Na třetí příčku v juniorském šampionátu a pátou mezi produkčními vozy chce v nové sezoně navázat posádka jihlavského týmu Jipocar Racing Martin Prokop–Jan Tománek. Juniorské snažení odstartuje zmíněné duo o víkendu v Irsku.
Martin Prokop loni usiloval o juniorský titul, ale nepovedený úvod sezony znamenal velkou bodovou ztrátu, což v závěru vyústilo ve třetí místo JWRC za Francouzem Ogierem a Němcem Burkartem.
„Juniorský šampionát bude pro nás i letos prioritou. Chceme navázat na poslední dva roky, kdy jsme bojovali o nejpřednější příčky. Na konci loňského roku jsem byl na vážkách, zda do toho jít znovu, ale chceme juniory opustit s kvalitním výsledkem. Cíle se tedy nemění, budeme se snažit získat juniorský titul,“ naznačil své plány Martin Prokop.
„Ohledně cílů jsem ale hodně střídmější než před rokem. Nechci před sezonou něco odhadovat. Řada soupeřů má více zkušeností, nová auta a budou se snažit o co nejlepší výsledek. Polák Kosciuszko nás už loni hodně trápil, také Francouz Bonato není žádné ořezávátko. Ani z Honzou však kůži lacino neprodáme, snad bude celkový výsledek lepší než loni. Vzhledem k počtu soupeřů však bude důležité pravidelně bodovat, neboť v opačném případě se bude bodová ztráta těžko dohánět,“ dodal jihlavský pilot.
Kalendář MS 2009 obsahuje dvanáct závodů. Martin Prokop absolvuje šest z nich s dvoukolkou, zbylých šest za volantem produkčního lanceru. „Naše rozhodování ovlivnily předchozí zkušenosti a samozřejmě logistické důvody. Do juniorského kalendáře jsme nominovali trojici loňských závodů (I, FIN, ESP), zbytek bude malinko neznámou, ale snažili jsme se vybrat co nejvhodnější soutěže pro dvoukolku. Nevyzpytatelné bude na asfaltu Irsko, část kyperské soutěže se jede rovněž na tomto povrchu. Jedinou neznámou budou písečné úseky v Polsku,“ přiznal člen Czech National Teamu.
Martin Prokop se kromě snahy o kvalitní juniorský výsledek nesmírně těší i na produkční konfrontaci. Už loni se v nabité konkurenci neztratil, vítězstvím na Novém Zélandu se dokonce zařadil do bojů o nejvyšší příčky.
„Chceme být silní na každém závodě. Samozřejmě ani mezi produkční konkurencí nechceme být do počtu. Již loni jsme s nimi dokázali závodit a opět očekávám, že produkční šampionát bude mnohem více vyrovnaný. Na každém závodě bude řada jezdců, kteří budou chtít vyhrát. Prostě velké souboje, na které se nesmírně těším. Zkušenosti z nich jsou nenahraditelné,“ uvedl Martin Prokop.
„Uvidíme, jak se v PCWRC projeví faktor vozů kategorie Super 2000. S nimi bude těžké držet krok, což už letos potvrdil Sandell. Produkčním šampionátem to může výrazně zahýbat, ale všeobecně věřím, že se bude dát závodit se všemi,“ dodal český zástupce v MS.
Kalendář soutěží Martina Prokopa
JWRC (Citroën C2 S1600)
28. 1. – 1. 2. 2009 Rally Ireland
11. – 15. 3. 2009 Cyprus Rally
20. – 24. 5. 2009 Rally d'Italia - Sardegna (PCWRC+JWRC)
24. – 28. 6. 2009 Rajd Polski
29. 7. – 2. 8. 2009 Rally Finland
1. – 4. 10. 2009 Rally Catalunya - Costa Daurada
PCWRC (Mitsubishi Lancer Evo IX)
11. – 15. 2. 2009 Rally Norway
1. – 5. 4. 2009 Rali de Portugal (PCWRC+JWRC)
22. – 26. 4. 2009 Rally Argentina (PCWRC+JWRC)
10. – 14. 6. 2009 Acropolis Rally of Greece
2. – 6. 9. 2009 Rally Australia
21. – 25. 10. 2009 Wales Rally GB
Foto: Jipocar Racing
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?