Junior z České republiky absolvoval první etapu Norské Rally.
Velmi rychlé časy v kontaktu se světovou špičkou kategorie produkčních vozů i zklamání z chyb prožil v průběhu první etapy mladý soutěžní jezdec Martin Semerád. Společně s Bohuslavem Ceplechou dorazili do cíle první etapy Norské Rally na jedenáctém místě v kategorii produkčních vozů. Etapa se pro posádku Sherlog Racing Teamu vyvíjela nad očekávání dobře, a ještě v její polovině po první servisní zastávce, byl Martin Bohoušem na sedmém místě v kategorii PWRC, a tedy na bodované pozici. Pak ale na předposlední rychlostní zkoušce přišla chyba v podobě sklouznutí do závěje. Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX bylo nekompromisně uvězněno v hlubokém sněhu, a až obětavá pomoc přihlížejících diváků vrátila posádku Semerád-Ceplecha zpět do hry. Mezitím ale uběhlo dlouhých jedenáct minut. S lehce poškozeným vozem Martin Semerád dorazil do cíle první etapy do olympijského Hamaru, kde mechanici Mitsubishi připravili během 45 minutového servisu na druhou etapu Norské Rally. „Na předposlední erzetě jsme bohužel šli v jednom místě mimo silnici a uvízli ve sněhové závěji. Uběhlo asi deset minut než nás diváci vyprostili. Chtěl bych jim moc poděkovat, protože jsem ještě nikdy neviděl diváky s takovou ochotou vyprošťovat auto. Bohužel jsme nabrali velkou časovou ztrátu. Povedlo se nám po problémech dokončit první etapu bez použití superrally, což je dobře. Zítra chceme pokračovat ve stejném tempu, ale současně se snažit zlepšovat. Bohužel s každým průjezdem auta před námi se zvětšují koleje, a jízda je pak právě jen o udržení se v ideální stopě. Jakmile se vůz dostane mimo koleje, tak velmi klouže. Nedá se tedy dost dobře jet tak jak bych chtěl. Pokusíme se něco málo změnit na nastavení auta, aby nebylo tolik přetáčivé. V druhé etapě se pokusíme posunout pořadím vzhůru a hlavně neudělat další zbytečné chyby,“ komentuje průběh první etapy Martin Semerád.V druhé etapě čeká na posádku Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha náročná část Norské Rally v oblasti Lillehameru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.