Poprvé v historii světového šampionátu otevře sezonu Irská rally. O juniorské body zde bude bojovat i posádka Martin Prokop – Jan Tománek.
S vozem Citroën C2 S1600 se pokusí zdárně zdolat všechny nástrahy specifické trati.
Irská rally je zařazena zpět do světového šampionátu po roční přestávce. V roce 2007 se uskutečnila v listopadu a kvůli náročným podmínkám se soutěž proměnila v opravdové peklo. Asfaltový povrch byl spíše utopií, výhodou české dvojice tehdy byl start se čtyřkolkou mitsubishi. Letos však opustí startovní rampu s dvoukolkou…
„V pondělí jsme testovali, najeli jsme asi devadesát ostrých kilometrů, ale celkově převládají spíše smíšené pocity. Zjistili jsme, že za daných podmínek, kdy je trať relativně studená s teplotou kolem jednoho stupně, nemáme k dispozici optimální pneumatiky. Junioři mohou použít tvrdé slicky nebo mokrou směs. Těchto pneumatik však máme k dispozici jen dvanáct, což na celý závod nemůže stačit. Proto jsme žádali o zvýšení tohoto limitu, uvidíme, jak to dopadne. Opravdu s možnostmi jaké máme, to v Irsku se S1600 nebude o závodění, ale spíše o přežití. Bavit se o použití patnáctipalcové zimní pneumatiky pak ani nemá smysl. Alespoň, že jako junioři máme možnost gumy dořezávat", říká Martin Prokop
"Trať je mokrá, navíc je pokryta množstvím bláta a to se ještě nezačalo závodit. Nedokáži si představit, že ji lze projet bez chyby, hodin či nějakého výletu mimo trať. Na některých místech zkoušek jsou dokonce zbytky sněhu, což může být pro průjezdu speciálů WRC hodně nebezpečné,“ popsal podmínky Martin Prokop.
Trať Irské rally vychází z posledního ročníku, zkoušky se nachází v kopcích u Sliga a jezerní oblasti Fermanagh. Zejména masivní páteční etapa může výrazně promluvit do konečných výsledků, neboť na posádky čeká 164,53 ostrých kilometrů.
„Moc si z minulého startu nepamatuji. Ale zkoušky jsou tu pěkné, v létě by se mi tu určitě líbilo. Bohužel při letošním psaní rozpisu jsme jen přemýšleli, jak auto kde zabrzdit, jak ho udržet na cestě. Na startu nás bude málo, takže nepůjdeme bezhlavě do rizika, ale spíše budeme vyčkávat, jak se ukáže konkurence,“ naznačil jihlavský jezdec.
"Zítra je na programu shakedown, kde se posádka týmu Jipocar Racing jistě objeví. „Ještě chceme zkusit nějaké varianty nastavení podvozku vzhledem k pneumatikám. Vše na dálku konzultujeme s Romanem Krestou, abychom z citroënu dostali maximum možného.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.