Poprvé v historii světového šampionátu otevře sezonu Irská rally. O juniorské body zde bude bojovat i posádka Martin Prokop – Jan Tománek.
S vozem Citroën C2 S1600 se pokusí zdárně zdolat všechny nástrahy specifické trati.
Irská rally je zařazena zpět do světového šampionátu po roční přestávce. V roce 2007 se uskutečnila v listopadu a kvůli náročným podmínkám se soutěž proměnila v opravdové peklo. Asfaltový povrch byl spíše utopií, výhodou české dvojice tehdy byl start se čtyřkolkou mitsubishi. Letos však opustí startovní rampu s dvoukolkou…
„V pondělí jsme testovali, najeli jsme asi devadesát ostrých kilometrů, ale celkově převládají spíše smíšené pocity. Zjistili jsme, že za daných podmínek, kdy je trať relativně studená s teplotou kolem jednoho stupně, nemáme k dispozici optimální pneumatiky. Junioři mohou použít tvrdé slicky nebo mokrou směs. Těchto pneumatik však máme k dispozici jen dvanáct, což na celý závod nemůže stačit. Proto jsme žádali o zvýšení tohoto limitu, uvidíme, jak to dopadne. Opravdu s možnostmi jaké máme, to v Irsku se S1600 nebude o závodění, ale spíše o přežití. Bavit se o použití patnáctipalcové zimní pneumatiky pak ani nemá smysl. Alespoň, že jako junioři máme možnost gumy dořezávat", říká Martin Prokop
"Trať je mokrá, navíc je pokryta množstvím bláta a to se ještě nezačalo závodit. Nedokáži si představit, že ji lze projet bez chyby, hodin či nějakého výletu mimo trať. Na některých místech zkoušek jsou dokonce zbytky sněhu, což může být pro průjezdu speciálů WRC hodně nebezpečné,“ popsal podmínky Martin Prokop.
Trať Irské rally vychází z posledního ročníku, zkoušky se nachází v kopcích u Sliga a jezerní oblasti Fermanagh. Zejména masivní páteční etapa může výrazně promluvit do konečných výsledků, neboť na posádky čeká 164,53 ostrých kilometrů.
„Moc si z minulého startu nepamatuji. Ale zkoušky jsou tu pěkné, v létě by se mi tu určitě líbilo. Bohužel při letošním psaní rozpisu jsme jen přemýšleli, jak auto kde zabrzdit, jak ho udržet na cestě. Na startu nás bude málo, takže nepůjdeme bezhlavě do rizika, ale spíše budeme vyčkávat, jak se ukáže konkurence,“ naznačil jihlavský jezdec.
"Zítra je na programu shakedown, kde se posádka týmu Jipocar Racing jistě objeví. „Ještě chceme zkusit nějaké varianty nastavení podvozku vzhledem k pneumatikám. Vše na dálku konzultujeme s Romanem Krestou, abychom z citroënu dostali maximum možného.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?