Český Krumlov - Sedmatřicátý ročník populární českokrumlovské rallye už pomalu klepe na dveře. Pořadatelé v těchto dnech finišují s konečnou podobou trati a na odbornou konzultaci soutěžních úseků si pozvali také zástupce jezdců.
V loňském roce vzniklá Asociace jezdců rally začala hned od počátku úzce spolupracovat s řídícím orgánem českých soutěží – Federací automobilového sportu. Ta nově ve sportovních řádech požaduje po všech organizátorech, aby se na celkové koncepci soutěže podíleli právě samotní jezdci. Ve středu proto navštívili Český Krumlov dva vyslanci asociace – jeden z našich nejzkušenějších jezdců Josef Peták a také Lukáš Pondělíček, jenž zastupoval piloty vozů s jednou poháněnou nápravou.
"S oběma soutěžáky jsem projel celou trať a společně jsme konzultovali jejich připomínky. Na všech bezpečnostních opatřeních jsme se shodli a na několika místech jsme naplánovali umělé zpomalovací retardéry,“ řekl bývalý závodník a v současné době zástupce ředitele a vedoucí trati českokrumlovské rallye Jindřich Kunc.
Plánovaná trasa závodu jezdce samotné nadchla. "Tradičně se do Krumlova těším. Letos to bude vzhledem k náročnosti a délce jednotlivých rychlostních zkoušek velmi těžká soutěž. Velkou roli bude hrát počasí. Pořadatelům přeji, aby se jim rallye vydařila, neboť přípravám věnovali obrovskou péči a úsilí,“ konstatoval příbramský Josef Peták, který vyrazí na trať s Peugeotem 207 Super 2000 jako jeden z prvních.
Start v Českém Krumlově má v plánu také litoměřický pilot Lukáš Pondělíček. "Vloni jsme tady poprvé jeli s Citroënem C2 R2. Až výletem mimo trať na slavkovské rychlostní zkoušce jsme přišli o čtvrté místo ve třídě. Bude to moc pěkný závod, chtěl bych ho dokončit,“ přeje si Pondělíček.
Třicátá sedmá Rallye Český Krumlov 2009 se uskuteční ve dnech 22. a 23. května. Na soutěžní posádky bude na Českokrumlovsku a Českobudějovicku čekat dvanáct rychlostních zkoušek.
Krátké video z plánování umělého zpomalovacího retardéru na rychlostní zkoušce Přídolí naleznete zde.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?