Na třetí příčku v juniorském šampionátu a pátou mezi produkčními vozy chce v nové sezoně navázat posádka jihlavského týmu Jipocar Racing Martin Prokop–Jan Tománek. Juniorské snažení odstartuje zmíněné duo o víkendu v Irsku.
Martin Prokop loni usiloval o juniorský titul, ale nepovedený úvod sezony znamenal velkou bodovou ztrátu, což v závěru vyústilo ve třetí místo JWRC za Francouzem Ogierem a Němcem Burkartem.
„Juniorský šampionát bude pro nás i letos prioritou. Chceme navázat na poslední dva roky, kdy jsme bojovali o nejpřednější příčky. Na konci loňského roku jsem byl na vážkách, zda do toho jít znovu, ale chceme juniory opustit s kvalitním výsledkem. Cíle se tedy nemění, budeme se snažit získat juniorský titul,“ naznačil své plány Martin Prokop.
„Ohledně cílů jsem ale hodně střídmější než před rokem. Nechci před sezonou něco odhadovat. Řada soupeřů má více zkušeností, nová auta a budou se snažit o co nejlepší výsledek. Polák Kosciuszko nás už loni hodně trápil, také Francouz Bonato není žádné ořezávátko. Ani z Honzou však kůži lacino neprodáme, snad bude celkový výsledek lepší než loni. Vzhledem k počtu soupeřů však bude důležité pravidelně bodovat, neboť v opačném případě se bude bodová ztráta těžko dohánět,“ dodal jihlavský pilot.
Kalendář MS 2009 obsahuje dvanáct závodů. Martin Prokop absolvuje šest z nich s dvoukolkou, zbylých šest za volantem produkčního lanceru. „Naše rozhodování ovlivnily předchozí zkušenosti a samozřejmě logistické důvody. Do juniorského kalendáře jsme nominovali trojici loňských závodů (I, FIN, ESP), zbytek bude malinko neznámou, ale snažili jsme se vybrat co nejvhodnější soutěže pro dvoukolku. Nevyzpytatelné bude na asfaltu Irsko, část kyperské soutěže se jede rovněž na tomto povrchu. Jedinou neznámou budou písečné úseky v Polsku,“ přiznal člen Czech National Teamu.
Martin Prokop se kromě snahy o kvalitní juniorský výsledek nesmírně těší i na produkční konfrontaci. Už loni se v nabité konkurenci neztratil, vítězstvím na Novém Zélandu se dokonce zařadil do bojů o nejvyšší příčky.
„Chceme být silní na každém závodě. Samozřejmě ani mezi produkční konkurencí nechceme být do počtu. Již loni jsme s nimi dokázali závodit a opět očekávám, že produkční šampionát bude mnohem více vyrovnaný. Na každém závodě bude řada jezdců, kteří budou chtít vyhrát. Prostě velké souboje, na které se nesmírně těším. Zkušenosti z nich jsou nenahraditelné,“ uvedl Martin Prokop.
„Uvidíme, jak se v PCWRC projeví faktor vozů kategorie Super 2000. S nimi bude těžké držet krok, což už letos potvrdil Sandell. Produkčním šampionátem to může výrazně zahýbat, ale všeobecně věřím, že se bude dát závodit se všemi,“ dodal český zástupce v MS.
Kalendář soutěží Martina Prokopa
JWRC (Citroën C2 S1600)
28. 1. – 1. 2. 2009 Rally Ireland
11. – 15. 3. 2009 Cyprus Rally
20. – 24. 5. 2009 Rally d'Italia - Sardegna (PCWRC+JWRC)
24. – 28. 6. 2009 Rajd Polski
29. 7. – 2. 8. 2009 Rally Finland
1. – 4. 10. 2009 Rally Catalunya - Costa Daurada
PCWRC (Mitsubishi Lancer Evo IX)
11. – 15. 2. 2009 Rally Norway
1. – 5. 4. 2009 Rali de Portugal (PCWRC+JWRC)
22. – 26. 4. 2009 Rally Argentina (PCWRC+JWRC)
10. – 14. 6. 2009 Acropolis Rally of Greece
2. – 6. 9. 2009 Rally Australia
21. – 25. 10. 2009 Wales Rally GB
Foto: Jipocar Racing
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.