Poprvé v historii světového šampionátu otevře sezonu Irská rally. O juniorské body zde bude bojovat i posádka Martin Prokop – Jan Tománek.
S vozem Citroën C2 S1600 se pokusí zdárně zdolat všechny nástrahy specifické trati.
Irská rally je zařazena zpět do světového šampionátu po roční přestávce. V roce 2007 se uskutečnila v listopadu a kvůli náročným podmínkám se soutěž proměnila v opravdové peklo. Asfaltový povrch byl spíše utopií, výhodou české dvojice tehdy byl start se čtyřkolkou mitsubishi. Letos však opustí startovní rampu s dvoukolkou…
„V pondělí jsme testovali, najeli jsme asi devadesát ostrých kilometrů, ale celkově převládají spíše smíšené pocity. Zjistili jsme, že za daných podmínek, kdy je trať relativně studená s teplotou kolem jednoho stupně, nemáme k dispozici optimální pneumatiky. Junioři mohou použít tvrdé slicky nebo mokrou směs. Těchto pneumatik však máme k dispozici jen dvanáct, což na celý závod nemůže stačit. Proto jsme žádali o zvýšení tohoto limitu, uvidíme, jak to dopadne. Opravdu s možnostmi jaké máme, to v Irsku se S1600 nebude o závodění, ale spíše o přežití. Bavit se o použití patnáctipalcové zimní pneumatiky pak ani nemá smysl. Alespoň, že jako junioři máme možnost gumy dořezávat", říká Martin Prokop
"Trať je mokrá, navíc je pokryta množstvím bláta a to se ještě nezačalo závodit. Nedokáži si představit, že ji lze projet bez chyby, hodin či nějakého výletu mimo trať. Na některých místech zkoušek jsou dokonce zbytky sněhu, což může být pro průjezdu speciálů WRC hodně nebezpečné,“ popsal podmínky Martin Prokop.
Trať Irské rally vychází z posledního ročníku, zkoušky se nachází v kopcích u Sliga a jezerní oblasti Fermanagh. Zejména masivní páteční etapa může výrazně promluvit do konečných výsledků, neboť na posádky čeká 164,53 ostrých kilometrů.
„Moc si z minulého startu nepamatuji. Ale zkoušky jsou tu pěkné, v létě by se mi tu určitě líbilo. Bohužel při letošním psaní rozpisu jsme jen přemýšleli, jak auto kde zabrzdit, jak ho udržet na cestě. Na startu nás bude málo, takže nepůjdeme bezhlavě do rizika, ale spíše budeme vyčkávat, jak se ukáže konkurence,“ naznačil jihlavský jezdec.
"Zítra je na programu shakedown, kde se posádka týmu Jipocar Racing jistě objeví. „Ještě chceme zkusit nějaké varianty nastavení podvozku vzhledem k pneumatikám. Vše na dálku konzultujeme s Romanem Krestou, abychom z citroënu dostali maximum možného.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?