Přípravy letošní Rallye Český Krumlov vrcholí

Peták, Josef
Peták, Josef, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 13. února 2009 20:28
Sdílej:

Český Krumlov - Sedmatřicátý ročník populární českokrumlovské rallye už pomalu klepe na dveře. Pořadatelé v těchto dnech finišují s konečnou podobou trati a na odbornou konzultaci soutěžních úseků si pozvali také zástupce jezdců.

V loňském roce vzniklá Asociace jezdců rally začala hned od počátku úzce spolupracovat s řídícím orgánem českých soutěží – Federací automobilového sportu. Ta nově ve sportovních řádech požaduje po všech organizátorech, aby se na celkové koncepci soutěže podíleli právě samotní jezdci. Ve středu proto navštívili Český Krumlov dva vyslanci asociace – jeden z našich nejzkušenějších jezdců Josef Peták a také Lukáš Pondělíček, jenž zastupoval piloty vozů s jednou poháněnou nápravou.

"S oběma soutěžáky jsem projel celou trať a společně jsme konzultovali jejich připomínky. Na všech bezpečnostních opatřeních jsme se shodli a na několika místech jsme naplánovali umělé zpomalovací retardéry,“ řekl bývalý závodník a v současné době zástupce ředitele a vedoucí trati českokrumlovské rallye Jindřich Kunc. 

Plánovaná trasa závodu jezdce samotné nadchla. "Tradičně se do Krumlova těším. Letos to bude vzhledem k náročnosti a délce jednotlivých rychlostních zkoušek velmi těžká soutěž. Velkou roli bude hrát počasí. Pořadatelům přeji, aby se jim rallye vydařila, neboť přípravám věnovali obrovskou péči a úsilí,“ konstatoval příbramský Josef Peták, který vyrazí na trať s Peugeotem 207 Super 2000 jako jeden z prvních.

Start v Českém Krumlově má v plánu také litoměřický pilot Lukáš Pondělíček. "Vloni jsme tady poprvé jeli s Citroënem C2 R2. Až výletem mimo trať na slavkovské rychlostní zkoušce jsme přišli o čtvrté místo ve třídě. Bude to moc pěkný závod, chtěl bych ho dokončit,“ přeje si Pondělíček.

Třicátá sedmá Rallye Český Krumlov 2009 se uskuteční ve dnech 22. a 23. května. Na soutěžní posádky bude na Českokrumlovsku a Českobudějovicku čekat dvanáct rychlostních zkoušek.

Krátké video z plánování umělého zpomalovacího retardéru na rychlostní zkoušce Přídolí naleznete zde.

 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?