Většina automobilových klíčů nemá po technické ani po estetické stránce moc co nabídnout. Jak již naznačuje nadpis, existují mezi nimi vyjímky.
Existují nejrůznější klíče vyrobené z nejrozšířenějších materiálů. Můžou být z plastu, z nerezové oceli, křišťálu nebo i z platiny a diamantů. Také můžou být naprosto jednoduché a minimalistické nebo s barevnou dotykovou obrazovkou. Níže se na několik originálních klíčů můžete podívat.
Aston MartinKlíč, který nosí po kapsách i agent Jejího Veličenstva je vyrobený z leštěné oceli a křišťálu. Ty nejnovější jsou vyrobeny ze safíru.
BMW řada 7Klíč od vlajkové lodi automobilky BMW se dá označit za multifunkční. S jeho pomocí můžete na dálku vůz parkovat, zapnout topení nebo zjistit stav nádrže. Veškeré informace jsou zobrazovány na dotykové obrazovce. Dobíjení probíhá indukčně ve středové konzoli.
Bugatti ChironKlíč od vozu za více než 50 milionů korun má jednu zvláštní funkci. Hypersport Bugatti Chiron má elektronický omezovač na 380 km/h. Pomocí tohoto klíče můžete omezovač odblokovat a rozjet se až na 420 km/h.
FerrariKlíč od vozů Ferrari má jednoduchý, ale rozpoznatelný design. Originální klíč s chromovaným nápisem Ferrari a vzpínajícím se koněm stojí 55 000 Kč.
Honda NSXKlíč od japonského Ferrari vypadá zcela obyčejně. Ale je vyroben z titanu, takže je téměř nezničitelný. Společnost uvádí, že se nedá vyrábět na běžných strojích, jelikož je ničí.
Chrysler NeonVtipný detail klíče od Chrysleru Neona je jeho neonová vrchní část. Výhodou je, že se klíč díky světélkování po tmě dobře hledá. Tato vtipná maličkost je asi to nejzajímavější na celém Neonu.
KoenigseggKeonigsegg ví, že zájemci o jeho vozy nemají hluboko do kapsy. Vytvořil tedy klíč, který stojí stejně jako rodinný dům. Cena klíče vyrobeného z onyxu, platiny a diamantů je odhadována na 250 000 USD (asi 5,5 milionů Kč).
Land Rover DefenderKlíč od legendárního off-roadu vyrábí firma Formawerx. Je vyroben z nerezové oceli a jeho povrch může být jak matný, tak i leštěný. Jeho cena je 1000x nižší, než u klíče Koenigseggu.
Lexus LFALexus u svého supersportu používal řadu nových materiálů. Tím hlavním byl polymer, vlastní konstrukce byla vyztužena uhlíkovými vlákny. Z tohoto materiálu byl podvozek, části interiéru a krásný karbonový klíč.
Mercedes-BenzKoncem 90. let minulého století nabízel Mercedes-Benz novinku v podobě bezklíčového vstupu. Karta nazvaná Smart Key není žádná vzhledová bomba, ale byla jednou z prvních svého druhu.
Pagani HuayraKlíč od italského supersportu je v podstatě flash disk v podobě vozu. Zajímavostí je, že si u něj můžete přehrávat hudbu.
Porsche 911Stejně jako v případě Defenderu, i pro Porsche 911 si můžete objednat klíč od společnosti Formawerx. Klíč je vyrobený z jednoho kusu nerezové oceli se šesti otvory. Otvory odkazují na plochý šestiválec, jenž tato ikona sportovních vozů již řadu let používá.
Tesla Model SKlíč od amerického elektromobilu vypadá spíš jako hračkové autíčko. Pro vstup do vozu nemusíte nic mačkat, stačí, že budete mít klíč v kapse.
Volkswagen BeetleKlíč od "brouka" je vyroben ve stylu 60. let. Tento jednoduchý klíč s logem VW někteří přirovnávají ke šperku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.