Český Krumlov - Sedmatřicátý ročník populární českokrumlovské rallye už pomalu klepe na dveře. Pořadatelé v těchto dnech finišují s konečnou podobou trati a na odbornou konzultaci soutěžních úseků si pozvali také zástupce jezdců.
V loňském roce vzniklá Asociace jezdců rally začala hned od počátku úzce spolupracovat s řídícím orgánem českých soutěží – Federací automobilového sportu. Ta nově ve sportovních řádech požaduje po všech organizátorech, aby se na celkové koncepci soutěže podíleli právě samotní jezdci. Ve středu proto navštívili Český Krumlov dva vyslanci asociace – jeden z našich nejzkušenějších jezdců Josef Peták a také Lukáš Pondělíček, jenž zastupoval piloty vozů s jednou poháněnou nápravou.
"S oběma soutěžáky jsem projel celou trať a společně jsme konzultovali jejich připomínky. Na všech bezpečnostních opatřeních jsme se shodli a na několika místech jsme naplánovali umělé zpomalovací retardéry,“ řekl bývalý závodník a v současné době zástupce ředitele a vedoucí trati českokrumlovské rallye Jindřich Kunc.
Plánovaná trasa závodu jezdce samotné nadchla. "Tradičně se do Krumlova těším. Letos to bude vzhledem k náročnosti a délce jednotlivých rychlostních zkoušek velmi těžká soutěž. Velkou roli bude hrát počasí. Pořadatelům přeji, aby se jim rallye vydařila, neboť přípravám věnovali obrovskou péči a úsilí,“ konstatoval příbramský Josef Peták, který vyrazí na trať s Peugeotem 207 Super 2000 jako jeden z prvních.
Start v Českém Krumlově má v plánu také litoměřický pilot Lukáš Pondělíček. "Vloni jsme tady poprvé jeli s Citroënem C2 R2. Až výletem mimo trať na slavkovské rychlostní zkoušce jsme přišli o čtvrté místo ve třídě. Bude to moc pěkný závod, chtěl bych ho dokončit,“ přeje si Pondělíček.
Třicátá sedmá Rallye Český Krumlov 2009 se uskuteční ve dnech 22. a 23. května. Na soutěžní posádky bude na Českokrumlovsku a Českobudějovicku čekat dvanáct rychlostních zkoušek.
Krátké video z plánování umělého zpomalovacího retardéru na rychlostní zkoušce Přídolí naleznete zde.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?