Martin Prokop nadále na třetí pozici

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Roman Hanák, RallyZone.cz
Tomáš Musil 14. února 2009 21:57
Sdílej:

I po druhé etapě extrémního závodění při teplotách hluboko pod bodem mrazu se Martin Prokop a Jan Tománek drží na třetím místě produkční klasifikace Norské rally, absolutně jim patří patnácté místo.

Do výsledků PCWRC Norské rally zpětně zasáhlo zasedání sportovních komisařů. Dalo se očekávat, že žádost českého posádky bude zamítnuta, zcela opačně však činovníci postupovali v případě Nora Brynildsena.„Brynildsen zapadl na stejném místě jako Flodin, kvůli tomu, že se vyhýbal divákům na trati, kteří dolovali vůz švédského jezdce. Sportovní komisaři to vzali v potaz a z bezpečnostních důvodů smazali celou Norovu ztrátu a ještě mu přidělili pěkný čas. Trochu mě to z mého pohledu mrzelo, i když Brynildsenovi nic nezazlívám, neboť za nic nemohl a reagoval, jak měl,“ objasnil Martin Prokop.V ranní sekci se česká posádka rychle přiblížila Portugalci Araujovi a po RZ11 v okolí skokanských můstků v Lillehammeru se dostali na pozici nejrychlejšího mimo severského jezdce, což si udržela až do poledního servisu.„Večerní změna nastavení se osvědčila, lancer výtečně fungovat. Také podmínky na trati byly výtečné. Hlavně zkouška Mountain byla svezením snů. Bohužel krátce po startu nejdelší zkoušky dne Ringsaker (RZ12) nám přestala fungovat elektronika aktivního středového diferenciálu. Auto postrádalo trakci, špatně zatáčelo a hodně jsme ztráceli. Naštěstí se nám podařilo závadu v servisu odstranit,“ komentoval úvod dne jihlavský jezdec.

V odpolední sekci Martin s Honzou zajeli dva časy mezi nejlepší trojicí, závěrečnou krátkou zkoušku v Hamaru dokonce vyhráli.„Snažili jsme se trochu přidat, jízdu jsem si náramně užíval, což bylo znát na časech. Více jsem se opíral do gum a pocitově jsem se přiblížil formě z loňského Švédska. Byl jsem nadšený, že jsem dokázal držet krok s severskými jezdci, což bylo určitě příjemné zjištění,“ komentoval Martin Prokop.Poslední etapa Norské rally obsahuje šest rychlostních zkoušek. První posádky jsou očekávány v cíli v Hamaru krátce po patnácté hodině.„Určitě zkusíme bojovat, ale trochu se obávám prvních průjezdů. Vložky neznám, Mikkelsen je naopak absolvoval předloni a určitě po nás půjde. Je ale hodně motivovaný, může udělat nějakou chybu. Uvidíme. Ale i kdyby to byla brambora, stejně budu se svým výkonem v Norsku spokojený,“ uzavřel člen Jipocar Racingu.PCWRC – po II. etapě (RZ17)1. Sandell (Škoda)  2:35:23.42. Brynildsen (Mitsubishi)  + 2:01.73. Prokop (Mitsubishi)  + 3:00.94. Mikkelsen (Subaru)  + 3:21.65. Araujo (Mitsubishi)  + 3:35.06. Neiksans (Mitsubishi)  + 4:24.27. Tarabus (Fiat)  + 9:50.88. Flodin (Subaru)  + 19:58.7

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.