Martin Prokop nadále na třetí pozici

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Roman Hanák, RallyZone.cz
Tomáš Musil 14. února 2009 21:57
Sdílej:

I po druhé etapě extrémního závodění při teplotách hluboko pod bodem mrazu se Martin Prokop a Jan Tománek drží na třetím místě produkční klasifikace Norské rally, absolutně jim patří patnácté místo.

Do výsledků PCWRC Norské rally zpětně zasáhlo zasedání sportovních komisařů. Dalo se očekávat, že žádost českého posádky bude zamítnuta, zcela opačně však činovníci postupovali v případě Nora Brynildsena.„Brynildsen zapadl na stejném místě jako Flodin, kvůli tomu, že se vyhýbal divákům na trati, kteří dolovali vůz švédského jezdce. Sportovní komisaři to vzali v potaz a z bezpečnostních důvodů smazali celou Norovu ztrátu a ještě mu přidělili pěkný čas. Trochu mě to z mého pohledu mrzelo, i když Brynildsenovi nic nezazlívám, neboť za nic nemohl a reagoval, jak měl,“ objasnil Martin Prokop.V ranní sekci se česká posádka rychle přiblížila Portugalci Araujovi a po RZ11 v okolí skokanských můstků v Lillehammeru se dostali na pozici nejrychlejšího mimo severského jezdce, což si udržela až do poledního servisu.„Večerní změna nastavení se osvědčila, lancer výtečně fungovat. Také podmínky na trati byly výtečné. Hlavně zkouška Mountain byla svezením snů. Bohužel krátce po startu nejdelší zkoušky dne Ringsaker (RZ12) nám přestala fungovat elektronika aktivního středového diferenciálu. Auto postrádalo trakci, špatně zatáčelo a hodně jsme ztráceli. Naštěstí se nám podařilo závadu v servisu odstranit,“ komentoval úvod dne jihlavský jezdec.

V odpolední sekci Martin s Honzou zajeli dva časy mezi nejlepší trojicí, závěrečnou krátkou zkoušku v Hamaru dokonce vyhráli.„Snažili jsme se trochu přidat, jízdu jsem si náramně užíval, což bylo znát na časech. Více jsem se opíral do gum a pocitově jsem se přiblížil formě z loňského Švédska. Byl jsem nadšený, že jsem dokázal držet krok s severskými jezdci, což bylo určitě příjemné zjištění,“ komentoval Martin Prokop.Poslední etapa Norské rally obsahuje šest rychlostních zkoušek. První posádky jsou očekávány v cíli v Hamaru krátce po patnácté hodině.„Určitě zkusíme bojovat, ale trochu se obávám prvních průjezdů. Vložky neznám, Mikkelsen je naopak absolvoval předloni a určitě po nás půjde. Je ale hodně motivovaný, může udělat nějakou chybu. Uvidíme. Ale i kdyby to byla brambora, stejně budu se svým výkonem v Norsku spokojený,“ uzavřel člen Jipocar Racingu.PCWRC – po II. etapě (RZ17)1. Sandell (Škoda)  2:35:23.42. Brynildsen (Mitsubishi)  + 2:01.73. Prokop (Mitsubishi)  + 3:00.94. Mikkelsen (Subaru)  + 3:21.65. Araujo (Mitsubishi)  + 3:35.06. Neiksans (Mitsubishi)  + 4:24.27. Tarabus (Fiat)  + 9:50.88. Flodin (Subaru)  + 19:58.7

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.