Slavnostní podium ceremony na náměstí Plaza de la Republica bylo velkolepou šestihodinovou show, jakou Dakar v novodobé historii snad nikdy nezažil. Davy Argentinců vytvořily kolosální kulisu pro celý závodní konvoj.
Špalíry diváků lemovaly celou čtrnáctikilometrovou trasu z parc fermé ke startovní rampě a zpět. Jejich počet dle odhadu pořadatelů překročil půlmilionovou hranici. Podobný zážitek znamenal snad jen průjezd Barcelonou v roce 1987.
"Ty davy byly neskutečné," vzpomíná navigátor Vojta Štajf, který slaví svou dakarskou premiéru. "Na náměstí la Republica byli lidé všude, ale oni nás nechtěli pustit už z parc fermé! A to byly všechny ulice uzavřeny pro veškerý provoz. Lidé byli opravdu rozvášnění, jeden takový si stoupl přímo před naši Tatru a druhý ho přitom fotil, a přitom ani jeden z nich neřešil to, zda Aleš skutečně zastaví. Ve svém dřívějším angažmá ve WRC jsem Rallye Argentina nikdy nenavštívil, o to příjemnější je teď moje překvapení. Argentinci prostě motoristický sport milují. V kabině jsme si říkali, že takto velkolepé přijetí bychom si přáli mít ještě jednou, 18. ledna." Alešova Tatra projela kolem startovní rampy (ta by totiž průjezd kamionů nevydržela) hned za rudým MANem Hanse Staceyho a ještě rudším, byť modrým kamazem Vladimira Čagina jako třetí kamion. Ve stejném pořadí odstartuje i do první speciálky do Santa Rosy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?