Specifická sněhová soutěž čeká na posádku Martin Prokop – Jan Tománek. Díky sněhovým podmínkám a panujícím mrazům lze očekávat klasickou zimní soutěž.
Český tým neponechal v přípravě nic náhodě. V rychlém sledu absolvoval jeden test v Česku a v pondělí přímo v dějišti soutěže. Martin Prokop najezdil celkem 200 ostrých kilometrů. “Doma nás sice čekala trať na rozbředlém sněhu a odpoledne spíše šotolina, přesto jsme si odzkoušeli všechny potřebné věci a chování auta se výrazně zlepšilo. Tady v Norsku jsem se soustředil více na sebe, abych si co nejvíce zvyknul na panující podmínky a jak se říká, správně se do toho dostal,“ prozradil šestadvacetiletý jezdec.Česká posádka už loni ve Švédsku naznačila, že může s Mitsubishi bojovat o přední příčky. To se bude snažit potvrdit i při svém prvním startu v Norsku. “Určitě nás čeká těžká soutěž. Proti Švédsku zdejší trať není tak rychlá, ale je zde mnohem více zrádných míst s možností jezdecké chyby, zapadnutí či nedobrždění,“ řekl Martin Prokop.
“Na sněhu jezdíme jednou za rok, takže mi stále chybí zkušenosti, ale s každým kilometrem se to bude zlepšovat. Co se týká ambicí, hodně bude záležet na výkonech Seveřanů a také časech speciálů Super 2000. Od toho se bude odvíjet průběh závodu. Rádi bychom ale minimálně obhájili švédský výsledek,“ dodal.V Norsku nyní panují ideální zimní podmínky, o víkendu nasněžil další sníh. Tratě tak lemují vysoké sněhové bariéry, díky mrazivému počasí lze očekávat i tvrdý podklad. Posádky však letos čeká zásadní změna, kdy budou muset použít patnáctipalcové šotolinové disky, namísto tradičních šestnáctipalcových, určených speciálně na sníh. S tímto rozhodnutím FIA souvisí i použití inovovaných pneumatik Pirelli.“Gumy jsou celkově širší, což bude určitě v některých pasážích znát. Zejména na rozbředlém sněhu to nebude optimální. Ale za současných podmínek by měly fungovat zhruba tak, jak jsme zvyklí z minulosti,“ uvedl jihlavský pilot. Martin Prokop s Janem Tománkem samozřejmě nechyběli na trati dopoledního shakedownu, kde nestačili jen na domácího Mikkelsena a dva Švédy Flodina a Sandella.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?