Celý tím ARC Slovakia nečakajú veľké oslavy Nového roka, nakoľko sa zúčastníme populárnej zimnej rally v Rakúsku. Jänner rally je najbližšia zimná rally, kde sa jazdí na zasneženom povrchu pokiaľ sú dobré snehové podmienky.
Peter s Milošom už absolvovali obhliadku trate počas predošlého víkendu. Ďaľšiu časť majú na pláne vo štvrtok 1.1.2009. Peter: „Uplynulý víkend sme sa v nedeľu večer vrátili z obhliadky trate, ktorá prebehla v pohode. Nedostatok snehu sa však prejavil aj v Rakúsku. Až na dve rýchlostné skúšky, ktoré sa idú ako prvé dve v nedeľu t.j. 4.1.2009 sú ostatné bez snehu. Do štartu však ostáva ešte týždeň a tak sa podmienky môžu úplne zmeniť. Samozrejme by som si najradšej prial sneh. Je to jediná súťaž v okolí, kde sa môže jazdiť na hrotoch. Necháme sa teda prekvapiť, ako zaúraduje počasie.“ Na posádku čaká náročný Novoročný víkend. Súťaž je rozdelená na dve etapy a celkovo je pripravených osemnásť rýchlostných skúšok. Štart je naplánovaný v piatok večer 2.1. 2009 a to slávnostným predstavením posádok. Prvá etapa štartuje v sobotu 3.1. ráno a končí po 21.OO hodine. O tom ako si náš tím počínal v Rakúsku sa dozviete v nedeľu 4.1.2009 niečo po pol šiestej večer.K oslavám Nového roku sa pripája aj Miloš: „Jeden prejazd po každej RS sme si nechali na 1.1. 2009. Silvester teda moc oslavovať nebudeme, pretože hneď zavčas rána sa musíme presunúť do Freistadtu. Je to trochu hektické, ale chceli sme byť doma so svojimi najbližšími aspoň na Novoročný prípitok. Na súťaž sa s Petrom určite tešíme! Všetkým priaznivcom prajem krásneho Silvestra a šťastný štart do Nového roku!“ Rok 2008 je teda viac menej pred koncom. ARC Slovakia ďakuje všetkým partnerom a fanúšikom za podporu a veríme, že nám ostanete verný aj v budúcom roku a nech je pre všetkých rok 2009 lepší ako rok 2008!
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?