Světový šampionát pokračuje v rychlém sledu v Norsku. Ani na druhém závodě nebude chybět posádka Martin Prokop – Jan Tománek.
Tentokrát ovšem s Mitsubishi Lancer Evo IX, což signalizuje snahu o zisk prvních produkčních bodů.
Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing se sice po dvou letech do Norska vrací, ale vlastní trať absolvuje v ostrém tempu poprvé. Při světové premiéře v okolí Hamaru totiž pouze trénovala.
Právě Hamar, který je vzdálen 125 km severovýchodně od Osla je opět centrem soutěže. Servisní prostor bude hostit multifunkční hala Viking Ship, kde se v roce 1994 konaly olympijské soutěže v rychlobruslení.
Celkově je soutěž svázána i olympijským regionem, jeden ze sobotních úseků zavede posádky do okolí skokanských můstků v Lillehammeru. V porovnání s rokem 2007 je však letošní trať ze 44 procent nová.
Novinkou je i divácká superspeciálka ve čtvrtek večer na dostihové dráze v Oslo. Páteční etapa zavede posádky do lesních úseků v okolí Kongsvingeru (jihovýchodně od Hamara), druhý den je situován kolem Lillehammeru a závěrečné zkoušky najdeme v pohoří Hedmark, kde na posádky čekají vysoké sněhové bariéry.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?