Martin Semerád v cíli Norské Rally

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sagner, Petr
Josef Janoušek 16. února 2009 16:09
Sdílej:

Posádka Semerád-Ceplecha má za sebou první vystoupení v Mistrovství světa.

Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing Teamu s Martinem Semerádem za volantem v neděli v podvečer přejelo přes cílovou rampu Norské Rally. Osmnáctiletý soutěžní jezdec Martin Semerád navigovaný zkušeným spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou tak splnil cíl, kterým bylo dokončit premiérový podnik Mistrovství světa bez použití systému superrally. Martin Semerád učinil důležitý krok ve své první sezóně šampionátu produkčních vozů, a stal se nejmladším českým jezdcem historie, který dokončil závod Mistrovství světa.

Přáním Martinova otce a vedoucího týmu Sherlog Racing, Josefa Semeráda, před startem Norské Rally bylo dokončení soutěže bez vážnějšího poškození vozu, a co nejvíce najetých kilometrů na zasněžených norských cestách. "Martin teď v Norsku odjel na sněhu 360 kilometrů rychlostních zkoušek, což je zhruba šest Rallysprintů v České republice. Měli jsme samozřejmě velkou radost z pěkných časů, které s Bohoušem zajížděli, ale těch několik málo chyb, kdy zůstali ve sněhové bariéře, je vždy stálo v součtu mnoho minut. Samozřejmě nás to trochu mrzí, protože první mistrovský bod byl opravdu velmi blízko, ale to se nedá nic dělat, i taková je rally. Celý tým získal teď v Norsku obrovské množství zkušeností, a musíme si v následujících dnech mnoho věcí vyhodnotit, abychom byli na dalších soutěžích ještě o něco lépe připraveni. Martina teď čeká dohánění zameškaného studia ve škole, a ještě těsně před další soutěží na Kypru pojedou s Bohoušem na třídenní test Ralliartu Italy s Mitsubishi EVO X, se kterým absolvují šest soutěží v rámci projektu Pirelli Stars," prozrazuje majitel týmu Josef Semerád.

Martin Semerád neskrýval v cíli Norské Rally zklamání z chyby v poslední rychlostní zkoušce, která jej stála vytoužený mistrovský bod. Posádka si v každé etapě vybrala nováčkovskou daň v podobě ztráty desítek minut v sevření sněhové bariéry, ale v rychlostních zkouškách, kde je nepostihl tento problém, se dařilo stále zrychlovat a byl zřetelně vidět progres, kterého mladý jezdec dosahoval. Počáteční ztráta několika vteřin na kilometr se v průběhu třetí etapy přiblížila až na velmi povzbudivou jednu vteřinu na kilometr. "Samozřejmě chyby, které jsem udělal, mě hodně mrzí, zvláště vůči lidem z týmu, kteří opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom Norskou Rally dokončili. Všem lidem v týmu a našim partnerům chci moc poděkovat za možnost startovat na soutěži Mistrovství světa, poznávat nové tratě a sbírat zkušenosti. Před startem soutěže jsem mnoho informací o jízdě na sněhu dostal od skvělého soutěžního jezdce Johna Hauglanda, a i přesto, že jsem se v jeho škole hodně naučil, tak až během skutečné rally je možné opravdu poznat zásady jízdy na sněhu  na pneumatikách s hroty.  Během třetí etapy jsem se již v autě cítil velmi dobře, a dařilo se velmi hladce zajíždět dobré časy v rychlostních zkouškách. Pak ale stačila jedna malá chyba, která nás opět stála minuty ve sněhu. Během celé soutěže jsem se velké množství věcí naučil, a účast na tomto podniku nás určitě posune zase někam dál. Pokusíme se získané zkušenosti zužitkovat na další soutěži Mistrovství světa, kterou pro nás bude Rally Kypr koncem března," doplňuje Martin Semerád.

Sherlog Racing Team teď čeká náročné období přípravy vozu na Kyperskou Rally, která je ojedinělá svým charakterem, kdy první etapa soutěže je vedena po asfaltových silnicích ostrova a druhá a třetí etapa po klasických šotolinových tratích. Martin Semerád musí vyzkoušet chování svého Mitsubishi se šotolinovými pneumatikami na asfaltovém povrchu, protože tak to bylo stanoveno předpisy pro všechny vozy s pohonem čtyř kol pro Kyperskou rally.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?