Přejímky jsou úspěšně za námi

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 2. ledna 2009 08:39
Sdílej:

Závodní kamion, podobně jako obě asistenční Tatry a novinářská Navara prošly bez problémů zbývající částí technických a administrativních přejímek.

Navigátor Aleše Lopraise Vojta Štajf dorazil do Buenos Aires doslova několik minut před termínem, který organizátoři určili pro přejímky startovního čísla 502. Vojtův původní let byl totiž pro nedostatečnou vytíženost letadla zrušen. Následovalo zařizování náhradního spojení, což se nakonec díky neoblomnému jednání podařilo. Doufejme, že to byla jediná a poslední vypjatější situace na letošním Dakaru. Po pětihodinovém maratónu mezi kiosky organizátorů odcházeli Aleš Loprais, Milan Holáň a Vojtěch Štajf se všemi potřebnými razítky, což znamenalo jediné: možnost odstartovat 3.1.2009 do závodu.  Po příjezdu do parc fermé si kluci pořádně prohlédli konkurenci, která je letos silnější než kdy jindy. "Úmyslně nechci nikoho předem vyzdvihovat," prohlašoval po technických přejímkách Aleš Loprais. "Mezi favority patří samozřejmě známá jména a staré dobré firmy, ale špička bude širší než kdy jindy. Budeme si muset počkat, jak to nakonec dopadne, ale půjdeme do toho naplno hned od začátku." Mechanik závodního vozu Milan Holáň se samozřejmě zajímal o to, s čím jede konkurence: "K vidění je tady spousta nových a zajímavých nápadů. V parc fermé stojí opravdu hodně nádherných aut." Vojta Štajf neskrýval radost z toho, že nakonec do Buenos Aires vůbec dorazil: "Jsem především rád, že jsem dorazil. V sobotu startujeme a do té doby bude dost času na regeneraci a koncentraci. Ještě toho musíme s týmem hodně prodiskutovat, ale jsme výborně připraveni a budeme bojovat o nejvyšší příčky." 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).