Slavnostní podium ceremony na náměstí Plaza de la Republica bylo velkolepou šestihodinovou show, jakou Dakar v novodobé historii snad nikdy nezažil. Davy Argentinců vytvořily kolosální kulisu pro celý závodní konvoj.
Špalíry diváků lemovaly celou čtrnáctikilometrovou trasu z parc fermé ke startovní rampě a zpět. Jejich počet dle odhadu pořadatelů překročil půlmilionovou hranici. Podobný zážitek znamenal snad jen průjezd Barcelonou v roce 1987.
"Ty davy byly neskutečné," vzpomíná navigátor Vojta Štajf, který slaví svou dakarskou premiéru. "Na náměstí la Republica byli lidé všude, ale oni nás nechtěli pustit už z parc fermé! A to byly všechny ulice uzavřeny pro veškerý provoz. Lidé byli opravdu rozvášnění, jeden takový si stoupl přímo před naši Tatru a druhý ho přitom fotil, a přitom ani jeden z nich neřešil to, zda Aleš skutečně zastaví. Ve svém dřívějším angažmá ve WRC jsem Rallye Argentina nikdy nenavštívil, o to příjemnější je teď moje překvapení. Argentinci prostě motoristický sport milují. V kabině jsme si říkali, že takto velkolepé přijetí bychom si přáli mít ještě jednou, 18. ledna." Alešova Tatra projela kolem startovní rampy (ta by totiž průjezd kamionů nevydržela) hned za rudým MANem Hanse Staceyho a ještě rudším, byť modrým kamazem Vladimira Čagina jako třetí kamion. Ve stejném pořadí odstartuje i do první speciálky do Santa Rosy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?