Neuplynulo ani 24 hodin od chvíle, kdy nás Peugeot informoval o zárukách na nové elektromobily. Životnost baterie je pro potenciální zájemce velkým otazníkem, a tak se ji výrobci rozhodli garantovat - v případě Peugeotu na 8 let nebo 160 000 km. Volkswagen v aktuální tiskové zprávě uvedl stejnou záruku na připravovaný model ID.3, "dorovnal" tedy a navíc přihazuje další benefity v podobě extrémně rychlého nabíjení.
Krátké doby nabíjení díky vysokému nabíjecímu výkonu
Volkswagen bude nabízet různě velké sady akumulátorů, což je naprostá novinka oproti současným elektromobilům značky. Není-li pro majitele vozu ID. jeho dojezd velmi důležitý – například protože jezdí převážně ve městě a překonává pouze krátké vzdálenosti – bude mu stačit sada akumulátorů s nižší kapacitou. Pořízení vozidla tak bude výhodnější. Řidiči, kteří naproti tomu cestují na velké vzdálenosti, se mohou rozhodnout pro větší sadu akumulátorů.
Možnosti použití elektromobilu se tím rozšíří. V závislosti na akumulátorech a typu vozidla bude realizovatelný dojezd cca 330 až 550 kilometrů (dle metodiky WLTP). Volkswagen navíc akumulátory koncipoval pro nabíjecí výkon až 125 kW, což je v segmentu modelu ID.3 dosud nevídaná hodnota. Rychlejším nabíjením se zkrátí zastávky pro doplňování elektrické energie.
Pohodlné nabíjení doma, extrémně rychlé na cestách
Volkswagen vychází z toho, že 50 procent všech nabíjecích procesů bude probíhat doma a 20 procent po příjezdu na pracoviště. Tomu byla cíleně přizpůsobena nová nabídka nástěnných nabíječek pro domácí nebo firemní využití. Jejich nabíjecí výkon je až 11 kW (střídavý proud). Výhodou v porovnání s běžnou elektrickou sítí s napětím 230 V je výrazné zkrácení doby nabíjení. Výkon nástěnné nabíječky postačuje k nabití akumulátorů na 100 procent během noci nebo pracovní doby.
Čtvrtina všech nabíjecích procesů bude realizována na cestách ve veřejném prostoru a pět procent podél dálnic a rychlostních silnic. V závislosti na stylu jízdy s modelem ID.3, vybaveným největší verzí akumulátorů, postačí na trase z Hamburku do Mnichova nebo z Turína do Paříže (obě o délce cca 800 km) pouhé dvě zastávky kvůli nabíjení. Na rychlonabíjecí stanici s vysokou kapacitou lze během 30 minut doplnit dostatek energie pro 260 kilometrů jízdy (dle metodiky WLTP).
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.