I na druhém podniku letošního světového šampionátu se česká dvojice Martin Prokop – Jan Tománek prezentovala vyzrálým výkonem a ze severu Evropy si odváží cenných šest bodů do hodnocení produkčního šampionátu.
Extrémní podmínky s teplotami hluboko pod bodem mrazu provázely letošní ročník Norské rally, která byla současně i úvodní zastávkou v šampionátu produkčních vozů. Od úvodních kilometrů vládli poli PWRC podle očekávání severští piloti. Těm ale jihlavský pilot zdatně sekundoval a v cíli úvodní etapy byla česká posádka klasifikována na čtvrté příčce s nepříliš značnou ztrátou na Portugalce Arauja. Na druhé sobotní vložce se české duo vyhouplo dokonce před něj, a okupovalo tak bronzovou příčku, kterou si pak s přehledem udrželo až do nedělního cíle v Hamaru.
Poslední etapa Norské rally, která měla na programu už pouze šest rychlostních zkoušek, již tak pořadím PWRC na předních místech nezamíchala. Martin Prokop s Janem Tománkem zaznamenali dosaženým třetím místech skvělý vklad a slibnou výchozí pozici do dalších bojů. Náramnou spokojenost neskrýval v cíli ani pilot Jipocar Racing Teamu.
"Jsme spokojeni s celým víkendem. Sice jsme měli nějaké problémy, ale dojeli jsme. Jsme šťastni, že jsme v cíli na třetím místě, je to pro nás fantastický začátek šampionátu. Bylo těžké bojovat proti místním pilotům. Očekávali jsme spíše pátou či šestou příčku, ale třetí je parádní." řekl martin Prokop
Následující zastávku absolvují čeští zástupci se svým Mitsubishi pro změnu na jihu Evropy, konkrétně v Portugalsku. Před tím je ale ještě čeká soutěž na Kypru, která je zařazena do juniorského šampionátu JWRC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?