Světový šampionát pokračuje v rychlém sledu v Norsku. Ani na druhém závodě nebude chybět posádka Martin Prokop – Jan Tománek.
Tentokrát ovšem s Mitsubishi Lancer Evo IX, což signalizuje snahu o zisk prvních produkčních bodů.
Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing se sice po dvou letech do Norska vrací, ale vlastní trať absolvuje v ostrém tempu poprvé. Při světové premiéře v okolí Hamaru totiž pouze trénovala.
Právě Hamar, který je vzdálen 125 km severovýchodně od Osla je opět centrem soutěže. Servisní prostor bude hostit multifunkční hala Viking Ship, kde se v roce 1994 konaly olympijské soutěže v rychlobruslení.
Celkově je soutěž svázána i olympijským regionem, jeden ze sobotních úseků zavede posádky do okolí skokanských můstků v Lillehammeru. V porovnání s rokem 2007 je však letošní trať ze 44 procent nová.
Novinkou je i divácká superspeciálka ve čtvrtek večer na dostihové dráze v Oslo. Páteční etapa zavede posádky do lesních úseků v okolí Kongsvingeru (jihovýchodně od Hamara), druhý den je situován kolem Lillehammeru a závěrečné zkoušky najdeme v pohoří Hedmark, kde na posádky čekají vysoké sněhové bariéry.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?