Čtvrtá sezóna českého derivátu Peugeot Rally Cupu byla i přes výrazná omezení a zkrácení kalendáře velmi zajímavá. Deset přihlášených posádek a šest startujících účastníků na všech odjetých podnicích dělá z letošního pokračování populárního seriálu prozatím nejpočetnější ročník. Mladé posádky ukázaly svoji dravost a nestárnoucí Peugeot 208 R2 potvrdil svojí agilitu i proti nejmodernějším dvoukolkám ve startovním poli. Jednoznačným vítězem se stal Dominik Stříteský s navigátorem Ondřejem Krajčou. Tato posádka okořenila svoji premiéru ve velkém „mistráku“ titulem šampiónů ve třídě 6.
Krátce před posunutým začátkem letošní sezóny byly do České republiky dovezeny dva exempláře nového speciálu Peugeot 208 Rally4, který postupně nahrazuje původní „dvěsteosmičky“. Premiéru si nový vůz odbyl na jednodenních sprintech, prvním ostrým startem se mohl pochlubit loňský vítěz Peugeot Rally Cupu – René Dohnal. „Byl jsem moc zvědavý na nové auto. S turbem jsem neměl žádnou zkušenost a před první jízdou se mi v hlavě honila spousta otazníků. Nová dvěstěosmička pro nás byla zatím velkou neznámou, navíc přijela na šotolinovém podvozku a po prvních kilometrech jsem byl docela rozpačitý. Co mě ale upoutalo, byl zátah z nízkých otáček. Pak nám s nastavením pomohl Roman Kresta a na první závody jsme použili vyloženě měkkou, „safety“ variantu. A překvapivě jsem si na auto velmi rychle zvykl. S většími koly je stabilnější, motor i podvozek fungují skvěle, ale je pochopitelně na pilotovi, jak dokáže přednosti nové dvěstěosmičky využít. V každém případě to je skvělé nářadí pro Peugeot Rally Cup,“ popsal své dojmy René Dohnal.
Jako štika ve vodě, jinými slovy velmi dravě se do soubojů o letošní body vrhnul Dominik Stříteský, který startoval s Ondřejem Krajčou v týmu Vančík Motorsport. Pro Dominika to byla premiéra v dvoudenních soutěžích a mělo to být především o sbírání kilometrů a zkušeností. Dvacetiletý pilot však ukázal, že zkušenosti dokáže nabrat i při velmi vysokém tempu. I když se odjely pouhé tři soutěže, stačilo mu to nejen na vítězství v cupu, ale také na titul mistra ČR ve třídě 6.
„Dlouho jsme čekali na start sezóny a pak to byl pořádný „fičák“. Bohužel skončila moc brzy, ale i tak to pro nás byl velmi úspěšný rok. Odjel jsem první sezónu s vozem specifikace R2 a premiérově také dvoudenní soutěže. Hlavním cílem bylo sbírání zkušeností, s výsledky na mě nikdo netlačil. O to více mě těší, že jsme zvítězili ve třídě šest a také v Peugeot Rally Cupu. Ondra Krajča se mnou oslavil svůj stý start a s Járou Vančíkem a jeho týmem je radost spolupracovat. Prostě nádhera,“ zhodnotil letošní sezónu Dominik Stříteský.
Jiří Pohlídal začal o poznání vlažněji a sám byl ze svého úvodního vystoupení poněkud rozpačitý. Posádka Pohlídal – Kubala na sobě tvrdě zapracovala, přičemž se dlouho rozebíraly chyby z úvodní „Bohemky“. Na výkonu Jiřího Pohlídala to bylo znát a už na domácí „Valašce“ ukázal, že se s ním bude muset počítat. Jiří Pohlídal se vrátil do boje o celkové stříbro, které nakonec s nepatrným náskokem tří bodů ukořistil. „Bohemka nás vyškolila, největší problém jsme měli sami se sebou. Dvě velké chyby pro nás byly z osobního hlediska celkem fatální. Před Valaškou jsme na sobě mákli a už to bylo mnohem lepší. Dostali jsme se do tempa a začali si více věřit. V Pačejově jsme využili zkušenosti Míry Švece, předělali jsme rozpis, nastavení auta a konzultovali s ním i taktiku během celého závodu. Z tohoto pohledu považuji Pačejov za náš nejúspěšnější závod v letošní sezóně a konečné druhé místo je pro nás dobrým výsledkem,“ komentoval své pocity Jiří Pohlídal.
Dominik Brož má spoustu zkušeností ze zahraničí, ale některé české soutěže jel úplně poprvé. Původně chtěl startovat pouze na domácí „Bohemce“, ale vítězství ho vyloženě „nakoplo“, a tak jsme mohli mladého turnovského jezdce nakonec sledovat na všech třech podnicích letošního šampionátu. Společně s Petrem Těšínským vyhráli na Bohemia Rally, ostatní dva závody odjel Dominik vždy s novým spolujezdcem. Valašku s Janem Bezemkem a Pačejov s Kubou Navrátilem. Na obou podnicích startoval Dominik premiérově a do posledních rychlostních zkoušek bojoval s Jiřím Pohlídalem o konečné druhé místo. Rozhodnout měla Šumava, která však nakonec musela být zrušena. Dominik Brož tak obsadil celkově třetí příčku. „Chtěli jsme jet původně pouze domácí Bohemku, ale líbí se mi systém Peugeot Rally Cupu z pohledu prezentace posádek i zajímavých odměn. Navíc jsme sezónu dobře rozjeli, takže jsem se přihlásil i na Valašku a Pačejov. Tyto dva závody jsem jel úplně poprvé a navíc každý s novým navigátorem. Těšil jsem se na Šumavu, chtěl jsem se ještě porvat o celkové druhé místo s Jirkou Pohlídalem, ale nakonec jsem spokojený i s bronzem,“ prohlásil Dominik Brož.
„Navzdory nepříznivým okolnostem mě letošní Peugeot Rally Cup příjemně překvapil. Zaznamenali jsme nejpočetnější startovní pole v historii a na každém ze tří podniků letošní okleštěné sezóny startovalo šest posádek, což se dá jednoznačně považovat za úspěch. Naši jezdci navíc převedli skvělé výkony, zejména pak vítězná posádka Dominik Stříteský s Ondřejem Krajčou, k čemuž jim blahopřeji. Těší mě, že ani náš nový model Peugeot 208 Rally4 nepřišel o svoji českou premiéru, René Dohnal tuto novinku předvedl v tom nejlepším světle. Děkuji našim posádkám za účast, pořadatelům soutěží za nezdolné úsilí překonat všechny překážky, partnerům za jejich podporu a také našim fanouškům za jejich neutuchající zájem. Věřím, že se všichni setkáme v příštím roce v rámci Peugeot Rally Cupu 2021,“ doplnil ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini.
Také zástupce společnosti Gefco, hlavního partnera Peugeot Rally Cupu, zhodnotil letošní sezónu pozitivně: „Ačkoliv se odjel pouze zlomek závodů celého seriálu, organizátoři i letos ukázali, že jsou opravdoví profesionálové. Že umí reagovat z minuty na minutu a uspořádat i za zcela mimořádných podmínek velmi kvalitní závody. My jsme hrdí, že jsme mohli na partnerské bázi k organizaci seriálu přispět, aby milovníci rychlých kol nebyli ani letos o tuto dech beroucí podívanou ochuzeni,“ prohlásil Aleksander Raczynski, cluster Managing director CZ/SK/HU.
Oficiální vyhlášení výsledků je s ohledem na vládní opatření odsunuto až na začátek roku 2021, ale už nyní se připravuje formát Peugeot Rally Cupu na novou sezónu, která přinese opět několik podstatných změn.
Celkové výsledky PEUGEOT RALLY CUP 2020:
1. místo Dominik Stříteský – Ondřej Krajča 69 bodů
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala 48 bodů
3. místo Dominik Brož – Petr Těšínský 45 bodů
4. místo David Soldát – Jan Winzig 25 bodů
5. místo Lukáš Krupička – Jan Ryšánek 21 bodů
6. místo Michal Vaňhara – Kateřina Janovská 10 bodů
– větší počet lepších umístění
7. místo Jan Ludvíček – Jana Sluková 10 bodů
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka, tel.: +420 737 234 535 /email: cup@autoklub.cz / @peugeotrallycup
https://www.peugeot.cz/znacka-technologie/sport/peugeot-rally-cup.html
Kontakt pro tisk Peugeot Sport ČR:
Internet a sociální média:
Radka Matthey http://cz-press.peugeot.com/
radka.matthey@p-automobil-import.cz https://www.facebook.com/peugeotrallycup
+420 724 106 111 https://www.instagram.com/peugeotrallycupcz/
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?