Vyškovští pořadatelé do letošní sezóny Mistrovství ČR ve sprintrally přihlásili dva podniky – XVIII. Böttcher rally Vyškov a XXXII. Rally Tišnov. Už po listopadovém setkání organizátorů soutěží s představiteli rally komise však věděli, že o jednu ze svých tradičních soutěží přijdou, neboť tišnovská rally do kalendáře 2009 vůbec zařazena nebyla. Krátce potom se navíc začala otřásat i budoucnost vyškovské rally. A jak to dopadlo?
Populární Böttcher rally byl pro letošek přiřazen nevhodný červnový termín (třebaže organizátoři žádali o zářijový), kryjící se nejen s evropskými volbami, ale i se společenskými akcemi některých obcí na trati rally. Na žádost pořadatelů o změnu data konání závodu však svaz rally překvapivě zaujal zamítavé stanovisko. „Předseda svazu rally pan ing. Rosický nám naši žádost na posunutí rally do termínu 19. – 20. června neschválil bez udání relevantních důvodů a jako jedinou alternativu původně přiděleného termínu navrhl datum 29. – 30. května (pozn.: Celou korespondenci mezi představiteli Svazu rally FAS AČR a představiteli Hanáckého rally klubu si zájemci mohou přečíst na stránkách www.rallyvyskov.cz). V tomto termínu se však na Vyškovsku konají minimálně dvě významné společenské akce, těžko slučitelné s rally. Navíc bychom přišli o statut Mistrovství ČR v rally historických automobilů, neboť týden před vyškovskou rally by historici závodili v Českém Krumlově. V důsledku těchto důvodů rozhodla členská schůze našeho rally klubu soutěž odvolat,“ zní vyjádření výboru Hanáckého rally klubu Vyškov. „Toto rozhodnutí bylo těžší, než si mnozí dokáží představit. O seriózním jednání ze strany svazu rally v tomto případě vůbec nemůže být řeč, neboť je naprosto nepochopitelné, že pořadatel neměl možnost vyjádřit se k přidělenému termínu své vlastní soutěže, zvláště, když jednání svazu rally na toto téma probíhala přímo ve Vyškově. Je navíc velmi naivní se domnívat, že regionální akce, nahlášené dlouho dopředu, budou uhýbat rozhodnutí svazu rally.“ „Doufali jsme, že se na naši stranu postaví jezdci, kteří loni z vyškovské rally udělali druhý nejobsazenější český závod roku, ale bohužel se tak nestalo,“ dodávají závěrem vyškovští organizátoři. Představitelé Hanáckého rally klubu by byli neradi, kdyby vyškovská rally trvale zmizela z mapy rallyového světa, a plánují její přihlášení do sprintového mistrovství roku 2010. Zda jim bude umožněn návrat však ukáže čas…
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?