XIV. TIPCARS PRAŽSKÝ RALLYSPRINT rozezní Prahu a hlavně Strahov a okolí již v pátek a v sobotu motory závodních vozů. Nebudou mezi nimi chybět ani speciály WRC, kterých přijede téměř desítka, jako před lety. Mezi největší bonbónky jistě patří start Václava Pecha se Subaru Impreza WRC!
Na Strahově se již dokončuje dlažba divácké rychlostní zkoušky na zdejším atletickém stadionu, která se pojede na tartanové běžecké dráze. Ta ale byla zakryta speciální fólií, která bude chránit povrch dráhy před případným poškozením. Na vrstvě písku je pak položena zámková dlažba, po níž se bude v pátek v podvečer letos premiérově závodit. Připomeňme, že se bude jednat o paralelní slalom, při němž na trati budou současně dva vozy, které budou startovat společně, ale vždy z protilehlé cílové rovinky. Mapky trati již byly zveřejněny, takže je známo, že trať tvoří mimo jiné osmičky, při jejichž vytáčení lze očekávat efektní smyky. Diváci pak budou mít dění na stadionu z tribun doslova jako na dlani.
Na Strahově na zmíněné zámkové dlažbě se pojede úvodní jediná páteční a také závěrečná sobotní rychlostní zkouška. Další dvě okruhové erzety se pojedou tradičně okolo tohoto stadionu, kde je zároveň i start a cíl celé akce.První posádky páteční speciálku absolvují těsně před půl pátou odpoledne. Nejdříve pak zavrčí vozidla s nejvyššími startovními čisly, takže ti nejrychlejší pojedou až na konec. To vše jsou ale v zásadě již poměrně všeobecně známé skutečnosti.
Hlavní novinkou je, že pořadatelé již oficiálně odhalili startovní listinu i počet očekávaných vozů WRC. Je tedy konec dohadům, i když možná ne zcela. U některých jezdců totiž ještě není uveden jejich vůz. Nicméně jasný by měl být start (nejméně) osmi speciálů WRC, za jejichž volanty se objeví zkušení matadoři, ale překvapivě také několik jezdců, pro něž se bude jednat o premiéru s tímto vozem.
Kromě osmi speciálů WRC se na zdolání nástrah přes čtyři desítky km dlouhé trati chystají také čtyři zástupci nejmodernější generace závoďáků - třídy S 2000. Především Slovák Josef Béreš pojede s vozem Peugeot 207 S2000. Polák Grzegorz Grzyb zase s konkurenčním vozem Fiat Grande Punto S2000 a stejně tak i Milan Pantálek. Druhý Peugeot 207 S2000 pak hlásí nováček pražské tečky za sezónou Sebastian Rozwadowski.
Vyloučen ale není ani start devátého speciálu WRC, jelikož u Karla Trněného zatím v dostupné startovní listině chybí vůz,a jak známo, jeho tým speciály WRC provozuje.
Ve startovním poli tradičně nechybí ani mnozí další jezdci a ani posádky s historickými vozy. Navíc nelze zapomenout ještě na jednoho velezkušeného a rychlého jezdce, i když nepojede s vozem WRC ani S 2000, kterým jsme se dnes především věnovali. Tím není nikdo jiný, než čerstvý mistr republiky Roman Kresta s EVO devítkou, který pojede s číslem jedna.
„Praha“ jistě i letos nabídne skvělé zakončení soutěžácké sezóny. Fandové se prostě mohou těšit.
Startovní listina
Časový harmonogram
Mapy rychlostních zkoušek
Program akce:
5.12.2008 16:27 hod. Start 1.etapy - 1.sekce 6.12.2008 07:20 hod. Start 1.etapy - 2.sekce
Oficiální stránky akce : www.prazskyrallysprint.cz TZ/Pavel Jelínek, media servisTV MotorTip
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?