Vyškovští pořadatelé do letošní sezóny Mistrovství ČR ve sprintrally přihlásili dva podniky – XVIII. Böttcher rally Vyškov a XXXII. Rally Tišnov. Už po listopadovém setkání organizátorů soutěží s představiteli rally komise však věděli, že o jednu ze svých tradičních soutěží přijdou, neboť tišnovská rally do kalendáře 2009 vůbec zařazena nebyla. Krátce potom se navíc začala otřásat i budoucnost vyškovské rally. A jak to dopadlo?
Populární Böttcher rally byl pro letošek přiřazen nevhodný červnový termín (třebaže organizátoři žádali o zářijový), kryjící se nejen s evropskými volbami, ale i se společenskými akcemi některých obcí na trati rally. Na žádost pořadatelů o změnu data konání závodu však svaz rally překvapivě zaujal zamítavé stanovisko. „Předseda svazu rally pan ing. Rosický nám naši žádost na posunutí rally do termínu 19. – 20. června neschválil bez udání relevantních důvodů a jako jedinou alternativu původně přiděleného termínu navrhl datum 29. – 30. května (pozn.: Celou korespondenci mezi představiteli Svazu rally FAS AČR a představiteli Hanáckého rally klubu si zájemci mohou přečíst na stránkách www.rallyvyskov.cz). V tomto termínu se však na Vyškovsku konají minimálně dvě významné společenské akce, těžko slučitelné s rally. Navíc bychom přišli o statut Mistrovství ČR v rally historických automobilů, neboť týden před vyškovskou rally by historici závodili v Českém Krumlově. V důsledku těchto důvodů rozhodla členská schůze našeho rally klubu soutěž odvolat,“ zní vyjádření výboru Hanáckého rally klubu Vyškov. „Toto rozhodnutí bylo těžší, než si mnozí dokáží představit. O seriózním jednání ze strany svazu rally v tomto případě vůbec nemůže být řeč, neboť je naprosto nepochopitelné, že pořadatel neměl možnost vyjádřit se k přidělenému termínu své vlastní soutěže, zvláště, když jednání svazu rally na toto téma probíhala přímo ve Vyškově. Je navíc velmi naivní se domnívat, že regionální akce, nahlášené dlouho dopředu, budou uhýbat rozhodnutí svazu rally.“ „Doufali jsme, že se na naši stranu postaví jezdci, kteří loni z vyškovské rally udělali druhý nejobsazenější český závod roku, ale bohužel se tak nestalo,“ dodávají závěrem vyškovští organizátoři. Představitelé Hanáckého rally klubu by byli neradi, kdyby vyškovská rally trvale zmizela z mapy rallyového světa, a plánují její přihlášení do sprintového mistrovství roku 2010. Zda jim bude umožněn návrat však ukáže čas…
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?