I na druhém podniku letošního světového šampionátu se česká dvojice Martin Prokop – Jan Tománek prezentovala vyzrálým výkonem a ze severu Evropy si odváží cenných šest bodů do hodnocení produkčního šampionátu.
Extrémní podmínky s teplotami hluboko pod bodem mrazu provázely letošní ročník Norské rally, která byla současně i úvodní zastávkou v šampionátu produkčních vozů. Od úvodních kilometrů vládli poli PWRC podle očekávání severští piloti. Těm ale jihlavský pilot zdatně sekundoval a v cíli úvodní etapy byla česká posádka klasifikována na čtvrté příčce s nepříliš značnou ztrátou na Portugalce Arauja. Na druhé sobotní vložce se české duo vyhouplo dokonce před něj, a okupovalo tak bronzovou příčku, kterou si pak s přehledem udrželo až do nedělního cíle v Hamaru.
Poslední etapa Norské rally, která měla na programu už pouze šest rychlostních zkoušek, již tak pořadím PWRC na předních místech nezamíchala. Martin Prokop s Janem Tománkem zaznamenali dosaženým třetím místech skvělý vklad a slibnou výchozí pozici do dalších bojů. Náramnou spokojenost neskrýval v cíli ani pilot Jipocar Racing Teamu.
"Jsme spokojeni s celým víkendem. Sice jsme měli nějaké problémy, ale dojeli jsme. Jsme šťastni, že jsme v cíli na třetím místě, je to pro nás fantastický začátek šampionátu. Bylo těžké bojovat proti místním pilotům. Očekávali jsme spíše pátou či šestou příčku, ale třetí je parádní." řekl martin Prokop
Následující zastávku absolvují čeští zástupci se svým Mitsubishi pro změnu na jihu Evropy, konkrétně v Portugalsku. Před tím je ale ještě čeká soutěž na Kypru, která je zařazena do juniorského šampionátu JWRC.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?