog v podobě divácké rychlostní zkoušky a teprve potom se soutěžní vozy přesunou do Českého Krumlova. Budějovická RZ zůstává prologem, proto není nutné přejíždět do Krumlova po ose.V Jelení zahradě se uskuteční slavnostní start a teprve poté odjedou posádky na tradiční rychlostní zkoušky. Současné technickoorganizační podmínky si vyžádaly i tady některé změny. Tou nejpodstatnější je spojení dvou částí RZ Kohout a Svatý Jan, takže vzniká nový čtyřiadvacet kilometrů dlouhý měřený úsek.Návrh tratě už prohlédli i zástupci Asociace jezdců v čele s Josefem Petákem. Ten hájí především zájmy jezdců vozů s atmosférickými motory, proto navrhl – a pořadatelé akceptovali – změny v podobě přidaných retardérů.Po mnoha letech opouští ze zdravotních důvodů post ředitele Stanislav Fošum. Nahradil ho Jindřich Kunc, také bývalý dlouholetý soutěžní jezdec a v poslední době autor trati. Praktiku Kuncovi bude pomáhat organizačně zdatný Luboš Šalát a s ním i další dlouholeté opory pořadatelského týmu Jiří Venuš, Karel Mach a Jan Bláha. Samozřejmě i desítky a desítky dalších dobrovolníků.Nové ředitelství chce vyjádřit srdečné poděkování Stanislavu Fošumovi za letité vedení soutěže, která se pohybuje tradičně mezi nejlepšími v republice. Všichni doufají, že i letos svou radou a zkušeností kolegům pomůže.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?