Při svém letošním premiérovém startu v mistrovství světa produkčních vozů obsadili Martin Prokop s Janem Tománkem se svým mitsubishi výbornou pátou příčku v celkovém pořadí a navázali tak na třetí místo z juniorského šampionátu.
O vylepšení průběžného pořadí na poslední letošní soutěži PWRC, která se jela o víkendu ve Walesu, připravila posádku Jipocar Racing Teamu technická závada na voze. Na sklonku prvního soutěžního dne Britské rallye tak byla česká dvojice nucena ze závodu odstoupit a vzdát se myšlenek na rozšíření bodové sbírky. Inkriminovaný okamžik přibližuje Martin Prokop. „Na brodu šesté rychlostní zkoušky se nám voda dostala až k vrtuli od větráku. Ta byla roztočená a zničilo ji to. Paradoxem bylo, že první průjezd jsme absolvovali rychleji a nic se nestalo. Po tříhodinovém přejezdu jsme dorazili do další časové kontroly, motor ale neměl sílu a nepodařilo se nám jej posléze nastartovat. Tři hodiny jsme bojovali, přesto nám to ale nebylo ve výsledku nic platné. Škoda, usilovali jsme o přední umístění, na které jsme si věřili. Mrzí mě, že jsme byli nuceni odstoupit takto, navíc k poškození došlo v okamžiku, kdy jsem se snažil auto šetřit,“ popisuje odstoupení ze slibně rozjeté soutěže jihlavský jezdec.
„Sezóna PWRC byla naší první kompletní a splnila očekávání. Celkové páté místo je dobré, nicméně věřím, že máme na víc a jsme schopni bojovat každý závod o pódiové umístění. Zanechali jsme výborný dojem, jen mě trochu mrzí, že to vše není podtržené trochu lepším celkovým výsledkem. Přesto náš výkon hodnotím pozitivně,“ ohlíží se Martin za letošním vystoupením.
Celkové pořadí PWRC 20081. Andreas Aigner 38 bodů2. Juho Hanninen 36 bodů3. Jari Ketomaa 28 bodů4. Patrik Sandell 22 bodů5. Martin Prokop 17 bodů
Umístění Jipocar Racing Teamu v závodech PWRCŠvédská rallye 4.místo (5 bodů)Argentinská rallye 7.místo (2 body)Rally Acropolis 14.místoTurecká rallye -Rallye Nový Zéland 1.místo (10 bodů)Britská rallye
TZ/ Jipocar Racing/ Jaroslav Kulenda
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?