Junior z České republiky absolvoval první etapu Norské Rally.
Velmi rychlé časy v kontaktu se světovou špičkou kategorie produkčních vozů i zklamání z chyb prožil v průběhu první etapy mladý soutěžní jezdec Martin Semerád. Společně s Bohuslavem Ceplechou dorazili do cíle první etapy Norské Rally na jedenáctém místě v kategorii produkčních vozů. Etapa se pro posádku Sherlog Racing Teamu vyvíjela nad očekávání dobře, a ještě v její polovině po první servisní zastávce, byl Martin Bohoušem na sedmém místě v kategorii PWRC, a tedy na bodované pozici. Pak ale na předposlední rychlostní zkoušce přišla chyba v podobě sklouznutí do závěje. Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX bylo nekompromisně uvězněno v hlubokém sněhu, a až obětavá pomoc přihlížejících diváků vrátila posádku Semerád-Ceplecha zpět do hry. Mezitím ale uběhlo dlouhých jedenáct minut. S lehce poškozeným vozem Martin Semerád dorazil do cíle první etapy do olympijského Hamaru, kde mechanici Mitsubishi připravili během 45 minutového servisu na druhou etapu Norské Rally. „Na předposlední erzetě jsme bohužel šli v jednom místě mimo silnici a uvízli ve sněhové závěji. Uběhlo asi deset minut než nás diváci vyprostili. Chtěl bych jim moc poděkovat, protože jsem ještě nikdy neviděl diváky s takovou ochotou vyprošťovat auto. Bohužel jsme nabrali velkou časovou ztrátu. Povedlo se nám po problémech dokončit první etapu bez použití superrally, což je dobře. Zítra chceme pokračovat ve stejném tempu, ale současně se snažit zlepšovat. Bohužel s každým průjezdem auta před námi se zvětšují koleje, a jízda je pak právě jen o udržení se v ideální stopě. Jakmile se vůz dostane mimo koleje, tak velmi klouže. Nedá se tedy dost dobře jet tak jak bych chtěl. Pokusíme se něco málo změnit na nastavení auta, aby nebylo tolik přetáčivé. V druhé etapě se pokusíme posunout pořadím vzhůru a hlavně neudělat další zbytečné chyby,“ komentuje průběh první etapy Martin Semerád.V druhé etapě čeká na posádku Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha náročná část Norské Rally v oblasti Lillehameru.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.