I po druhé etapě extrémního závodění při teplotách hluboko pod bodem mrazu se Martin Prokop a Jan Tománek drží na třetím místě produkční klasifikace Norské rally, absolutně jim patří patnácté místo.
Do výsledků PCWRC Norské rally zpětně zasáhlo zasedání sportovních komisařů. Dalo se očekávat, že žádost českého posádky bude zamítnuta, zcela opačně však činovníci postupovali v případě Nora Brynildsena.„Brynildsen zapadl na stejném místě jako Flodin, kvůli tomu, že se vyhýbal divákům na trati, kteří dolovali vůz švédského jezdce. Sportovní komisaři to vzali v potaz a z bezpečnostních důvodů smazali celou Norovu ztrátu a ještě mu přidělili pěkný čas. Trochu mě to z mého pohledu mrzelo, i když Brynildsenovi nic nezazlívám, neboť za nic nemohl a reagoval, jak měl,“ objasnil Martin Prokop.V ranní sekci se česká posádka rychle přiblížila Portugalci Araujovi a po RZ11 v okolí skokanských můstků v Lillehammeru se dostali na pozici nejrychlejšího mimo severského jezdce, což si udržela až do poledního servisu.„Večerní změna nastavení se osvědčila, lancer výtečně fungovat. Také podmínky na trati byly výtečné. Hlavně zkouška Mountain byla svezením snů. Bohužel krátce po startu nejdelší zkoušky dne Ringsaker (RZ12) nám přestala fungovat elektronika aktivního středového diferenciálu. Auto postrádalo trakci, špatně zatáčelo a hodně jsme ztráceli. Naštěstí se nám podařilo závadu v servisu odstranit,“ komentoval úvod dne jihlavský jezdec.
V odpolední sekci Martin s Honzou zajeli dva časy mezi nejlepší trojicí, závěrečnou krátkou zkoušku v Hamaru dokonce vyhráli.„Snažili jsme se trochu přidat, jízdu jsem si náramně užíval, což bylo znát na časech. Více jsem se opíral do gum a pocitově jsem se přiblížil formě z loňského Švédska. Byl jsem nadšený, že jsem dokázal držet krok s severskými jezdci, což bylo určitě příjemné zjištění,“ komentoval Martin Prokop.Poslední etapa Norské rally obsahuje šest rychlostních zkoušek. První posádky jsou očekávány v cíli v Hamaru krátce po patnácté hodině.„Určitě zkusíme bojovat, ale trochu se obávám prvních průjezdů. Vložky neznám, Mikkelsen je naopak absolvoval předloni a určitě po nás půjde. Je ale hodně motivovaný, může udělat nějakou chybu. Uvidíme. Ale i kdyby to byla brambora, stejně budu se svým výkonem v Norsku spokojený,“ uzavřel člen Jipocar Racingu.PCWRC – po II. etapě (RZ17)1. Sandell (Škoda) 2:35:23.42. Brynildsen (Mitsubishi) + 2:01.73. Prokop (Mitsubishi) + 3:00.94. Mikkelsen (Subaru) + 3:21.65. Araujo (Mitsubishi) + 3:35.06. Neiksans (Mitsubishi) + 4:24.27. Tarabus (Fiat) + 9:50.88. Flodin (Subaru) + 19:58.7
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?