Světový šampionát pokračuje v rychlém sledu v Norsku. Ani na druhém závodě nebude chybět posádka Martin Prokop – Jan Tománek.
Tentokrát ovšem s Mitsubishi Lancer Evo IX, což signalizuje snahu o zisk prvních produkčních bodů.
Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing se sice po dvou letech do Norska vrací, ale vlastní trať absolvuje v ostrém tempu poprvé. Při světové premiéře v okolí Hamaru totiž pouze trénovala.
Právě Hamar, který je vzdálen 125 km severovýchodně od Osla je opět centrem soutěže. Servisní prostor bude hostit multifunkční hala Viking Ship, kde se v roce 1994 konaly olympijské soutěže v rychlobruslení.
Celkově je soutěž svázána i olympijským regionem, jeden ze sobotních úseků zavede posádky do okolí skokanských můstků v Lillehammeru. V porovnání s rokem 2007 je však letošní trať ze 44 procent nová.
Novinkou je i divácká superspeciálka ve čtvrtek večer na dostihové dráze v Oslo. Páteční etapa zavede posádky do lesních úseků v okolí Kongsvingeru (jihovýchodně od Hamara), druhý den je situován kolem Lillehammeru a závěrečné zkoušky najdeme v pohoří Hedmark, kde na posádky čekají vysoké sněhové bariéry.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?