S tím, jak se automobilový průmysl stále více zaměřuje na vývoj nových technologií v oblastech autonomního řízení, konektivity, elektrifikace a služeb (ACES), je pro automobilky důležitá vzájemná kooperace ve smyslu sdílení poznatků a zdrojů.
Po třech letech přístupu podle strategie NUMBER ONE > NEXT se BMW Group pevně drží své strategie, s níž si vybudovalo silnou pozici jako jeden z nejlepších poskytovatelů elektromobility. BMW Group je se svým největším portfoliem elektrifikovaných vozidel a jeho největším tržním podílem mezi prémiovými značkami na vedoucí pozici.
Vysoce integrovaná elektrická hnací soustava
BMW Group a Jaguar Land Rover dnes prostřednictvím tiskové zprávy potvrdily, že spojují své síly pro vývoj další generace elektrických hnacích systémů a technologií potřebných pro budoucí přechod v rámci přístupu ACES.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
BMW Group a Jaguar Land Rover mají stejnou představu budoucího vývoje k životnímu prostředí přátelských technologií elektrického pohonu. BMW přináší své dlouhodobé zkušenosti s vlastním vývojem a výrobou několika generací elektrických hnacích systémů, jež se ponejprv objevily v roce 2013 v průkopnickém BMW i3. Jaguar Land Rover předvedl své schopnosti s technologiemi elektrického pohonu ve svém elektrickém modelů Jaguar I-Pace a ve svých plug-in hybridních modelech.
Příkladem nejmodernějších elektrifikačních technologií BMW Group je do jednoho celku integrovaný elektromotor, převodovka a výkonová elektronika. Tento elektromotor nevyužívá žádné vzácné kovy, což omezuje závislost BMW Group na jejich dostupnosti a přispívá k systematickému rozšiřována nabídky elektrifikovaných modelů.
BMW Group představí první elektrickou hnací jednotkou eDrive páté generace („Gen 5“) počátkem příštího roku v modelu Sports Activity Vehicle BMW iX3. Právě pátá generace elektrických hnacích systémů bude základem pro další společný vývoj s automobilkou Jaguar Land Rover.
„Automobilový průmysl prochází významnou proměnou. My vidíme spolupráci jako hlavní klíč k úspěchu také na poli elektrifikace. V automobilce Jaguar Land Rover jsme našli partnera, jehož požadavky na budoucí generace elektrických hnacích systémů se významně shodují s těmi našimi. Společně máme možnost zkrácením doby vývoje a rychlejším uváděním špičkových technologií na trh efektivnějšího zaměření na potřeby zákazníků,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Ag odpovědný na oblast vývoje.
Spolupráce BMW Group a Jaguar Land Rover přinese zásluhou sdíleného vývoje a plánování výhody v podobě úspor z rozsahu. Společný tým BMW Group a Jaguar Land Rover složený z expertů v daných oblastech bude sídlit v Mnichově, kde se bude společně zabývat vývojem. Následná výroba bude probíhat ve výrobních závodech každého z partnerů. Obě společnosti se budou v každém projektu snažit uplatnit pro své značky specifické zkušenosti.
Technologická otevřenost
Aby se vyhovělo různým nárokům zákazníků i legislativním předpisům v různých regionech, je třeba vyvíjet mnoho nových technologií. To znamená, že BMW Group bude pokračovat ve zdokonalování svých spalovacích motorů a současně bude dále posunovat vývoj strategie elektrické mobility reprezentované čistě elektrickými modely a plug-in hybridními vozy. Současně ale bude probíhat vývoj nových technologií, jako jsou například vodíkové palivové články.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.