Neuplynulo ani 24 hodin od chvíle, kdy nás Peugeot informoval o zárukách na nové elektromobily. Životnost baterie je pro potenciální zájemce velkým otazníkem, a tak se ji výrobci rozhodli garantovat - v případě Peugeotu na 8 let nebo 160 000 km. Volkswagen v aktuální tiskové zprávě uvedl stejnou záruku na připravovaný model ID.3, "dorovnal" tedy a navíc přihazuje další benefity v podobě extrémně rychlého nabíjení.
Krátké doby nabíjení díky vysokému nabíjecímu výkonu
Volkswagen bude nabízet různě velké sady akumulátorů, což je naprostá novinka oproti současným elektromobilům značky. Není-li pro majitele vozu ID. jeho dojezd velmi důležitý – například protože jezdí převážně ve městě a překonává pouze krátké vzdálenosti – bude mu stačit sada akumulátorů s nižší kapacitou. Pořízení vozidla tak bude výhodnější. Řidiči, kteří naproti tomu cestují na velké vzdálenosti, se mohou rozhodnout pro větší sadu akumulátorů.
Možnosti použití elektromobilu se tím rozšíří. V závislosti na akumulátorech a typu vozidla bude realizovatelný dojezd cca 330 až 550 kilometrů (dle metodiky WLTP). Volkswagen navíc akumulátory koncipoval pro nabíjecí výkon až 125 kW, což je v segmentu modelu ID.3 dosud nevídaná hodnota. Rychlejším nabíjením se zkrátí zastávky pro doplňování elektrické energie.
Pohodlné nabíjení doma, extrémně rychlé na cestách
Volkswagen vychází z toho, že 50 procent všech nabíjecích procesů bude probíhat doma a 20 procent po příjezdu na pracoviště. Tomu byla cíleně přizpůsobena nová nabídka nástěnných nabíječek pro domácí nebo firemní využití. Jejich nabíjecí výkon je až 11 kW (střídavý proud). Výhodou v porovnání s běžnou elektrickou sítí s napětím 230 V je výrazné zkrácení doby nabíjení. Výkon nástěnné nabíječky postačuje k nabití akumulátorů na 100 procent během noci nebo pracovní doby.
Čtvrtina všech nabíjecích procesů bude realizována na cestách ve veřejném prostoru a pět procent podél dálnic a rychlostních silnic. V závislosti na stylu jízdy s modelem ID.3, vybaveným největší verzí akumulátorů, postačí na trase z Hamburku do Mnichova nebo z Turína do Paříže (obě o délce cca 800 km) pouhé dvě zastávky kvůli nabíjení. Na rychlonabíjecí stanici s vysokou kapacitou lze během 30 minut doplnit dostatek energie pro 260 kilometrů jízdy (dle metodiky WLTP).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?