Automobilka Ferrari nedávno odhalila svůj nejvýkonnější silniční model SF90 Stradale, který se může pochlubit hybridním pohonným systémem o výkonu 999 koňských sil. Pokud byste ale čekali, že se jedná o něco unikátního či výjimečného, pravděpodobně jste na omylu. Automobilka se totiž chystá použít tuto sofistikovanou jednotku i pro další modely - i když tedy s různými úpravami.
V rozhovoru pro britský motoristický web AutoExpress to měl prozradit Michael Leiters, vedoucí technologický pracovník Ferrari. Právě podle jeho slov by totiž pro automobilku mělo být poměrně jednoduché přizpůsobit tuto hybridní pohonnou jednotku i pro další modely. „Vzniknou i další (hybridní) modely, ovšem se specifickou charakteristikou pohonné jednotky."
Ferrari se tak nejspíš pokusí hledat nové zákazníky i mezi lidmi, kteří touží po alternativních pohonných systémech. Ostatně i Louis Camilleri, šéf značky Ferrari, po představení nového modelu pronesl „Jsem si jistý, že vstupem do nového segmentu přitáhneme nové zákazníky." A při parametrech SF90 Stradale o tom snad ani nikdo nemůže pochybovat.
Základem pohonné jednotky je totiž 3.0 litrový přeplňovaný motor V8, který nabízí 779 koní a točivý moment 800 Nm. Navíc spolupracuje s trojicí elektromotorů napájený z Li-Ion baterií, které dávají celkový výkon dalších 220 koní. Podtrženo sečteno - 999 koňských sil.
Jako jedno z mála Ferrari navíc SF90 posílá výkon na všechna čtyři kola a to prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí čtyři nastavení, mezi kterými nechybí ani čistě elektrická jízda na vzdálenost až 25 kilometrů, hybridní jízda zaměřená na úspornost či výkon a nakonec speciální okruhový režim, který dá řidiči k dispozici plný potenciál vozu.
Kdy bude zahájena produkce vozu zatím nevíme, podle informací webu Motor1 se však Ferrari chystá do konce letošního roku představit ještě dalších 5 modelů a do konce roku 2022 by mělo být představeno celkem 15 nových modelů. A až 60 % z nich bude elektrifikováno.
Vzhledem k náročnosti vývoje nových hybridních pohonných jednotek se předpokládá, že část z těchto hybridů bude osazena stejnou hybridní V8, jejíž výkon však bude omezen. Dříve nebo později by se však měla objevit ještě pohonná jednotka postavená okolo motorů V6, která bude určena pro dostupnější modely.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?