Překvapující novinka u prémiových rivalů BMW a Jaguar Land Rover

AutoRoad.cz, 5. června 2019, 23:38 Google+

S tím, jak se automobilový průmysl stále více zaměřuje na vývoj nových technologií v oblastech autonomního řízení, konektivity, elektrifikace a služeb (ACES), je pro automobilky důležitá vzájemná kooperace ve smyslu sdílení poznatků a zdrojů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW se pochlubilo novým příslušenstvím, díky kterému bude nabíjení podstatně snazší

BMW se pochlubilo novým příslušenstvím, díky kterému bude nabíjení podstatně snazší | foto: BMW

Sdílejte článek

Po třech letech přístupu podle strategie NUMBER ONE > NEXT se BMW Group pevně drží své strategie, s níž si vybudovalo silnou pozici jako jeden z nejlepších poskytovatelů elektromobility. BMW Group je se svým největším portfoliem elektrifikovaných vozidel a jeho největším tržním podílem mezi prémiovými značkami na vedoucí pozici.

Vysoce integrovaná elektrická hnací soustava

BMW Group a Jaguar Land Rover dnes prostřednictvím tiskové zprávy potvrdily, že spojují své síly pro vývoj další generace elektrických hnacích systémů a technologií potřebných pro budoucí přechod v rámci přístupu ACES.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

BMW Group a Jaguar Land Rover mají stejnou představu budoucího vývoje k životnímu prostředí přátelských technologií elektrického pohonu. BMW přináší své dlouhodobé zkušenosti s vlastním vývojem a výrobou několika generací elektrických hnacích systémů, jež se ponejprv objevily v roce 2013 v průkopnickém BMW i3. Jaguar Land Rover předvedl své schopnosti s technologiemi elektrického pohonu ve svém elektrickém modelů Jaguar I-Pace a ve svých plug-in hybridních modelech.

img-responsive

Jaguar I-Pace | foto: Jaguar

Příkladem nejmodernějších elektrifikačních technologií BMW Group je do jednoho celku integrovaný elektromotor, převodovka a výkonová elektronika. Tento elektromotor nevyužívá žádné vzácné kovy, což omezuje závislost BMW Group na jejich dostupnosti a přispívá k systematickému rozšiřována nabídky elektrifikovaných modelů.

BMW Group představí první elektrickou hnací jednotkou eDrive páté generace („Gen 5“) počátkem příštího roku v modelu Sports Activity Vehicle BMW iX3. Právě pátá generace elektrických hnacích systémů bude základem pro další společný vývoj s automobilkou Jaguar Land Rover.

„Automobilový průmysl prochází významnou proměnou. My vidíme spolupráci jako hlavní klíč k úspěchu také na poli elektrifikace. V automobilce Jaguar Land Rover jsme našli partnera, jehož požadavky na budoucí generace elektrických hnacích systémů se významně shodují s těmi našimi. Společně máme možnost zkrácením doby vývoje a rychlejším uváděním špičkových technologií na trh efektivnějšího zaměření na potřeby zákazníků,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Ag odpovědný na oblast vývoje.

Spolupráce BMW Group a Jaguar Land Rover přinese zásluhou sdíleného vývoje a plánování výhody v podobě úspor z rozsahu. Společný tým BMW Group a Jaguar Land Rover složený z expertů v daných oblastech bude sídlit v Mnichově, kde se bude společně zabývat vývojem. Následná výroba bude probíhat ve výrobních závodech každého z partnerů. Obě společnosti se budou v každém projektu snažit uplatnit pro své značky specifické zkušenosti.

Technologická otevřenost

Aby se vyhovělo různým nárokům zákazníků i legislativním předpisům v různých regionech, je třeba vyvíjet mnoho nových technologií. To znamená, že BMW Group bude pokračovat ve zdokonalování svých spalovacích motorů a současně bude dále posunovat vývoj strategie elektrické mobility reprezentované čistě elektrickými modely a plug-in hybridními vozy. Současně ale bude probíhat vývoj nových technologií, jako jsou například vodíkové palivové články.

Vytisknout

Diskuze: Překvapující novinka u prémiových rivalů BMW a Jaguar Land Rover

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační fotografie

Protisluneční autofolie: Víte, co je legální a kdy vám hrozí pokuty?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud