Automobilka Ferrari nedávno odhalila svůj nejvýkonnější silniční model SF90 Stradale, který se může pochlubit hybridním pohonným systémem o výkonu 999 koňských sil. Pokud byste ale čekali, že se jedná o něco unikátního či výjimečného, pravděpodobně jste na omylu. Automobilka se totiž chystá použít tuto sofistikovanou jednotku i pro další modely - i když tedy s různými úpravami.
V rozhovoru pro britský motoristický web AutoExpress to měl prozradit Michael Leiters, vedoucí technologický pracovník Ferrari. Právě podle jeho slov by totiž pro automobilku mělo být poměrně jednoduché přizpůsobit tuto hybridní pohonnou jednotku i pro další modely. „Vzniknou i další (hybridní) modely, ovšem se specifickou charakteristikou pohonné jednotky."
Ferrari se tak nejspíš pokusí hledat nové zákazníky i mezi lidmi, kteří touží po alternativních pohonných systémech. Ostatně i Louis Camilleri, šéf značky Ferrari, po představení nového modelu pronesl „Jsem si jistý, že vstupem do nového segmentu přitáhneme nové zákazníky." A při parametrech SF90 Stradale o tom snad ani nikdo nemůže pochybovat.
Základem pohonné jednotky je totiž 3.0 litrový přeplňovaný motor V8, který nabízí 779 koní a točivý moment 800 Nm. Navíc spolupracuje s trojicí elektromotorů napájený z Li-Ion baterií, které dávají celkový výkon dalších 220 koní. Podtrženo sečteno - 999 koňských sil.
Jako jedno z mála Ferrari navíc SF90 posílá výkon na všechna čtyři kola a to prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí čtyři nastavení, mezi kterými nechybí ani čistě elektrická jízda na vzdálenost až 25 kilometrů, hybridní jízda zaměřená na úspornost či výkon a nakonec speciální okruhový režim, který dá řidiči k dispozici plný potenciál vozu.
Kdy bude zahájena produkce vozu zatím nevíme, podle informací webu Motor1 se však Ferrari chystá do konce letošního roku představit ještě dalších 5 modelů a do konce roku 2022 by mělo být představeno celkem 15 nových modelů. A až 60 % z nich bude elektrifikováno.
Vzhledem k náročnosti vývoje nových hybridních pohonných jednotek se předpokládá, že část z těchto hybridů bude osazena stejnou hybridní V8, jejíž výkon však bude omezen. Dříve nebo později by se však měla objevit ještě pohonná jednotka postavená okolo motorů V6, která bude určena pro dostupnější modely.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?