I po druhé etapě extrémního závodění při teplotách hluboko pod bodem mrazu se Martin Prokop a Jan Tománek drží na třetím místě produkční klasifikace Norské rally, absolutně jim patří patnácté místo.
Do výsledků PCWRC Norské rally zpětně zasáhlo zasedání sportovních komisařů. Dalo se očekávat, že žádost českého posádky bude zamítnuta, zcela opačně však činovníci postupovali v případě Nora Brynildsena.„Brynildsen zapadl na stejném místě jako Flodin, kvůli tomu, že se vyhýbal divákům na trati, kteří dolovali vůz švédského jezdce. Sportovní komisaři to vzali v potaz a z bezpečnostních důvodů smazali celou Norovu ztrátu a ještě mu přidělili pěkný čas. Trochu mě to z mého pohledu mrzelo, i když Brynildsenovi nic nezazlívám, neboť za nic nemohl a reagoval, jak měl,“ objasnil Martin Prokop.V ranní sekci se česká posádka rychle přiblížila Portugalci Araujovi a po RZ11 v okolí skokanských můstků v Lillehammeru se dostali na pozici nejrychlejšího mimo severského jezdce, což si udržela až do poledního servisu.„Večerní změna nastavení se osvědčila, lancer výtečně fungovat. Také podmínky na trati byly výtečné. Hlavně zkouška Mountain byla svezením snů. Bohužel krátce po startu nejdelší zkoušky dne Ringsaker (RZ12) nám přestala fungovat elektronika aktivního středového diferenciálu. Auto postrádalo trakci, špatně zatáčelo a hodně jsme ztráceli. Naštěstí se nám podařilo závadu v servisu odstranit,“ komentoval úvod dne jihlavský jezdec.
V odpolední sekci Martin s Honzou zajeli dva časy mezi nejlepší trojicí, závěrečnou krátkou zkoušku v Hamaru dokonce vyhráli.„Snažili jsme se trochu přidat, jízdu jsem si náramně užíval, což bylo znát na časech. Více jsem se opíral do gum a pocitově jsem se přiblížil formě z loňského Švédska. Byl jsem nadšený, že jsem dokázal držet krok s severskými jezdci, což bylo určitě příjemné zjištění,“ komentoval Martin Prokop.Poslední etapa Norské rally obsahuje šest rychlostních zkoušek. První posádky jsou očekávány v cíli v Hamaru krátce po patnácté hodině.„Určitě zkusíme bojovat, ale trochu se obávám prvních průjezdů. Vložky neznám, Mikkelsen je naopak absolvoval předloni a určitě po nás půjde. Je ale hodně motivovaný, může udělat nějakou chybu. Uvidíme. Ale i kdyby to byla brambora, stejně budu se svým výkonem v Norsku spokojený,“ uzavřel člen Jipocar Racingu.PCWRC – po II. etapě (RZ17)1. Sandell (Škoda) 2:35:23.42. Brynildsen (Mitsubishi) + 2:01.73. Prokop (Mitsubishi) + 3:00.94. Mikkelsen (Subaru) + 3:21.65. Araujo (Mitsubishi) + 3:35.06. Neiksans (Mitsubishi) + 4:24.27. Tarabus (Fiat) + 9:50.88. Flodin (Subaru) + 19:58.7
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?