Nové modely Audi S TDI: Rychlé, agilní, úsporné a s překvapivým dojezdem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. května 2019, 13:08 Google+

Audi sází u svých modelů S na výhody pohonu TDI a elektrifikace. Výsledkem jsou výkonné automobily poháněné důsledně elektrifikovaným vznětovým motorem. Modely Audi S4*, S5*, S6*, S7* a SQ5* „přijíždějí na start“ s třílitrovým motorem V6 TDI, částečně hybridním systémem s napětím 48 V a elektricky poháněným dmychadlem. Maximální točivý moment 700 N.m a výkon až 257 kW (349 k) jsou zárukou mimořádné jízdní dynamiky modelů S při cestování na dlouhé vzdálenosti, a to při nízké spotřebě paliva a značném dojezdu. Díky vysoké úrovni agility jsou první volbou zákazníků, orientovaných na vysoké výkony. Nové podvozkové moduly, jako je dynamické řízení všech kol, a výrazný design činí z modelů Audi S6 a S7 Sportback nepřehlédnutelné automobily s podmanivými jízdními vlastnostmi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modely Audi S TDI kombinují vysokou úroveň agility, spontánní nárůst výkonu a mohutnou hnací sílu v jakékoli jízdní situaci s nízkou spotřebou paliva a dlouhým dojezdem

Modely Audi S TDI kombinují vysokou úroveň agility, spontánní nárůst výkonu a mohutnou hnací sílu v jakékoli jízdní situaci s nízkou spotřebou paliva a dlouhým dojezdem | foto: Audi

Sdílejte článek

Modely Audi S TDI kombinují vysokou úroveň agility, spontánní nárůst výkonu a mohutnou hnací sílu v jakékoli jízdní situaci s nízkou spotřebou paliva a dlouhým dojezdem. Díky tomu jsou skvělými automobily pro sportovní styl jízdy na horských silnicích s mnoha zatáčkami, pro dlouhé dálniční etapy i každodenní cestování. Ideálním základem pro dosažení uvedených vlastností je kombinace výkonného motoru 3.0 V6 TDI s elektricky poháněným dmychadlem (EAV) a částečně hybridním systémem, pracujícím s napětím 48 V.

Výjimečná výkonová charakteristika a zážitky ze sportovní jízdy

Řidič má v širokém rozsahu provozních otáček k dispozici mimořádnou hnací sílu. Již od 2500 otáček za minutu poskytuje třílitrový motor V6 TDI točivý moment až 700 N.m. K pohotovým reakcím přispívá rychle reagující dmychadlo EAV s elektrickým pohonem, napájeným z 48V hlavní elektrické sítě. Výsledkem je spontánní akcelerace při sešlápnutí pedálu plynu již mírně nad volnoběžnými otáčkami a podmanivá hnací síla s neutuchající intenzitou až do 3100 otáček za minutu. Motor V6 TDI nabízí ve spojení s částečně hybridním systémem s napětím 48 V navíc bezkonkurenční dojezd. S6 Limuzína s objemem palivové nádrže 73 litrů a průměrnou spotřebou paliva 6,2 litru na 100 kilometrů dokáže překonat vzdálenost 1170 kilometrů bez doplňování paliva.

Značka Audi připravila s modely S TDI ve střední a vyšší třídě rozsáhlou nabídku sportovních vozů, jejichž celkový koncept, pohon a výbava umožňují velmi široký rozsah zážitků z jízdy, od mimořádně sportovních až po komfortní. Jedná se tedy o elegantní automobily pro dlouhé cestování ve sportovním duchu. S4 a S5 jsou vozy střední třídy pro rychlé sprinty, S6 je výkonná manažerská limuzína, S6 Avant její koncept interpretuje jako elegantní kombi a S7 Sportback vyzařuje charisma čtyřdveřového automobilu kategorie gran turismo. Nově představený model SQ5 TDI navazuje i ve své druhé generaci na tradici praktického výkonného SUV.

Ohromující síla: Motor V6 TDI s točivým momentem 700 N.m díky výfukovému turbodmychadlu, EAV a 48V elektrické síti

Modely S TDI přebírají úspěšný koncept pohonu modelu SQ7 TDI a důsledně jej rozvíjejí u motoru V6. Velké sportovní SUV vsadilo jako první Audi na elektricky poháněné dmychadlo (EAV), které zajišťuje velmi rychlý nárůst točivého momentu po přidání plynu. EAV dodává i v nových modelech S dostatek čerstvého vzduchu do válců již od nejnižších otáček. Ještě rychlejší reakce umožňuje uložení EAV v bezprostřední blízkosti motoru. Výsledkem jsou kratší dráhy proudění vzduchu a ještě vyšší účinnost. Spolupráce mezi EAV a výfukovým turbodmychadlem zajišťuje spontánní reakce a mimořádné zrychlení v jakékoli jízdní situaci.

EAV získává energii z 48V částečně hybridního systému. Díky tomu má v téměř každé situaci k dispozici dostatek elektrické energie. Na rozdíl od konvenčního výfukového turbodmychadla je roztáčeno výhradně elektrickým pohonem. Reakční doba je pouhých 250 milisekund. Kombinace EAV s výfukovým turbodmychadlem umožňuje spontánní a rovnoměrný nárůst točivého momentu až na nejvyšší hodnotu 700 N.m, dostupnou v rozsahu od 2500 do 3100 otáček za minutu. Zážitkem pro řidiče je podmanivá hnací síla a pocit sportovní jízdy v každodenním provozu i při nízkých otáčkách.

Audi poprvé kombinuje 48V hlavní elektrickou síť s EAV a vidlicovým motorem TDI. Integrace elektricky poháněného dmychadla a částečně hybridního systému (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle) do výkonné hlavní elektrické sítě znamená další krok v rozsáhlé elektrifikaci modelů značky Audi. Zatímco EAV zvyšuje výkonové parametry, pomáhá systém MHEV zároveň snižovat spotřebu paliva. V rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h může vůz jet setrvačností s vypnutým motorem po dobu až 40 sekund. Při zpomalování dosahuje rekuperace kinetické energie nejvyššího výkonu 8 kW. Modely S snižují díky propojení částečně hybridního systému se senzory vozidla spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,4 litru na 100 kilometrů.

Třílitrový motor V6 TDI byl v mnoha ohledech přizpůsoben požadavku na vysoké jízdní výkony modelů S. Mezi úpravy jeho konstrukce patří tepelně odolnější hliníkové písty, optimalizovaný klikový hřídel a ojnice, vylepšené chlazení hlav válců a větší čerpadla motorového oleje a chladicí kapaliny. Uvedené technické změny přinášejí také vyšší hospodárnost. Koncept výkonného vznětového motoru V6 a elektrifikovaného pohonu umožňuje modelům S TDI dosahovat velmi dlouhého dojezdu.

Všechny modely S TDI jsou homologovány v souladu s emisní normou Euro 6d temp. Systém common rail vstřikuje palivo osmitvorovými tryskami pod tlakem až 2500 barů, který zaručuje velmi jemné rozprášení paliva pro precizně řízené a čisté spalování. Výkonné turbodiesely sázejí na systém dodatečného čištění výfukových plynů v blízkosti motoru, u něhož spolupracují dva hlavní moduly. Oxidační katalyzátor NOC (NOx-Oxidation Catalyst) zachycuje oxidy dusíku a po naplnění jeho kapacity proběhne čištění obohacením směsi. NOC je aktivní především při nízkých teplotách výfukových plynů, aby se minimalizoval nárůst spotřeby paliva. Po dosažení provozní teploty přeměňuje NOx filtr pevných částic s povrchovou vrstvou SCR. Tento druhý modul se uplatňuje při jízdách mimo město a na dálnici, tedy v oblasti středních otáček.

Pro sportovně založené řidiče, fanoušky designu i milovníky komfortu: Podvozek, vzhled a výbava

Modely S TDI jsou skvěle připraveny na dynamickou jízdu zatáčkami na silnicích i dlouhé dálniční etapy nejen motorem, ale také jízdními vlastnostmi. Dynamiku v příčném směru zvyšují velmi vyspělé technologie v konstrukci podvozku. Sportovní podvozek S s adaptivními tlumiči se dodává sériově pro modely S6 a S7, na přání je k dispozici komfortně nastavené vzduchové odpružení adaptive air suspension.

img-responsive

Modely Audi S TDI kombinují vysokou úroveň agility, spontánní nárůst výkonu a mohutnou hnací sílu v jakékoli jízdní situaci s nízkou spotřebou paliva a dlouhým dojezdem | foto: Audi

Místo sériového posilovače řízení v modelech S4 a S5, resp. progresivního řízení v modelech S6 a S7, nabízí Audi na přání dynamické řízení, které přizpůsobuje převod řízení rychlosti jízdy. Dynamické řízení je sériovou výbavou modelu SQ5. Audi S6 a S7 jsou na přání vybaveny dynamickým řízením všech kol. Modely vyšší třídy lze objednat s brzdovými kotouči z lehkého a odolného keramického materiálu s uhlíkovými vlákny, které dosahují maximálního zpomalení dokonce i při extrémním zatížení. Přenos hnací síly zajišťuje ve všech modelech S TDI osmistupňová samočinná převodovka tiptronic a trvalý pohon všech kol quattro. Systém quattro může být na přání rozšířen o sportovní diferenciál, který v závislosti na jízdní situaci aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola, a při dynamické jízdě v zatáčkách tak zvyšuje agilitu.

Design modelů S umocňuje jejich sportovně elegantní charakter. Díky výraznému exteriéru a sportovně střiženému interiéru zaujmou na první pohled. Rozšířená sériová výbava završuje atraktivní celkový koncept. Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback jsou sériově vybaveny digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit a vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus. Modely S6 a S7 TDI byly uvedeny na evropský včetně České republiky trh v květnu 2019. Také modely S4 a S5 TDI lze objednávat od května. Již od března přijímají prodejci Audi v České republice objednávky na model Audi SQ5 TDI s cenou od 1 879 900 korun.

Vytisknout

Diskuze: Nové modely Audi S TDI: Rychlé, agilní, úsporné a s překvapivým dojezdem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Shmee150 se zajel podívat do Maranella, kde viděl skutečně mnoho zajímavého (YouTube/Shmee150)

Jak se měří emise u Ferrari? Ten pohled je dost komický

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud