Na třetí příčku v juniorském šampionátu a pátou mezi produkčními vozy chce v nové sezoně navázat posádka jihlavského týmu Jipocar Racing Martin Prokop–Jan Tománek. Juniorské snažení odstartuje zmíněné duo o víkendu v Irsku.
Martin Prokop loni usiloval o juniorský titul, ale nepovedený úvod sezony znamenal velkou bodovou ztrátu, což v závěru vyústilo ve třetí místo JWRC za Francouzem Ogierem a Němcem Burkartem.
„Juniorský šampionát bude pro nás i letos prioritou. Chceme navázat na poslední dva roky, kdy jsme bojovali o nejpřednější příčky. Na konci loňského roku jsem byl na vážkách, zda do toho jít znovu, ale chceme juniory opustit s kvalitním výsledkem. Cíle se tedy nemění, budeme se snažit získat juniorský titul,“ naznačil své plány Martin Prokop.
„Ohledně cílů jsem ale hodně střídmější než před rokem. Nechci před sezonou něco odhadovat. Řada soupeřů má více zkušeností, nová auta a budou se snažit o co nejlepší výsledek. Polák Kosciuszko nás už loni hodně trápil, také Francouz Bonato není žádné ořezávátko. Ani z Honzou však kůži lacino neprodáme, snad bude celkový výsledek lepší než loni. Vzhledem k počtu soupeřů však bude důležité pravidelně bodovat, neboť v opačném případě se bude bodová ztráta těžko dohánět,“ dodal jihlavský pilot.
Kalendář MS 2009 obsahuje dvanáct závodů. Martin Prokop absolvuje šest z nich s dvoukolkou, zbylých šest za volantem produkčního lanceru. „Naše rozhodování ovlivnily předchozí zkušenosti a samozřejmě logistické důvody. Do juniorského kalendáře jsme nominovali trojici loňských závodů (I, FIN, ESP), zbytek bude malinko neznámou, ale snažili jsme se vybrat co nejvhodnější soutěže pro dvoukolku. Nevyzpytatelné bude na asfaltu Irsko, část kyperské soutěže se jede rovněž na tomto povrchu. Jedinou neznámou budou písečné úseky v Polsku,“ přiznal člen Czech National Teamu.
Martin Prokop se kromě snahy o kvalitní juniorský výsledek nesmírně těší i na produkční konfrontaci. Už loni se v nabité konkurenci neztratil, vítězstvím na Novém Zélandu se dokonce zařadil do bojů o nejvyšší příčky.
„Chceme být silní na každém závodě. Samozřejmě ani mezi produkční konkurencí nechceme být do počtu. Již loni jsme s nimi dokázali závodit a opět očekávám, že produkční šampionát bude mnohem více vyrovnaný. Na každém závodě bude řada jezdců, kteří budou chtít vyhrát. Prostě velké souboje, na které se nesmírně těším. Zkušenosti z nich jsou nenahraditelné,“ uvedl Martin Prokop.
„Uvidíme, jak se v PCWRC projeví faktor vozů kategorie Super 2000. S nimi bude těžké držet krok, což už letos potvrdil Sandell. Produkčním šampionátem to může výrazně zahýbat, ale všeobecně věřím, že se bude dát závodit se všemi,“ dodal český zástupce v MS.
Kalendář soutěží Martina Prokopa
JWRC (Citroën C2 S1600)
28. 1. – 1. 2. 2009 Rally Ireland
11. – 15. 3. 2009 Cyprus Rally
20. – 24. 5. 2009 Rally d'Italia - Sardegna (PCWRC+JWRC)
24. – 28. 6. 2009 Rajd Polski
29. 7. – 2. 8. 2009 Rally Finland
1. – 4. 10. 2009 Rally Catalunya - Costa Daurada
PCWRC (Mitsubishi Lancer Evo IX)
11. – 15. 2. 2009 Rally Norway
1. – 5. 4. 2009 Rali de Portugal (PCWRC+JWRC)
22. – 26. 4. 2009 Rally Argentina (PCWRC+JWRC)
10. – 14. 6. 2009 Acropolis Rally of Greece
2. – 6. 9. 2009 Rally Australia
21. – 25. 10. 2009 Wales Rally GB
Foto: Jipocar Racing
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?