Eurostroj Rallye Team na prahu sezóny 2009

Schlager, Eddy
Schlager, Eddy, foto: Dokulil, Jiří
Tomáš Urban 20. prosince 2008 09:41
Sdílej:

Eddy Schlager měl se svým týmem letos velice náročný program. Většina aktivit jihomoravské soutěžní stáje směřovala do Rakouska, kde Lancery z dílen Eurostroj Rallye Teamu ČR nechyběly prakticky na žádném významnějším podniku.

Velké plány u našich jižních sousedů bohužel na druhou stranu znamenaly nutnost omezit program v České republice, kde se tým, sídlící v Senetářově, objevil na startu pouze dvakrát.  Tým do sezóny nastupoval se třemi pečlivě připravenými vozy značky Mitsubishi. „Enková“ Evo devítka, kterou stáj poprvé představila loni na Mühlviertel Rallye, byla připravena pro talentovaného Michaela Koglera, jenž po dvou sezónách s dieselovým Golfem toužil proniknout do absolutní špičky rakouského šampionátu. S Evo sedmičkou, která spadá do skupiny A (ve sprintovém mistrovství do skupiny S), chystal občasné starty majitel týmu Eddy Schlager a třetí vůz, bílý Lancer EVO IX, pořízený na prahu sezóny, měl sloužit pro zájemce o pronájem v Česku či Rakousku.Sečteno a podtrženo, vozy z Eurostroj Rallye Teamu ČR se letos objevily na startu dvanácti soutěží a dohromady ujely skoro dva tisíce závodních kilometrů. Ve většině případů týmové „myšáky“ úspěšně spatřily cílovou rampu, jen třikrát odstoupily kvůli technické závadě (Kogler – Waldviertel Rallye; Schlager – Böttcher rally Vyškov a 3-Städte Rallye). O nejlepší umístění se zasloužila „áčková“ Evo sedmička, se kterou Peter Ebner vyhrál Rallye Weiz a Eddy Schlager s ní skončil třetí na Althofen Rallye. V těchto dnech již v týmových dílnách finišují usilovné přípravy na nový soutěžní rok, v průběhu kterého by soutěžní zbraně ze Senetářova opět měly brázdit tratě rakouského seriálu. První soutěží nové sezóny bude pro Eurostroj Rallye Team ČR podobně jako loni lednová Jänner Rallye, na které bude stáje reprezentovat dravý Rakušan Alexander Tazreiter. Zajímavostí je, že v plném proudu je mimo jiné i stavba zcela nové Evo devítky, která by měla být nasazena na jaře 2009 a měla by se pyšnit všemi vymoženostmi, jež homologace dovoluje.Závěrem si členové stáje Eurostroj Rallye Team dovolují svým kolegům, přátelům a vůbec všem příznivcům motoristického sportu popřát pohodové Vánoce, pevné zdraví v novém roce a hodně úspěchů jak v soukromém životě, tak na poli sportovním. „Nejdůležitější je zdraví, všechno ostatní přijde potom samo,“ říká s úsměvem majitel týmu Eddy Schlager. „Českému rally sportu přeji skvělé soutěže bez vážných havárií a ať nadále září na mezinárodním poli tak silně, jako v posledních desetiletích až doposud,“ dodává Eddy.Vybrané sestřihy průjezdů posádek Eurostroj Rallye Teamu včetně fotografií z jednotlivých soutěží mohou případní zájemci zhlédnout na stránkách agentury FTR-media, která je hlavním mediálním partnerem týmu – www.ftr-media.com.  Lumír Firla, Rallysprint Kopná, foto Tomáš Urban, Rallyzone.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.