Ing. Petr Pospíšil píše otevřený dopis Petru Mihulemu,předsedovi organizačního výboru XIV.TipCars Pražského Rallysprintu
Adresát :
Petr Mihule
předseda organizačního výboru XIV.TipCars Pražského Rallysprintu
- Petr Mihule-MPA
- MPA Motorsport
Bellušova 1804/7
Praha 13-Stodůlky
Věc: Otevřený dopis
Vzhledem k tomu, že v tomto ročníku výše uvedené soutěže došlo k vyvrcholenítradičních organizačních zmatků provázených ústní agresivitou hlavních činovníků, rozhodl jsem se Vám napsat následující řádky. Mé rozhodnutí není vůbec ovlivněno tragickou událostí, které jako tým litujeme, zlomový okamžik nastal při tradičních veřejně a hlasitě pronášených ústních výpadech proti mým kolegům a zaměstnancům z Vaší strany již v pátek v servisní zóně a definitivně po chaotickém startu a odjetí 1. RZ. Protože milujete obecenstvo při svých výpadech, i tento dopis je veřejný, na rozdíl od Vaší mluvy se pokusím zachovat jisté dekorum.
Minulý rok jsem dostal před svými hosty vulgárně vynadáno od p. Cihelky ( jednalo se o popojetí na volné ploše u servisní zóny na 1. a 2. převodový stupeň a zajíždění destiček, mezitím auta létala na vytočenou 5 –ku v provozu v okolních ulicích, to nikomu samozřejmě nevadilo), jedná se zřejmě o tradiční styl komunikace, který jsem se rozhodl přestat akceptovat i u Vaší osoby.
Jako soutěž pod hlavičkou FAS by měl i tento podnik splňovat jistá základní kritéria. Úvodním je přijetí/odmítnutí přihlášky a následně do jistého data zveřejněná startovní listina. Přihlášku zaslanou poštou jste si nepřevzal, elektronicky zaslanou neakceptoval a doteď je v seznamu přihlášených u nás pouze jméno jezdce bez týmu a vozidla. Chápu volnou kolonku u „ V.I.P.“spolujezdců a je to v souladu s řády, nechápu ale, jak tato startovní listina byla akceptována. Další povinností je vystavení řádného dokladu na přijatou platbu, u přejímek se opět pouze p. Cihelka slovně pustil do mých kolegů a byl ve výlevech zastaven dalším činovníkem, který se nás zastal, faktura ale z pořádající organizace ani pokřikujícího p. Cihelky samozřejmě „nevypadla“. Z mé strany to chápu jako porušení smluvních i zákonných podmínek, na zveřejnění týmu a vozidla (první start v ČR) mám nárok stejně jako na řádný doklad a vzhledem k nesplnění těchto podmínek požaduji vrácení zaplaceného startovného bez pojištění, tj. 14 000,- Kč na účet č. 666 929/5500 do 14 dnů od obdržení tohoto dopisu v listinné podobě. Pro úplnost připomínám institut fiktivního doručení a jeho význam v případě nepřevzetí zásilky.
Co se týče 1. RZ na stadionu, ve smlouvě (Zvláštní ustanovení včetně příloh) a itineráři byla uvedena délka této RZ, změna může být provedena opět předem definovaným procesem (Prováděcím ustanovením) a nikoli zmateným pokřikem startérky 10s před startem vložky, že „se jede jen jedno kolo a už jeďte, běží Vám čas“. Zkrácení bylo dle mého názoru nelegální, chaotické jako více úkonů a procesů na tomto podniku a proto požaduji i vrácení platby za vstupenky, které jsem rozdal svým partnerům, jedná se o celkovou částku 6 100,- Kč, opět na účet č.666 929/5500.
Po smutném ukončení soutěže bylo jistě na místě oficiální oznámení soutěžícím i divákům, shromáždění vozidel na stadionu, minuta ticha, oznámení o poskytnutí vstupného a startovného jako pomoc obětem, cokoli podobného. Takhle se soutěž rozplynula jako smrad a příchozí diváci byli pouze udiveni rozebíráním staveb,stanů, zázemí a spontánním odjezdem soutěžících.
Organizační nedostatky přepošlu ve formě podnětu na Federaci automobilového sportu, která prokázala, že umí být na některé organizátory přísná, věřím, že tak bude i v tomto případě.
Domnívám se, že za nemalé startovné má každý nárok na slušné jednání, u slušných lidí je to i zadarmo. Vzhledem k celkovým platbám za startovné a celoplošnou reklamu v programech minulých ročníků subjektům Renata Mihulová – MPA, Petr Mihule – MPA a KLUB - MPA MOTORSPORT zprostředkovanými z mé strany by možná bylo přijatelnější uvážlivější sdělení případných výtek civilizovanou formou a ne veřejné pořvávání před hosty týmu. Protože Vy i p. Cihelka máte neustále plná ústa „vylučování ze soutěže“ prakticky za cokoli, odcházím sám a ušetřím Vám další rozčilování. Navíc bych rád poznamenal, že pokud celou věc organizujete,berete si právo lidi vylučovat a na všechny pokřikovat, tak byste také mohl mít osobní odpovědnost a převzít za celý podnik odpovědnost právní ve formě funkce ředitele soutěže, výměna ředitele hodinu nebo kolik před soutěží sama o sobě nedává velkou důvěru k celkové organizační úrovni a nepochybně někdo jiný bude zjišťovat, zda např. pořadatelé byli proškoleni nebo pouze seřváni.
Pokud jste měl za cíl vyzkoušet meze trpělivosti a akceptovatelnosti , tak Vám za POSPA Rally Team i svoji osobu sděluji, že tyto meze jste v našem případě velkoryse překročil a nemám zájem startovat na případných dalších ročnících Pražského rallysprintu, pokud bude pořádání spojeno s Vaší osobou. V případě požadavku vrácení plateb jsem rozhodnut jít do soudních sporů a velmi vážně zvažuji i vyčíslenídalších zbytečných výdajů.
Chaotická organizace vrhá špatné světlo na rally jako takovou a pokud si množství diváků a hostů dělá představu o rally pouze z Pražského rallysprintu, tak si nemyslím, že tomuto sportu děláte valnou reklamu.
Praha 8.prosince 2008
Ing. Petr Pospíšil, POSPA Rally Team
POSPA CZECH a.s.
Dukelská 211
289 22 Lysá n.Labem
P.S. zaznamenal jsem i jiné snahy organizovat společný právní postup, „spokojených“ je nepochybně více. Svoje požadavky si prosadím bez cizího zastupování přímo a nedomnívám se, že budu s podobným postupem jediný.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?