Tento velmi zajímavý vůz bude k vidění i při srpnové Rally Krkonoše.
V lednu započala v dílnách ATS - Servis, v. o. s. stavba vozu pro závody do vrchu MSE Berg - Trophy 2009. Vůz bude postaven na bázi slavného vozu Metro 6R4. Speciál stavěný do E1-1400 bude mít pohon jedné nápravy. Používat bude motor MG-Rover K -serie 1400 ccm, který se s obsahem 1,8 montuje i do vozu Lotus Exige. Dodavatelem dílů pro úpravu motoru bude stejná firma, která dodává úpravy pro majitele Lotusů - Powertrain Performance UK. Bodykit dorazí také z UK. Montáž a vývoj podvozku bude dílem leteckých dílen ACM Drahoš ve Volanově. Převodovku dostane na starost Autosport Fejfar u Nové Paky a o motor se podělí Fiedler motor-tuning (Stružinec) s týmovým motorářem Josefem Srnským. Koordinaci všech má na starosti duchovní otec tohoto projektu, jezdec, manažér týmu a technický ředitel ATS co. Krčmář Miroslav. Celý projekt by měl být hotov začátkem května 2009, kdy by měly započít první testy. Vůz bude prioritně sedlat Josef Honců a sveze se s ním i Srnský.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?