Závodní kamion, podobně jako obě asistenční Tatry a novinářská Navara prošly bez problémů zbývající částí technických a administrativních přejímek.
Navigátor Aleše Lopraise Vojta Štajf dorazil do Buenos Aires doslova několik minut před termínem, který organizátoři určili pro přejímky startovního čísla 502. Vojtův původní let byl totiž pro nedostatečnou vytíženost letadla zrušen. Následovalo zařizování náhradního spojení, což se nakonec díky neoblomnému jednání podařilo. Doufejme, že to byla jediná a poslední vypjatější situace na letošním Dakaru. Po pětihodinovém maratónu mezi kiosky organizátorů odcházeli Aleš Loprais, Milan Holáň a Vojtěch Štajf se všemi potřebnými razítky, což znamenalo jediné: možnost odstartovat 3.1.2009 do závodu. Po příjezdu do parc fermé si kluci pořádně prohlédli konkurenci, která je letos silnější než kdy jindy. "Úmyslně nechci nikoho předem vyzdvihovat," prohlašoval po technických přejímkách Aleš Loprais. "Mezi favority patří samozřejmě známá jména a staré dobré firmy, ale špička bude širší než kdy jindy. Budeme si muset počkat, jak to nakonec dopadne, ale půjdeme do toho naplno hned od začátku." Mechanik závodního vozu Milan Holáň se samozřejmě zajímal o to, s čím jede konkurence: "K vidění je tady spousta nových a zajímavých nápadů. V parc fermé stojí opravdu hodně nádherných aut." Vojta Štajf neskrýval radost z toho, že nakonec do Buenos Aires vůbec dorazil: "Jsem především rád, že jsem dorazil. V sobotu startujeme a do té doby bude dost času na regeneraci a koncentraci. Ještě toho musíme s týmem hodně prodiskutovat, ale jsme výborně připraveni a budeme bojovat o nejvyšší příčky."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?