Překvapující novinka u prémiových rivalů BMW a Jaguar Land Rover

BMW se pochlubilo novým příslušenstvím, díky kterému bude nabíjení podstatně snazší
BMW se pochlubilo novým příslušenstvím, díky kterému bude nabíjení podstatně snazší, foto: BMW
AutoRoad.cz 5. června 2019 23:38
Sdílej:

S tím, jak se automobilový průmysl stále více zaměřuje na vývoj nových technologií v oblastech autonomního řízení, konektivity, elektrifikace a služeb (ACES), je pro automobilky důležitá vzájemná kooperace ve smyslu sdílení poznatků a zdrojů.

Po třech letech přístupu podle strategie NUMBER ONE > NEXT se BMW Group pevně drží své strategie, s níž si vybudovalo silnou pozici jako jeden z nejlepších poskytovatelů elektromobility. BMW Group je se svým největším portfoliem elektrifikovaných vozidel a jeho největším tržním podílem mezi prémiovými značkami na vedoucí pozici.

Vysoce integrovaná elektrická hnací soustava

BMW Group a Jaguar Land Rover dnes prostřednictvím tiskové zprávy potvrdily, že spojují své síly pro vývoj další generace elektrických hnacích systémů a technologií potřebných pro budoucí přechod v rámci přístupu ACES.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

BMW Group a Jaguar Land Rover mají stejnou představu budoucího vývoje k životnímu prostředí přátelských technologií elektrického pohonu. BMW přináší své dlouhodobé zkušenosti s vlastním vývojem a výrobou několika generací elektrických hnacích systémů, jež se ponejprv objevily v roce 2013 v průkopnickém BMW i3. Jaguar Land Rover předvedl své schopnosti s technologiemi elektrického pohonu ve svém elektrickém modelů Jaguar I-Pace a ve svých plug-in hybridních modelech.

Příkladem nejmodernějších elektrifikačních technologií BMW Group je do jednoho celku integrovaný elektromotor, převodovka a výkonová elektronika. Tento elektromotor nevyužívá žádné vzácné kovy, což omezuje závislost BMW Group na jejich dostupnosti a přispívá k systematickému rozšiřována nabídky elektrifikovaných modelů.

BMW Group představí první elektrickou hnací jednotkou eDrive páté generace („Gen 5“) počátkem příštího roku v modelu Sports Activity Vehicle BMW iX3. Právě pátá generace elektrických hnacích systémů bude základem pro další společný vývoj s automobilkou Jaguar Land Rover.

„Automobilový průmysl prochází významnou proměnou. My vidíme spolupráci jako hlavní klíč k úspěchu také na poli elektrifikace. V automobilce Jaguar Land Rover jsme našli partnera, jehož požadavky na budoucí generace elektrických hnacích systémů se významně shodují s těmi našimi. Společně máme možnost zkrácením doby vývoje a rychlejším uváděním špičkových technologií na trh efektivnějšího zaměření na potřeby zákazníků,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Ag odpovědný na oblast vývoje.

Spolupráce BMW Group a Jaguar Land Rover přinese zásluhou sdíleného vývoje a plánování výhody v podobě úspor z rozsahu. Společný tým BMW Group a Jaguar Land Rover složený z expertů v daných oblastech bude sídlit v Mnichově, kde se bude společně zabývat vývojem. Následná výroba bude probíhat ve výrobních závodech každého z partnerů. Obě společnosti se budou v každém projektu snažit uplatnit pro své značky specifické zkušenosti.

Technologická otevřenost

Aby se vyhovělo různým nárokům zákazníků i legislativním předpisům v různých regionech, je třeba vyvíjet mnoho nových technologií. To znamená, že BMW Group bude pokračovat ve zdokonalování svých spalovacích motorů a současně bude dále posunovat vývoj strategie elektrické mobility reprezentované čistě elektrickými modely a plug-in hybridními vozy. Současně ale bude probíhat vývoj nových technologií, jako jsou například vodíkové palivové články.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?