Přejímky jsou úspěšně za námi

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 2. ledna 2009 08:39
Sdílej:

Závodní kamion, podobně jako obě asistenční Tatry a novinářská Navara prošly bez problémů zbývající částí technických a administrativních přejímek.

Navigátor Aleše Lopraise Vojta Štajf dorazil do Buenos Aires doslova několik minut před termínem, který organizátoři určili pro přejímky startovního čísla 502. Vojtův původní let byl totiž pro nedostatečnou vytíženost letadla zrušen. Následovalo zařizování náhradního spojení, což se nakonec díky neoblomnému jednání podařilo. Doufejme, že to byla jediná a poslední vypjatější situace na letošním Dakaru. Po pětihodinovém maratónu mezi kiosky organizátorů odcházeli Aleš Loprais, Milan Holáň a Vojtěch Štajf se všemi potřebnými razítky, což znamenalo jediné: možnost odstartovat 3.1.2009 do závodu.  Po příjezdu do parc fermé si kluci pořádně prohlédli konkurenci, která je letos silnější než kdy jindy. "Úmyslně nechci nikoho předem vyzdvihovat," prohlašoval po technických přejímkách Aleš Loprais. "Mezi favority patří samozřejmě známá jména a staré dobré firmy, ale špička bude širší než kdy jindy. Budeme si muset počkat, jak to nakonec dopadne, ale půjdeme do toho naplno hned od začátku." Mechanik závodního vozu Milan Holáň se samozřejmě zajímal o to, s čím jede konkurence: "K vidění je tady spousta nových a zajímavých nápadů. V parc fermé stojí opravdu hodně nádherných aut." Vojta Štajf neskrýval radost z toho, že nakonec do Buenos Aires vůbec dorazil: "Jsem především rád, že jsem dorazil. V sobotu startujeme a do té doby bude dost času na regeneraci a koncentraci. Ještě toho musíme s týmem hodně prodiskutovat, ale jsme výborně připraveni a budeme bojovat o nejvyšší příčky." 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.