Martin Prokop: Ideální podmínky v Norsku

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: www.martinprokop.com
Josef Janoušek 12. února 2009 19:34
Sdílej:

Specifická sněhová soutěž čeká na posádku Martin Prokop – Jan Tománek. Díky sněhovým podmínkám a panujícím mrazům lze očekávat klasickou zimní soutěž.

Český tým neponechal v přípravě nic náhodě. V rychlém sledu absolvoval jeden test v Česku a v pondělí přímo v dějišti soutěže. Martin Prokop najezdil celkem 200 ostrých kilometrů.  “Doma nás sice čekala trať na rozbředlém sněhu a odpoledne spíše šotolina, přesto jsme si odzkoušeli všechny potřebné věci a chování auta se výrazně zlepšilo. Tady v Norsku jsem se soustředil více na sebe, abych si co nejvíce zvyknul na panující podmínky a jak se říká, správně se do toho dostal,“ prozradil šestadvacetiletý jezdec.Česká posádka už loni ve Švédsku naznačila, že může s Mitsubishi bojovat o přední příčky. To se bude snažit potvrdit i při svém prvním startu v Norsku. “Určitě nás čeká těžká soutěž. Proti Švédsku zdejší trať není tak rychlá, ale je zde mnohem více zrádných míst s možností jezdecké chyby, zapadnutí či nedobrždění,“ řekl Martin Prokop.

“Na sněhu jezdíme jednou za rok, takže mi stále chybí zkušenosti, ale s každým kilometrem se to bude zlepšovat. Co se týká ambicí, hodně bude záležet na výkonech Seveřanů a také časech speciálů Super 2000. Od toho se bude odvíjet průběh závodu. Rádi bychom ale minimálně obhájili švédský výsledek,“ dodal.V Norsku nyní panují ideální zimní podmínky, o víkendu nasněžil další sníh. Tratě tak lemují vysoké sněhové bariéry, díky mrazivému počasí lze očekávat i tvrdý podklad. Posádky však letos čeká zásadní změna, kdy budou muset použít patnáctipalcové šotolinové disky, namísto tradičních šestnáctipalcových, určených speciálně na sníh. S tímto rozhodnutím FIA souvisí i použití inovovaných pneumatik Pirelli.“Gumy jsou celkově širší, což bude určitě v některých pasážích znát. Zejména na rozbředlém sněhu to nebude optimální. Ale za současných podmínek by měly fungovat zhruba tak, jak jsme zvyklí z minulosti,“ uvedl jihlavský pilot. Martin Prokop s Janem Tománkem samozřejmě nechyběli na trati dopoledního shakedownu, kde nestačili jen na domácího Mikkelsena a dva Švédy Flodina a Sandella.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.