I na druhém podniku letošního světového šampionátu se česká dvojice Martin Prokop – Jan Tománek prezentovala vyzrálým výkonem a ze severu Evropy si odváží cenných šest bodů do hodnocení produkčního šampionátu.
Extrémní podmínky s teplotami hluboko pod bodem mrazu provázely letošní ročník Norské rally, která byla současně i úvodní zastávkou v šampionátu produkčních vozů. Od úvodních kilometrů vládli poli PWRC podle očekávání severští piloti. Těm ale jihlavský pilot zdatně sekundoval a v cíli úvodní etapy byla česká posádka klasifikována na čtvrté příčce s nepříliš značnou ztrátou na Portugalce Arauja. Na druhé sobotní vložce se české duo vyhouplo dokonce před něj, a okupovalo tak bronzovou příčku, kterou si pak s přehledem udrželo až do nedělního cíle v Hamaru.
Poslední etapa Norské rally, která měla na programu už pouze šest rychlostních zkoušek, již tak pořadím PWRC na předních místech nezamíchala. Martin Prokop s Janem Tománkem zaznamenali dosaženým třetím místech skvělý vklad a slibnou výchozí pozici do dalších bojů. Náramnou spokojenost neskrýval v cíli ani pilot Jipocar Racing Teamu.
"Jsme spokojeni s celým víkendem. Sice jsme měli nějaké problémy, ale dojeli jsme. Jsme šťastni, že jsme v cíli na třetím místě, je to pro nás fantastický začátek šampionátu. Bylo těžké bojovat proti místním pilotům. Očekávali jsme spíše pátou či šestou příčku, ale třetí je parádní." řekl martin Prokop
Následující zastávku absolvují čeští zástupci se svým Mitsubishi pro změnu na jihu Evropy, konkrétně v Portugalsku. Před tím je ale ještě čeká soutěž na Kypru, která je zařazena do juniorského šampionátu JWRC.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?