I na druhém podniku letošního světového šampionátu se česká dvojice Martin Prokop – Jan Tománek prezentovala vyzrálým výkonem a ze severu Evropy si odváží cenných šest bodů do hodnocení produkčního šampionátu.
Extrémní podmínky s teplotami hluboko pod bodem mrazu provázely letošní ročník Norské rally, která byla současně i úvodní zastávkou v šampionátu produkčních vozů. Od úvodních kilometrů vládli poli PWRC podle očekávání severští piloti. Těm ale jihlavský pilot zdatně sekundoval a v cíli úvodní etapy byla česká posádka klasifikována na čtvrté příčce s nepříliš značnou ztrátou na Portugalce Arauja. Na druhé sobotní vložce se české duo vyhouplo dokonce před něj, a okupovalo tak bronzovou příčku, kterou si pak s přehledem udrželo až do nedělního cíle v Hamaru.
Poslední etapa Norské rally, která měla na programu už pouze šest rychlostních zkoušek, již tak pořadím PWRC na předních místech nezamíchala. Martin Prokop s Janem Tománkem zaznamenali dosaženým třetím místech skvělý vklad a slibnou výchozí pozici do dalších bojů. Náramnou spokojenost neskrýval v cíli ani pilot Jipocar Racing Teamu.
"Jsme spokojeni s celým víkendem. Sice jsme měli nějaké problémy, ale dojeli jsme. Jsme šťastni, že jsme v cíli na třetím místě, je to pro nás fantastický začátek šampionátu. Bylo těžké bojovat proti místním pilotům. Očekávali jsme spíše pátou či šestou příčku, ale třetí je parádní." řekl martin Prokop
Následující zastávku absolvují čeští zástupci se svým Mitsubishi pro změnu na jihu Evropy, konkrétně v Portugalsku. Před tím je ale ještě čeká soutěž na Kypru, která je zařazena do juniorského šampionátu JWRC.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?