Neuplynulo ani 24 hodin od chvíle, kdy nás Peugeot informoval o zárukách na nové elektromobily. Životnost baterie je pro potenciální zájemce velkým otazníkem, a tak se ji výrobci rozhodli garantovat - v případě Peugeotu na 8 let nebo 160 000 km. Volkswagen v aktuální tiskové zprávě uvedl stejnou záruku na připravovaný model ID.3, "dorovnal" tedy a navíc přihazuje další benefity v podobě extrémně rychlého nabíjení.
Krátké doby nabíjení díky vysokému nabíjecímu výkonu
Volkswagen bude nabízet různě velké sady akumulátorů, což je naprostá novinka oproti současným elektromobilům značky. Není-li pro majitele vozu ID. jeho dojezd velmi důležitý – například protože jezdí převážně ve městě a překonává pouze krátké vzdálenosti – bude mu stačit sada akumulátorů s nižší kapacitou. Pořízení vozidla tak bude výhodnější. Řidiči, kteří naproti tomu cestují na velké vzdálenosti, se mohou rozhodnout pro větší sadu akumulátorů.
Možnosti použití elektromobilu se tím rozšíří. V závislosti na akumulátorech a typu vozidla bude realizovatelný dojezd cca 330 až 550 kilometrů (dle metodiky WLTP). Volkswagen navíc akumulátory koncipoval pro nabíjecí výkon až 125 kW, což je v segmentu modelu ID.3 dosud nevídaná hodnota. Rychlejším nabíjením se zkrátí zastávky pro doplňování elektrické energie.
Pohodlné nabíjení doma, extrémně rychlé na cestách
Volkswagen vychází z toho, že 50 procent všech nabíjecích procesů bude probíhat doma a 20 procent po příjezdu na pracoviště. Tomu byla cíleně přizpůsobena nová nabídka nástěnných nabíječek pro domácí nebo firemní využití. Jejich nabíjecí výkon je až 11 kW (střídavý proud). Výhodou v porovnání s běžnou elektrickou sítí s napětím 230 V je výrazné zkrácení doby nabíjení. Výkon nástěnné nabíječky postačuje k nabití akumulátorů na 100 procent během noci nebo pracovní doby.
Čtvrtina všech nabíjecích procesů bude realizována na cestách ve veřejném prostoru a pět procent podél dálnic a rychlostních silnic. V závislosti na stylu jízdy s modelem ID.3, vybaveným největší verzí akumulátorů, postačí na trase z Hamburku do Mnichova nebo z Turína do Paříže (obě o délce cca 800 km) pouhé dvě zastávky kvůli nabíjení. Na rychlonabíjecí stanici s vysokou kapacitou lze během 30 minut doplnit dostatek energie pro 260 kilometrů jízdy (dle metodiky WLTP).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.