Automobilka Ferrari nedávno odhalila svůj nejvýkonnější silniční model SF90 Stradale, který se může pochlubit hybridním pohonným systémem o výkonu 999 koňských sil. Pokud byste ale čekali, že se jedná o něco unikátního či výjimečného, pravděpodobně jste na omylu. Automobilka se totiž chystá použít tuto sofistikovanou jednotku i pro další modely - i když tedy s různými úpravami.
V rozhovoru pro britský motoristický web AutoExpress to měl prozradit Michael Leiters, vedoucí technologický pracovník Ferrari. Právě podle jeho slov by totiž pro automobilku mělo být poměrně jednoduché přizpůsobit tuto hybridní pohonnou jednotku i pro další modely. „Vzniknou i další (hybridní) modely, ovšem se specifickou charakteristikou pohonné jednotky."
Ferrari se tak nejspíš pokusí hledat nové zákazníky i mezi lidmi, kteří touží po alternativních pohonných systémech. Ostatně i Louis Camilleri, šéf značky Ferrari, po představení nového modelu pronesl „Jsem si jistý, že vstupem do nového segmentu přitáhneme nové zákazníky." A při parametrech SF90 Stradale o tom snad ani nikdo nemůže pochybovat.
Základem pohonné jednotky je totiž 3.0 litrový přeplňovaný motor V8, který nabízí 779 koní a točivý moment 800 Nm. Navíc spolupracuje s trojicí elektromotorů napájený z Li-Ion baterií, které dávají celkový výkon dalších 220 koní. Podtrženo sečteno - 999 koňských sil.
Jako jedno z mála Ferrari navíc SF90 posílá výkon na všechna čtyři kola a to prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí čtyři nastavení, mezi kterými nechybí ani čistě elektrická jízda na vzdálenost až 25 kilometrů, hybridní jízda zaměřená na úspornost či výkon a nakonec speciální okruhový režim, který dá řidiči k dispozici plný potenciál vozu.
Kdy bude zahájena produkce vozu zatím nevíme, podle informací webu Motor1 se však Ferrari chystá do konce letošního roku představit ještě dalších 5 modelů a do konce roku 2022 by mělo být představeno celkem 15 nových modelů. A až 60 % z nich bude elektrifikováno.
Vzhledem k náročnosti vývoje nových hybridních pohonných jednotek se předpokládá, že část z těchto hybridů bude osazena stejnou hybridní V8, jejíž výkon však bude omezen. Dříve nebo později by se však měla objevit ještě pohonná jednotka postavená okolo motorů V6, která bude určena pro dostupnější modely.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.