Martin Prokop: Ideální podmínky v Norsku

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: www.martinprokop.com
Josef Janoušek 12. února 2009 19:34
Sdílej:

Specifická sněhová soutěž čeká na posádku Martin Prokop – Jan Tománek. Díky sněhovým podmínkám a panujícím mrazům lze očekávat klasickou zimní soutěž.

Český tým neponechal v přípravě nic náhodě. V rychlém sledu absolvoval jeden test v Česku a v pondělí přímo v dějišti soutěže. Martin Prokop najezdil celkem 200 ostrých kilometrů.  “Doma nás sice čekala trať na rozbředlém sněhu a odpoledne spíše šotolina, přesto jsme si odzkoušeli všechny potřebné věci a chování auta se výrazně zlepšilo. Tady v Norsku jsem se soustředil více na sebe, abych si co nejvíce zvyknul na panující podmínky a jak se říká, správně se do toho dostal,“ prozradil šestadvacetiletý jezdec.Česká posádka už loni ve Švédsku naznačila, že může s Mitsubishi bojovat o přední příčky. To se bude snažit potvrdit i při svém prvním startu v Norsku. “Určitě nás čeká těžká soutěž. Proti Švédsku zdejší trať není tak rychlá, ale je zde mnohem více zrádných míst s možností jezdecké chyby, zapadnutí či nedobrždění,“ řekl Martin Prokop.

“Na sněhu jezdíme jednou za rok, takže mi stále chybí zkušenosti, ale s každým kilometrem se to bude zlepšovat. Co se týká ambicí, hodně bude záležet na výkonech Seveřanů a také časech speciálů Super 2000. Od toho se bude odvíjet průběh závodu. Rádi bychom ale minimálně obhájili švédský výsledek,“ dodal.V Norsku nyní panují ideální zimní podmínky, o víkendu nasněžil další sníh. Tratě tak lemují vysoké sněhové bariéry, díky mrazivému počasí lze očekávat i tvrdý podklad. Posádky však letos čeká zásadní změna, kdy budou muset použít patnáctipalcové šotolinové disky, namísto tradičních šestnáctipalcových, určených speciálně na sníh. S tímto rozhodnutím FIA souvisí i použití inovovaných pneumatik Pirelli.“Gumy jsou celkově širší, což bude určitě v některých pasážích znát. Zejména na rozbředlém sněhu to nebude optimální. Ale za současných podmínek by měly fungovat zhruba tak, jak jsme zvyklí z minulosti,“ uvedl jihlavský pilot. Martin Prokop s Janem Tománkem samozřejmě nechyběli na trati dopoledního shakedownu, kde nestačili jen na domácího Mikkelsena a dva Švédy Flodina a Sandella.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?