Na třetí příčku v juniorském šampionátu a pátou mezi produkčními vozy chce v nové sezoně navázat posádka jihlavského týmu Jipocar Racing Martin Prokop–Jan Tománek. Juniorské snažení odstartuje zmíněné duo o víkendu v Irsku.
Martin Prokop loni usiloval o juniorský titul, ale nepovedený úvod sezony znamenal velkou bodovou ztrátu, což v závěru vyústilo ve třetí místo JWRC za Francouzem Ogierem a Němcem Burkartem.
„Juniorský šampionát bude pro nás i letos prioritou. Chceme navázat na poslední dva roky, kdy jsme bojovali o nejpřednější příčky. Na konci loňského roku jsem byl na vážkách, zda do toho jít znovu, ale chceme juniory opustit s kvalitním výsledkem. Cíle se tedy nemění, budeme se snažit získat juniorský titul,“ naznačil své plány Martin Prokop.
„Ohledně cílů jsem ale hodně střídmější než před rokem. Nechci před sezonou něco odhadovat. Řada soupeřů má více zkušeností, nová auta a budou se snažit o co nejlepší výsledek. Polák Kosciuszko nás už loni hodně trápil, také Francouz Bonato není žádné ořezávátko. Ani z Honzou však kůži lacino neprodáme, snad bude celkový výsledek lepší než loni. Vzhledem k počtu soupeřů však bude důležité pravidelně bodovat, neboť v opačném případě se bude bodová ztráta těžko dohánět,“ dodal jihlavský pilot.
Kalendář MS 2009 obsahuje dvanáct závodů. Martin Prokop absolvuje šest z nich s dvoukolkou, zbylých šest za volantem produkčního lanceru. „Naše rozhodování ovlivnily předchozí zkušenosti a samozřejmě logistické důvody. Do juniorského kalendáře jsme nominovali trojici loňských závodů (I, FIN, ESP), zbytek bude malinko neznámou, ale snažili jsme se vybrat co nejvhodnější soutěže pro dvoukolku. Nevyzpytatelné bude na asfaltu Irsko, část kyperské soutěže se jede rovněž na tomto povrchu. Jedinou neznámou budou písečné úseky v Polsku,“ přiznal člen Czech National Teamu.
Martin Prokop se kromě snahy o kvalitní juniorský výsledek nesmírně těší i na produkční konfrontaci. Už loni se v nabité konkurenci neztratil, vítězstvím na Novém Zélandu se dokonce zařadil do bojů o nejvyšší příčky.
„Chceme být silní na každém závodě. Samozřejmě ani mezi produkční konkurencí nechceme být do počtu. Již loni jsme s nimi dokázali závodit a opět očekávám, že produkční šampionát bude mnohem více vyrovnaný. Na každém závodě bude řada jezdců, kteří budou chtít vyhrát. Prostě velké souboje, na které se nesmírně těším. Zkušenosti z nich jsou nenahraditelné,“ uvedl Martin Prokop.
„Uvidíme, jak se v PCWRC projeví faktor vozů kategorie Super 2000. S nimi bude těžké držet krok, což už letos potvrdil Sandell. Produkčním šampionátem to může výrazně zahýbat, ale všeobecně věřím, že se bude dát závodit se všemi,“ dodal český zástupce v MS.
Kalendář soutěží Martina Prokopa
JWRC (Citroën C2 S1600)
28. 1. – 1. 2. 2009 Rally Ireland
11. – 15. 3. 2009 Cyprus Rally
20. – 24. 5. 2009 Rally d'Italia - Sardegna (PCWRC+JWRC)
24. – 28. 6. 2009 Rajd Polski
29. 7. – 2. 8. 2009 Rally Finland
1. – 4. 10. 2009 Rally Catalunya - Costa Daurada
PCWRC (Mitsubishi Lancer Evo IX)
11. – 15. 2. 2009 Rally Norway
1. – 5. 4. 2009 Rali de Portugal (PCWRC+JWRC)
22. – 26. 4. 2009 Rally Argentina (PCWRC+JWRC)
10. – 14. 6. 2009 Acropolis Rally of Greece
2. – 6. 9. 2009 Rally Australia
21. – 25. 10. 2009 Wales Rally GB
Foto: Jipocar Racing
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!