Světový šampionát pokračuje v rychlém sledu v Norsku. Ani na druhém závodě nebude chybět posádka Martin Prokop – Jan Tománek.
Tentokrát ovšem s Mitsubishi Lancer Evo IX, což signalizuje snahu o zisk prvních produkčních bodů.
Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing se sice po dvou letech do Norska vrací, ale vlastní trať absolvuje v ostrém tempu poprvé. Při světové premiéře v okolí Hamaru totiž pouze trénovala.
Právě Hamar, který je vzdálen 125 km severovýchodně od Osla je opět centrem soutěže. Servisní prostor bude hostit multifunkční hala Viking Ship, kde se v roce 1994 konaly olympijské soutěže v rychlobruslení.
Celkově je soutěž svázána i olympijským regionem, jeden ze sobotních úseků zavede posádky do okolí skokanských můstků v Lillehammeru. V porovnání s rokem 2007 je však letošní trať ze 44 procent nová.
Novinkou je i divácká superspeciálka ve čtvrtek večer na dostihové dráze v Oslo. Páteční etapa zavede posádky do lesních úseků v okolí Kongsvingeru (jihovýchodně od Hamara), druhý den je situován kolem Lillehammeru a závěrečné zkoušky najdeme v pohoří Hedmark, kde na posádky čekají vysoké sněhové bariéry.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?