Při svém letošním premiérovém startu v mistrovství světa produkčních vozů obsadili Martin Prokop s Janem Tománkem se svým mitsubishi výbornou pátou příčku v celkovém pořadí a navázali tak na třetí místo z juniorského šampionátu.
O vylepšení průběžného pořadí na poslední letošní soutěži PWRC, která se jela o víkendu ve Walesu, připravila posádku Jipocar Racing Teamu technická závada na voze. Na sklonku prvního soutěžního dne Britské rallye tak byla česká dvojice nucena ze závodu odstoupit a vzdát se myšlenek na rozšíření bodové sbírky. Inkriminovaný okamžik přibližuje Martin Prokop. „Na brodu šesté rychlostní zkoušky se nám voda dostala až k vrtuli od větráku. Ta byla roztočená a zničilo ji to. Paradoxem bylo, že první průjezd jsme absolvovali rychleji a nic se nestalo. Po tříhodinovém přejezdu jsme dorazili do další časové kontroly, motor ale neměl sílu a nepodařilo se nám jej posléze nastartovat. Tři hodiny jsme bojovali, přesto nám to ale nebylo ve výsledku nic platné. Škoda, usilovali jsme o přední umístění, na které jsme si věřili. Mrzí mě, že jsme byli nuceni odstoupit takto, navíc k poškození došlo v okamžiku, kdy jsem se snažil auto šetřit,“ popisuje odstoupení ze slibně rozjeté soutěže jihlavský jezdec.
„Sezóna PWRC byla naší první kompletní a splnila očekávání. Celkové páté místo je dobré, nicméně věřím, že máme na víc a jsme schopni bojovat každý závod o pódiové umístění. Zanechali jsme výborný dojem, jen mě trochu mrzí, že to vše není podtržené trochu lepším celkovým výsledkem. Přesto náš výkon hodnotím pozitivně,“ ohlíží se Martin za letošním vystoupením.
Celkové pořadí PWRC 20081. Andreas Aigner 38 bodů2. Juho Hanninen 36 bodů3. Jari Ketomaa 28 bodů4. Patrik Sandell 22 bodů5. Martin Prokop 17 bodů
Umístění Jipocar Racing Teamu v závodech PWRCŠvédská rallye 4.místo (5 bodů)Argentinská rallye 7.místo (2 body)Rally Acropolis 14.místoTurecká rallye -Rallye Nový Zéland 1.místo (10 bodů)Britská rallye
TZ/ Jipocar Racing/ Jaroslav Kulenda
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?