Automobilka Ferrari nedávno odhalila svůj nejvýkonnější silniční model SF90 Stradale, který se může pochlubit hybridním pohonným systémem o výkonu 999 koňských sil. Pokud byste ale čekali, že se jedná o něco unikátního či výjimečného, pravděpodobně jste na omylu. Automobilka se totiž chystá použít tuto sofistikovanou jednotku i pro další modely - i když tedy s různými úpravami.
V rozhovoru pro britský motoristický web AutoExpress to měl prozradit Michael Leiters, vedoucí technologický pracovník Ferrari. Právě podle jeho slov by totiž pro automobilku mělo být poměrně jednoduché přizpůsobit tuto hybridní pohonnou jednotku i pro další modely. „Vzniknou i další (hybridní) modely, ovšem se specifickou charakteristikou pohonné jednotky."
Ferrari se tak nejspíš pokusí hledat nové zákazníky i mezi lidmi, kteří touží po alternativních pohonných systémech. Ostatně i Louis Camilleri, šéf značky Ferrari, po představení nového modelu pronesl „Jsem si jistý, že vstupem do nového segmentu přitáhneme nové zákazníky." A při parametrech SF90 Stradale o tom snad ani nikdo nemůže pochybovat.
Základem pohonné jednotky je totiž 3.0 litrový přeplňovaný motor V8, který nabízí 779 koní a točivý moment 800 Nm. Navíc spolupracuje s trojicí elektromotorů napájený z Li-Ion baterií, které dávají celkový výkon dalších 220 koní. Podtrženo sečteno - 999 koňských sil.
Jako jedno z mála Ferrari navíc SF90 posílá výkon na všechna čtyři kola a to prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí čtyři nastavení, mezi kterými nechybí ani čistě elektrická jízda na vzdálenost až 25 kilometrů, hybridní jízda zaměřená na úspornost či výkon a nakonec speciální okruhový režim, který dá řidiči k dispozici plný potenciál vozu.
Kdy bude zahájena produkce vozu zatím nevíme, podle informací webu Motor1 se však Ferrari chystá do konce letošního roku představit ještě dalších 5 modelů a do konce roku 2022 by mělo být představeno celkem 15 nových modelů. A až 60 % z nich bude elektrifikováno.
Vzhledem k náročnosti vývoje nových hybridních pohonných jednotek se předpokládá, že část z těchto hybridů bude osazena stejnou hybridní V8, jejíž výkon však bude omezen. Dříve nebo později by se však měla objevit ještě pohonná jednotka postavená okolo motorů V6, která bude určena pro dostupnější modely.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?