S tím, jak se automobilový průmysl stále více zaměřuje na vývoj nových technologií v oblastech autonomního řízení, konektivity, elektrifikace a služeb (ACES), je pro automobilky důležitá vzájemná kooperace ve smyslu sdílení poznatků a zdrojů.
Po třech letech přístupu podle strategie NUMBER ONE > NEXT se BMW Group pevně drží své strategie, s níž si vybudovalo silnou pozici jako jeden z nejlepších poskytovatelů elektromobility. BMW Group je se svým největším portfoliem elektrifikovaných vozidel a jeho největším tržním podílem mezi prémiovými značkami na vedoucí pozici.
Vysoce integrovaná elektrická hnací soustava
BMW Group a Jaguar Land Rover dnes prostřednictvím tiskové zprávy potvrdily, že spojují své síly pro vývoj další generace elektrických hnacích systémů a technologií potřebných pro budoucí přechod v rámci přístupu ACES.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
BMW Group a Jaguar Land Rover mají stejnou představu budoucího vývoje k životnímu prostředí přátelských technologií elektrického pohonu. BMW přináší své dlouhodobé zkušenosti s vlastním vývojem a výrobou několika generací elektrických hnacích systémů, jež se ponejprv objevily v roce 2013 v průkopnickém BMW i3. Jaguar Land Rover předvedl své schopnosti s technologiemi elektrického pohonu ve svém elektrickém modelů Jaguar I-Pace a ve svých plug-in hybridních modelech.
Příkladem nejmodernějších elektrifikačních technologií BMW Group je do jednoho celku integrovaný elektromotor, převodovka a výkonová elektronika. Tento elektromotor nevyužívá žádné vzácné kovy, což omezuje závislost BMW Group na jejich dostupnosti a přispívá k systematickému rozšiřována nabídky elektrifikovaných modelů.
BMW Group představí první elektrickou hnací jednotkou eDrive páté generace („Gen 5“) počátkem příštího roku v modelu Sports Activity Vehicle BMW iX3. Právě pátá generace elektrických hnacích systémů bude základem pro další společný vývoj s automobilkou Jaguar Land Rover.
„Automobilový průmysl prochází významnou proměnou. My vidíme spolupráci jako hlavní klíč k úspěchu také na poli elektrifikace. V automobilce Jaguar Land Rover jsme našli partnera, jehož požadavky na budoucí generace elektrických hnacích systémů se významně shodují s těmi našimi. Společně máme možnost zkrácením doby vývoje a rychlejším uváděním špičkových technologií na trh efektivnějšího zaměření na potřeby zákazníků,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Ag odpovědný na oblast vývoje.
Spolupráce BMW Group a Jaguar Land Rover přinese zásluhou sdíleného vývoje a plánování výhody v podobě úspor z rozsahu. Společný tým BMW Group a Jaguar Land Rover složený z expertů v daných oblastech bude sídlit v Mnichově, kde se bude společně zabývat vývojem. Následná výroba bude probíhat ve výrobních závodech každého z partnerů. Obě společnosti se budou v každém projektu snažit uplatnit pro své značky specifické zkušenosti.
Technologická otevřenost
Aby se vyhovělo různým nárokům zákazníků i legislativním předpisům v různých regionech, je třeba vyvíjet mnoho nových technologií. To znamená, že BMW Group bude pokračovat ve zdokonalování svých spalovacích motorů a současně bude dále posunovat vývoj strategie elektrické mobility reprezentované čistě elektrickými modely a plug-in hybridními vozy. Současně ale bude probíhat vývoj nových technologií, jako jsou například vodíkové palivové články.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.