Rallye Český Krumlov sice odstartuje až předposlední květnový víkend, ale už teď je jasné, že letos bude mít trochu jinou podobu. Musí se přizpůsobit požadavkům FIA, protože soutěže se stala součástí zónového evropského mistrovství.
Podle regulí se všechno musí odehrát během dvou dnů. Proto odpadne obvyklý čtvrteční shakedown a tradiční večerní defilé posádek v pivovaru Eggenberg. Také přejímky se posouvají – nejen časem, ale i místem. Čtvrteční technickou i administrativní kontrolu v STK Komat v Dolním Třeboníně vystřídá páteční procedura na výstavišti v Českých Budějovicích. V pavilonu Z bude přístupná i divákům.Přesunula se proto, že hned v pátek tu odstartuje prolog v podobě divácké rychlostní zkoušky a teprve potom se soutěžní vozy přesunou do Českého Krumlova. Budějovická RZ zůstává prologem, proto není nutné přejíždět do Krumlova po ose.V Jelení zahradě se uskuteční slavnostní start a teprve poté odjedou posádky na tradiční rychlostní zkoušky. Současné technickoorganizační podmínky si vyžádaly i tady některé změny. Tou nejpodstatnější je spojení dvou částí RZ Kohout a Svatý Jan, takže vzniká nový čtyřiadvacet kilometrů dlouhý měřený úsek.Návrh tratě už prohlédli i zástupci Asociace jezdců v čele s Josefem Petákem. Ten hájí především zájmy jezdců vozů s atmosférickými motory, proto navrhl – a pořadatelé akceptovali – změny v podobě přidaných retardérů.Po mnoha letech opouští ze zdravotních důvodů post ředitele Stanislav Fošum. Nahradil ho Jindřich Kunc, také bývalý dlouholetý soutěžní jezdec a v poslední době autor trati. Praktiku Kuncovi bude pomáhat organizačně zdatný Luboš Šalát a s ním i další dlouholeté opory pořadatelského týmu Jiří Venuš, Karel Mach a Jan Bláha. Samozřejmě i desítky a desítky dalších dobrovolníků.Nové ředitelství chce vyjádřit srdečné poděkování Stanislavu Fošumovi za letité vedení soutěže, která se pohybuje tradičně mezi nejlepšími v republice. Všichni doufají, že i letos svou radou a zkušeností kolegům pomůže.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?