Junior z České republiky absolvoval první etapu Norské Rally.
Velmi rychlé časy v kontaktu se světovou špičkou kategorie produkčních vozů i zklamání z chyb prožil v průběhu první etapy mladý soutěžní jezdec Martin Semerád. Společně s Bohuslavem Ceplechou dorazili do cíle první etapy Norské Rally na jedenáctém místě v kategorii produkčních vozů. Etapa se pro posádku Sherlog Racing Teamu vyvíjela nad očekávání dobře, a ještě v její polovině po první servisní zastávce, byl Martin Bohoušem na sedmém místě v kategorii PWRC, a tedy na bodované pozici. Pak ale na předposlední rychlostní zkoušce přišla chyba v podobě sklouznutí do závěje. Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX bylo nekompromisně uvězněno v hlubokém sněhu, a až obětavá pomoc přihlížejících diváků vrátila posádku Semerád-Ceplecha zpět do hry. Mezitím ale uběhlo dlouhých jedenáct minut. S lehce poškozeným vozem Martin Semerád dorazil do cíle první etapy do olympijského Hamaru, kde mechanici Mitsubishi připravili během 45 minutového servisu na druhou etapu Norské Rally. „Na předposlední erzetě jsme bohužel šli v jednom místě mimo silnici a uvízli ve sněhové závěji. Uběhlo asi deset minut než nás diváci vyprostili. Chtěl bych jim moc poděkovat, protože jsem ještě nikdy neviděl diváky s takovou ochotou vyprošťovat auto. Bohužel jsme nabrali velkou časovou ztrátu. Povedlo se nám po problémech dokončit první etapu bez použití superrally, což je dobře. Zítra chceme pokračovat ve stejném tempu, ale současně se snažit zlepšovat. Bohužel s každým průjezdem auta před námi se zvětšují koleje, a jízda je pak právě jen o udržení se v ideální stopě. Jakmile se vůz dostane mimo koleje, tak velmi klouže. Nedá se tedy dost dobře jet tak jak bych chtěl. Pokusíme se něco málo změnit na nastavení auta, aby nebylo tolik přetáčivé. V druhé etapě se pokusíme posunout pořadím vzhůru a hlavně neudělat další zbytečné chyby,“ komentuje průběh první etapy Martin Semerád.V druhé etapě čeká na posádku Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha náročná část Norské Rally v oblasti Lillehameru.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?