Martin Semerád se proklouzal do druhé etapy

Semerád, Martin - Ceplecha, Bohuslav
Semerád, Martin - Ceplecha, Bohuslav, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iAdam 14. února 2009 18:10
Sdílej:

Junior z České republiky absolvoval první etapu Norské Rally.

Velmi rychlé časy v kontaktu se světovou špičkou kategorie produkčních vozů i zklamání z chyb prožil v průběhu první etapy mladý soutěžní jezdec Martin Semerád. Společně s Bohuslavem Ceplechou dorazili do cíle první etapy Norské Rally na jedenáctém místě v kategorii produkčních vozů. Etapa se pro posádku Sherlog Racing Teamu vyvíjela nad očekávání dobře, a ještě v její polovině po první servisní zastávce, byl Martin Bohoušem na sedmém místě v kategorii PWRC, a tedy na bodované pozici. Pak ale na předposlední rychlostní zkoušce přišla chyba v podobě sklouznutí do závěje. Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX bylo nekompromisně uvězněno v hlubokém sněhu, a až obětavá pomoc přihlížejících diváků vrátila posádku Semerád-Ceplecha zpět do hry. Mezitím ale uběhlo dlouhých jedenáct minut. S lehce poškozeným vozem Martin Semerád dorazil do cíle první etapy do olympijského Hamaru, kde mechanici Mitsubishi připravili během 45 minutového servisu na druhou etapu Norské Rally. „Na předposlední erzetě jsme bohužel šli v jednom místě mimo silnici a uvízli ve sněhové závěji. Uběhlo asi deset minut než nás diváci vyprostili. Chtěl bych jim moc poděkovat, protože jsem ještě nikdy neviděl diváky s takovou ochotou vyprošťovat auto. Bohužel jsme nabrali velkou časovou ztrátu. Povedlo se nám po problémech dokončit první etapu bez použití superrally, což je dobře. Zítra chceme pokračovat ve stejném tempu, ale současně se snažit zlepšovat. Bohužel s každým průjezdem auta před námi se zvětšují koleje, a jízda je pak právě jen o udržení se v ideální stopě. Jakmile se vůz dostane mimo koleje, tak velmi klouže. Nedá se tedy dost dobře jet tak jak bych chtěl. Pokusíme se něco málo změnit na nastavení auta, aby nebylo tolik přetáčivé. V druhé etapě se pokusíme posunout pořadím vzhůru a hlavně neudělat další zbytečné chyby,“ komentuje průběh první etapy Martin Semerád.V druhé etapě čeká na posádku Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha náročná část Norské Rally v oblasti Lillehameru.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.