Vážení příznivci rallye.V současné době vrcholí přípravy dalšího ročníku nejstarší rallye v Čechách.
V nové koncepci jsou zpracovány připomínky jezdců z loňského ročníku. I současná koncepce byla konzultována s nově vzniklou Asociací jezdců rallye. Přiznáváme, že ne vše se setkalo s pochopením,ale doufáme,že jak jezdci , tak diváci pochopí , že jsme nuceni dělat kompromisy. Ne u všech správců komunikací jsme vítáni, ne každá obec je nadšena naší přítomností. Navíc „strašák“ blížící se krize nám velice komplikuje situaci s finančním zabezpečením. Přesto jsme se za těchto podmínek snažili připravit soutěž co nejlépe.
Oproti loňskému ročníku měníme termín , a to v době 17.4. až 19.4.2009. Ti, kteří mají před sebou kalendář , již zjistili , že jde o pátek , sobotu a neděli. Že je neděle špatná? Možná. Každopádně povolení ke konání plzeňské RZ jsme obdrželi od kompetentních orgánů právě na neděli.Takže jak to bude? Pátek -veřejné technické prohlídky , slavnostní start na klatovském náměstí , RZ Okruh , večerní rallye párty s představením posádek. Sobota - devět RZ na Vimpersku , servis se vrací tradičně k Vimperku do bývalých kasáren U sloupu. Neděle – čtyři klatovské RZ + RZ Plzeň s tradiční servisní zónou v Janovicích nad Úhlavou. Novinkou by mělo být Rallye centrum na Erbenově náměstí v Klatovech ( bývalá kasárna „ U tanku „ ). Zde bude umístěn mega stan , ve kterém se bude odehrávat veškeré dění .Od veřejných technických prohlídek , představení posádek , večerní rallye party a diskotéky , až po veřejné vyhlášení výsledků v nedělní podvečer. Tato koncepce je výsledkem zvažování , zda protáhnout 1.etapu do pozdních nočních hodin , za což jsme v loňském roce sklidili kritiku jezdců i diváků , nebo předsunout první RZ na páteční podvečer.
Přes všechny překážky se snažíme připravit soutěž kvalitní po všech stránkách a to jak pro jezdce , tak pro diváky.
Ředitel soutěže Jiří Valenta
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?